AMBUSH MARKETING CZY PODSTĘPNA REKLAMA ZDOBYWA UWAGĘ KLIENTA?

W reklamie można wyróżnić trzy modele działań – legalne, nielegalne oraz balansujące na granicy. Ambush marketing, o którym będzie mowa w tym artykule, jest reprezentantem tej ostatniej kategorii. W ambush marketingu, czyli inaczej mówiąc, marketingu podstępnym chodzi o sytuację, w której dana marka zostaje oficjalnym, wyłącznym sponsorem albo organizatorem danego wydarzenia, a druga stara się „podczepić” i sprawić, że to z nią będzie kojarzony cały event. Najbardziej łakomym kąskiem są oczywiście imprezy u dużym formacie – Igrzyska Olimpijskie, Mistrzostwa Świata w …., ale firmy nie rezygnują nawet z mniejszych okazji, by uprzykrzyć życie konkurencji.

Czytaj więcej

BIZNES PRZEZ DUŻE „B”

Czy w życiu można działać w dwóch niezwiązanych ze sobą dziedzinach i odnosić sukcesy w każdej z nich? Okazuje się, że tak!

Przykładem jest Janusz Pożak, który po zakończeniu kariery kolarza szosowego został przedsiębiorcą. Od 30 lat prowadzi firmę Luvi, która oferuje chemię budowlaną oraz narzędzia najwyższej jakości.

W firmie powoli szykuje się sukcesja – stery będzie przejmował syn Dawid Pożak.

Jaką ma wizję prowadzenia firmy? Jakie wyzwania na niego czekają? Czym jest dla obu Panów biznes oraz jak udało się Januszowi zmienić tryb życia ze sportowego na biznesowy?

O tym, ale i nie tylko rozmawiamy z Januszem i Dawidem w poniższym wywiadzie.

Zapraszamy do lektury.

Czytaj więcej

RECENZJA KSIĄŻKI:DZIEWCZYNA Z BERLINA

Pomimo, że panuje obecnie moda na literaturę wojenną i na rynku wydawniczym pojawia się wiele pozycji w tym temacie, to pojawiają się też takie „perełki”, które zaskakują czytelnika. Jedną z takich „perełek” jest książka Kate Hewitt „Dziewczyna z Berlina”. Ukazała się ona nakładem wydawnictwa Filia.

Czytaj więcej

CZY TWOJĄ PRACĘ BĘDZIE WYKONYWAĆ ROBOT? O WPŁYWIE SZTUCZNEJ INTELIGENCJI NA BIZNES

Dla scenarzystów filmów katastroficznych, niekontrolowany i szybki rozwój technologii to pomysł na ciekawą produkcję, w której roboty przejmują kontrolę nad światem. Reszta społeczeństwa również jest nastawiona pozytywnie i dostrzega szanse i nowe możliwości, jakie niesie ze sobą sztuczna inteligencja (ang. AI). Dla przysłowiowego Kowalskiego AI to kilka dodatkowych funkcji w smartfonie, dla firm natomiast – znaczące ograniczenie kosztów i szanse na gwałtowny rozwój. Ale czy sztuczna inteligencja nie wywoła masowego bezrobocia? A może nowo powstałych, wyspecjalizowanych stanowisk pracy będzie przybywać i zastąpią one etaty zredukowane przez AI?

Czytaj więcej