Business Gadget  targi gadżetów w Lublinie

Gadżety reklamowe są używane na całym świecie w celu promowania marki, produktów i usług oraz jako element identyfikacji wizualnej. Z powodzeniem stosują je także fundacje i organizacje non – profit. Są pomyślnie wykorzystywane jako prezenty podczas drzwi otwartych, wystaw czy premier produktów i stanowią jedne z bardziej atrakcyjnych cenowo form marketingu. Pozwalają zapamiętać markę firmy, obdarować prezentami Klientów i promować biznes w oryginalny sposób. Producenci gadżetów nieustannie rozbudowują swoją ofertę dostosowując ją do zachodzących na ryku zmian oraz potrzeb klientów. Z tego powodu od kilkunastu lat w Polsce tak dynamicznie rozwija się ta branża oraz oferta Agencji Reklamowej Posters.  Organizowane przez nią targi gadżetów umożliwiają przegląd aktualnych trendów i poznanie wiodących w temacie marek. Już 25 kwietnia, po raz trzeci w Lublinie, odbędą się autorskie Targi Gadżetów Reklamowych "Business Gadget".  Hotel FOCUS przy Al. Warszawskiej 109, od godziny 10 do 16, zamieni się w prawdziwy marketingowy raj dla biznesu. Podczas wydarzenia, oprócz stoisk importerów i dystrybutorów gadżetów reklamowych będzie można uczestniczyć w licznych atrakcjach oraz wziąć udział w prelekcjach ekspertów.

Czytaj więcej

Biznesowe savoir-vivre

Savoir-vivre w biznesie to coś więcej niż kulturalne zachowanie się podczas kolacji służbowej czy mowa ciała, chociaż to również elementy, z których składa się praktyka etykiety biznesowej (i nie tylko). Przede wszystkim jednak, sens i idea przestrzegania tej etykiety wpływa na nasz wizerunek jako przedsiębiorcy i sposób, w jaki zostaniemy odebrani przez otoczenie. Przedstawiciel nawet najmniejszej firmy, chce być potraktowany poważnie. A nienaganne zachowanie i znajomość niuansów w sytuacjach biznesowych pomoże zdobyć zaufanie rozmówców i zminimalizować niepotrzebne błędy, które mogą kosztować utratę kontrahenta czy nawet dobrego imienia firmy. Przedstawiamy kilka kluczowych zasad etykiety biznesowej, których konsekwentne stosowanie wpłynie na twoją wiarygodność w branży i pomoże uniknąć wstydliwego faux pas.

"Etykieta oznacza zachowanie się trochę lepiej, niż jest to absolutnie niezbędne." Will Cuppy

PUNKTUALNOŚĆ

W świecie biznesu najlepiej jest trzymać się reguły: "Pięć minut wcześniej jest za późno." Do umówionej godziny dodaj sobie przyzwoity kwadrans na przyjście, odwieszenie okrycia i wzięcie kilku uspokajających oddechów. Przyjście „na styk” lub co gorsze, spóźnienie sprawia wrażenie, że jesteś rozkojarzony i w ciągłym biegu. 'Przepraszam za spóźnienie” to nie najlepszy początek pomyślnej współpracy. Czas jest dziś cenionym zjawiskiem, a będąc punktualnym, okazujesz szacunek innym.

DRESS CODE

Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne, nie tylko w środowisku biznesowym. Tak działa nasz mózg i niestety trudno jest nadrobić stracone pierwsze 3 sekundy, dlatego lepiej zadbać o wszystkie możliwe do przewidzenia detale. Małe i średnie firmy często nie mają formalnej polityki dotyczącej ubrania w pracy, ale oczekują, że będziesz się ubierać stosownie do stanowiska. Na oficjalne spotkania biznesowe najlepiej jest postawić na klasykę. Mężczyźni przychodzą w stonowanym, ciemnym garniturze i „pod krawatem”, a kobiety w damskich garniturach, spódnicy za kolano, białej koszuli. Bez wyzywającego makijażu i nadmiaru biżuterii. Podczas spotkań biznesowych odbywających się w godzinach pracy, można odstąpić od tak formalnego wizerunku, jednak warto wybierać elegancką garderobę, która jest ponadczasowa i sprawdzi się w każdej sytuacji, bez względu na rodzaj spotkania i typ działalności jaką prowadzą rozmówcy. Podstawowe zasady to unikanie wyzywających strojów, makijażu i zbyt mocnych perfum. Do tego czysta, wyprasowana odzież  i buty z zasłoniętymi palcami to minimum, którego należy przestrzegać.

kwiecie etykieta w biznesiePRZYWITANIE I PREZENTACJA

Czasami ludzie nie pamiętają twojego imienia lub stanowiska. Jeżeli czujesz, że tak jest grzecznie przypomnij swoje nazwisko i zajmowaną pozycję. Koniecznie przedstaw współpracowników, którzy towarzysza ci na spotkaniu. W mniejszym gronie wypada uścisnąć sobie dłonie na przywianie, podczas konferencji na kilkanaście osób lub więcej – wystarczy wyraźnie się przedstawić i przywitać wszystkich krótkim i serdecznym zwrotem, np. „ Witam Państwa”, „Dzień dobry wszystkim”.

MOWA CIAŁA

To, w jaki sposób poruszasz się w rozmowie, jest tak samo ważne, jak to co mówisz. Niewerbalna komunikacja zdradza strach, ale też pewność siebie. Pokazuje niechęć, ale także pasję. Odkrywa złość, znudzenie lub brak wiedzy, ale też serdeczność, ciekawość i mądrość.

Kiedy przemawiasz na stojąco trzymaj plecy prosto, nie skulaj ramion do środka i staraj się nie pochylać głowy na dół. Kontroluj gestykulacje. Spokojne i płynne ruchy dłoni dopełnia przekaz, ale gwałtowne czy zamaszyste wprowadzą niepokój. Bezpiecznie jest trzymać coś w rekach (teczkę, notes, wskaźnik) lub spleść dłonie luźno przed sobą. W pozycji siedzącej, również unikaj garbienia się i trzymaj głowę prosto, ale unikaj efektu połknięcia kija od miotły. Oddychaj swobodnie, nogi skrzyżuj w kostkach – będziesz wyglądać i czuć się bardziej opanowany, ale też swobodny.

Utrzymuj kontakt wzrokowy podczas rozmowy z innymi. Nie ogląda butów ani nie czyść paznokci, podczas gdy inni mówią. W grupie, nawiązuj kontakt wzrokowy ze wszystkimi; nie skupiaj się tylko na jednej osobie. Jeżeli sprawia ci trudność, zakłopotanie patrzenie komuś w oczy, kieruj wzrok między oczy, a brwi rozmówcy. Będzie miał on wrażenie utrzymania dobrego kontaktu wzrokowego, a ty unikniesz speszenia.

WYŁĄCZENIE TELEFONU

Podczas spotkania wycisz telefon i nie sprawdzaj go co chwilę. To nie tylko oznaka szacunku dla wspólnie spędzanego czasu. Przede wszystkim współpraca okaże się o wiele bardziej produktywna, jeśli pozbędziesz się rozpraszaczy.

Wartość i znaczenie lojalnych klientów

Przedsiębiorstwa inwestują w reklamy, szukają nowych źródeł i kanałów sprzedaży swoich usług i produktów. Zupełnie naturalne i właściwe jest zabieganie firm o nowych klientów.

Czytaj więcej

Czego małe firmy mogą nauczyć się od korporacji?

Firmy obserwują się wzajemnie pod kątem oceny konkurencji. Czasami warto jednak sięgnąć wzrokiem poza obszar własnej działalności  i zwrócić uwagę na działania oraz narzędzia stosowane przez wszystkie odnoszące sukcesy przedsiębiorstwa, w tym głównie duże firmy. Wbrew pozorom świat korporacji jest doskonałym źródłem informacji dotyczących dobrych praktyk biznesowych, z których warto skorzystać. Poniżej przedstawiamy porady, które są na co dzień stosowane przez rekiny biznesu. 

Czytaj więcej