ROZWÓJ FIRMY W DOBIE COVID-OWEJ REWOLUCJI

Minęło pół roku od pierwszych ogólnokrajowych obostrzeń ze względu na COVID-19. Jesień i przewidywana druga fala większej liczby zachorowań spowodowała, że rządy na świecie, w tym w Polsce, wprowadzają kolejne obostrzenia. Już wiemy, że kryzys związany z koronawirusem będzie niósł za sobą konsekwencje ekonomiczne, jak i społeczne przez długi czas. Gospodarka, kultura, edukacja, życie rodzinne oraz biznes, muszą odnaleźć się w nowej rzeczywistości, nie czekając z założonymi rękoma na powrót do normalności. Zaakceptujmy nowy stan rzeczy i przejdźmy do działania. Można zdziałać dużo, kiedy postanowimy wykorzystać dostępne możliwości.

Czytaj więcej

Czy to będą polskie jednorożce? Sprawdzamy rodzime biznesy, które mogą osiągnąć światowy sukces

Czym są jednorożce w biznesie? To innowacyjne start-upy, które osiągnęły wartość wynoszącą przynajmniej miliard dolarów. Termin ten pojawił się w 2013 roku, gdy na świecie było prawie 40 takich firm. Po siedmiu latach liczba młodych biznesów, którą eksperci wyceniają na minimum miliard dolarów, wzrosła 15-krotnie. Obecnie na całym globie działa około 600 jednorożców. Ponad 500 z nich ma swoją siedzibę w Chinach i Stanach Zjednoczonych. Europa może pochwalić się 61 takimi firmami, Bliski Wschód 13-stoma, a Afryka 11-stoma. Warto dodać, że 10 największych jednorożców jest wycenianych łącznie na 546 miliardów dolarów. W kraju nad Wisłą nie powstał jeszcze start-up, którego wycena sięgałaby miliarda dolarów. JESZCZE! W artykule chcemy Wam przedstawić korporacje , które aspirują do tego tytułu.

Czytaj więcej

Jak e-commerce zyskuje w czasie pandemii? Jak skutecznie prowadzić biznes e-commerce?

Od kilku miesięcy gospodarki wszystkich państw mierzą się skutkami globalnej pandemii wywołanej przez pojawienie się wirusa COVID-19. Nie ulega wątpliwości, że pandemia doprowadziła do spustoszenia praktycznie w każdym sektorze gospodarczym. Wiele firm zajmujących się handlem detalicznym zostało postawionych w ciężkiej sytuacji - jak bowiem dotrzeć do klienta, kiedy punkty sprzedaży zostały zamknięte? Rozwiązaniem okazuje się możliwość sprzedaży towarów w internecie. Statystyki w Polsce pokazują, że z roku na rok coraz częściej robimy zakupy online i coraz częściej są to produkty, które do tej pory woleliśmy nabywać osobiście takie jak żywność, ubrania, czy artykuły higieniczne.

Czytaj więcej