ŁOWCA MILIARDERÓW

Świętym Graalem w biznesie jest dorobienie się miliarda dolarów od zera. Taki wyczyn udaje się bardzo małej cząstce społeczeństwa. Spotkać na ulicy miliardera jest tak samo trudno, jak trafić „szóstkę” w totka. Ale to nie oznacza, że nie wolno marzyć o zostaniu najbogatszym człowiekiem na planecie. Co robić, aby myśleć jak miliarder? Na co zwracać w życiu uwagę? W co inwestować? Na te, ale również na wiele innych pytań odpowiedzi udziela Rafael Badziag, który w swojej książce Umysł Miliardera: 20 Zasad Bogactwa i Sukcesu Najbogatszych Ludzi Świata rozmawia z najzamożniejszymi przedsiębiorcami na Ziemi. Rafael również jest seryjnym przedsiębiorcą, pionierem w branży e-commerce w Europie i mówcą motywacyjnym. W rozmowie z nami opowiada o swojej książce, pierwszym biznesie, pokonywaniu własnych słabości i swoim wielkim marzeniu.

Czytaj więcej

GDZIE I JAK POZYSKIWAĆ KLIENTÓW B2B?

Pozyskiwanie klientów w obszarze business to business różni się od pozyskiwania klientów indywidualnych co najmniej kilkoma kwestiami, jednak przede wszystkim tym, że decyzje zakupowe w B2B podejmowane są częściej na podstawie przemyślanych i analitycznych rozważań, rzadko w momencie zapoznania się z ofertą. Dlatego proces całej transakcji jest kilkuetapowy i dłuższy, inaczej niż w przypadku klienta indywidualnego. Kierując komunikaty adresowane do potencjalnych klientów biznesowych, należy jednocześnie pamiętać, że i tutaj mamy do czynienia z ludźmi. Dlatego warto pozostawić pozytywne wrażenie na osobie, której powierzono wybranie oferty do rozważenie, prowadzenie rozmów czy ostatecznie – decyzję. Wyzwaniem jest także dobór odpowiednich kanałów komunikacji,czyli tych preferowanych przez klienta B2B.

Czytaj więcej

TWORZĘ PIĘKNE I FUNKCJONALNE WNĘTRZA

Anna Bedlicka-Góźdź – projektantka wnętrz, ekspert w kreowaniu przestrzeni prywatnej i publicznej, śmieje się, że współpraca z nią niesie nieprzewidywalne konsekwencje i na pewno rozbudza apetyt... na piękno. Gdy zrealizuje projekt domu, klienci, zamiast wyjazdu na urlop, wolą zostać i cieszyć się tym wnętrzem. Gdy zaprojektuje miejsca pracy, osoby ociągają się z wyjściem do domu... Aż dochodzą do wniosku, że mieszkać chcą też tak komfortowo, jak pracować. Ostatnio jej klientka zadecydowała, że bierze roczny urlop w rodzinnej firmie, aby wreszcie rozkoszować się życiem – właśnie w tym pięknym, zaprojektowanym przez AB Studio, domu. „Tak więc ostrzegam przed konsekwencjami” – żartuje Anna. Często powtarza, że Life is too short to be taken seriously. (nasze życie jest zdecydowanie za krótkie, by traktować je tak strasznie poważnie i bez dystansu). Od 19 lat prowadzi autorską Pracownię Projektową Wnętrz AB Studio. Projektuje, przeprowadza przez cały proces budowy, doradza, jak wykorzystać potencjał każdego wnętrza i podnieść skutecznie wartość nieruchomości. O tym, jak mankamenty naszych wnętrz zamieniać na plusy, ale i jak to się wszystko w jej życiu zaczęło, o pracowni AB Studio, o międzynarodowych targach projektowania wnętrz i tajemniczych „bohaterach” w naszym domu opowie w rozmowie z nami.

Czytaj więcej

UNIQUE SELLING PROPOSITION JAK WYRÓŻNIĆ MARKĘ?

USP (ang. Unique Selling Proposition), czyli unikatowa propozycja sprzedaży to element wyróżniający markę, dany produkt lub usługę pośród konkurencji. Korzystając z oferty firmy, klient powinien odebrać dodatkową unikalną korzyść. Rabaty, zniżki dla posiadaczy kart lojalnościowych czy bezpłatna dostawa nie są tym samym co USP. Oczywiście są to zabiegi, które dają korzyści klientom i skutecznie zwiększają sprzedaż, ale same w sobie nie są wyjątkowe, a każdy z konkurentów może je skopiować. USP powinno oferować klientowi emocjonalne i pozytywne wrażenia na różnych punktach styczności, od przeglądania oferty, przez obsługę klienta, produkt lub serwis, po transakcję, przy czym niekoniecznie musi to oznaczać materialne benefity.

Czytaj więcej