SZKOŁA MATEMATYKI 2+2 STAWIA NA INDYWIDUALNE PODEJŚCIE DO UCZNIA

Rozmawiamy z Piotrem Lembowiczem – menedżerem i franczyzobiorcą ogólnopolskiej sieci Szkół Matematyki 2+2. Zapraszamy do lektury.

ML: Czym jest Szkoła Matematyki 2+2?

Piotr Lembowicz: Szkoła Matematyki 2+2 powstała 11 lat temu w Szczecinie. To ogólnopolska sieć szkół, które pomagają i prowadzą zajęcia dla dzieci i młodzieży z takich przedmiotów jak matematyka, ale też fizyka i chemia. W niektórych oddziałach prowadzone są również zajęcia z języka polskiego i biologii. W moich oddziałach, które prowadzę już od 9 lat i nieustannie rozwijam, skupiliśmy się wyłącznie na matematyce, której poziom w szkołach podstawowych, liceach i technikach się obniżył. Oprócz klasycznej matematyki, wprowadziłem do zajęć matematykę po angielsku i matematykę finansową.

 

 

znaki i logo corel

ML: Dlaczego poziom edukacji się obniża? Czym to jest spowodowane?

PL: Myślę, że dzisiaj dzieciom trudno jest się skupić na nauce, ponieważ mają dużo bodźców zewnętrznych: komórki, tablety, rozmowa z kolegą z ławki. Nasze pociechy mają też więcej podane na tacy aniżeli moje pokolenie miało. Matematyka wymaga skupienia i systematyczności. Jest przedmiotem zarówno łatwym, bo jedno wynika z drugiego, z drugiej strony trudnym, bo trzeba się wysilić i myśleć. Wiele osób uczy się jej na pamięć, ale później nie wyciąga logicznych wniosków.

ML: Ile oddziałów Szkoły Matematyki 2+2 funkcjonuje na terenie całej Polski?

PL: W całej Polsce jest około 70 punktów.

ML: Dlaczego zaczął Pan działać w tej branży?

PL: Studiując Zarządzanie na Uniwersytecie Warszawskim, wiedziałem, że chcę prowadzić własną firmę. Tak się złożyło, że odezwał się do mnie właściciel Szkoły Matematyki 2+2 z pytaniem, czy nie chciałbym prowadzić własnego oddziału Szkoły. Pojechałem do Szczecina, żeby zobaczyć, jak to funkcjonuje. Spodobała mi się marka i sam pomysł, więc otworzyłem własny punkt w Lublinie.

Na początku prowadziłem zajęcia jako lektor w Lublinie, Puławach i Świdniku. Natomiast od 2018 roku skupiłem się wyłącznie na rozwoju sieci.

ML: Co wyróżnia Szkołę Matematyki 2+2 na rynku?

PL: Na pewno indywidualne podejście do każdego ucznia. Jest to możliwe dzięki małym grupom, dla których prowadzimy zajęcia. W większości szkół są duże grupy i wszyscy realizują jeden temat. Matematyka to trudny przedmiot i trzeba do niego podejść indywidualnie. Co więcej, mamy stały kontakt z rodzicem i dzieckiem. Dzwonimy do rodziców i pytamy, czy dziecko jest zadowolone z zajęć, jakie ma oceny w szkole, czy woli przychodzić na zajęcia wcześniej, czy później. Dopasowujemy się do ucznia, aby wyniósł z naszych zajęć jak najwięcej.

Myślę, że wartością wyróżniającą są również zajęcia z matematyki finansowej i matematyki po angielsku.

ML: A skąd wziął się pomysł na matematykę po angielsku i matematykę finansową?

PL: Uczymy matematyki w języku angielskim z myślą o przyszłych programistach i inżynierach. Wiele osób wybiera właśnie te kierunki studiów. Angielski bardzo często przydaje się w pracy programistów i inżynierów. Dobrze jest umożliwić poznawanie podstawowych zwrotów już w szkole podstawowej lub liceum.

Z kolei matematyka finansowa zrodziła się z obserwacji, że bardzo wielu nas – dorosłych, nie potrafi oszczędzać, nie wie, co decyduje o wysokości raty kredytu i nie zna podstaw ekonomii. My na zajęciach pokazujemy, dlaczego tak jest i co z czego wynika. Jeśli dziecko nauczy się podstaw ekonomii, to wchodząc w dorosłość na pewno lepiej zadba o domowe finanse. Chcemy pokazać, że matematyka się przydaje, nie tylko na maturze.

Oba te przedmioty to również możliwość rozwoju kompetencji lektorów uczących w naszej Szkole Matematyki.

okIMG 4879 ok

ML: Jaki jest przedział wiekowy osób uczestniczących w zajęciach?

PL: Najmłodsi uczniowie chodzą do zerówki, natomiast najstarsi przygotowują się do matury. Jeszcze przed pandemią mieliśmy dwóch pięciolatków, ale kiedy przeszliśmy na zajęcia online, ciężko im było się skupić na zajęciach. Zdarzały nam się również osoby, które były na studiach, ale dalej potrzebowały naszej pomocy.

ML: Kiedy odbywają się zajęcia?

PL: To zależy od oddziału. Są punkty, w których korepetycje odbywają się kilka dni w tygodniu i są takie, w których raz w tygodniu. Docelowo chcemy, aby w każdej placówce zajęcia odbywały się od poniedziałku do piątku. Jesteśmy dostępni dla dzieci i młodzieży w godzinach popołudniowych, a więc od 15 do 20. We wcześniejszych godzinach zajęcia odbywają się tylko w ferie i wakacje. W tym okresie lipcowo-sierpniowym na zajęcia uczęszczają osoby, które przygotowują się do poprawkowej matury, mają poprawkę z przedmiotu lub chcą bez żadnych problemów wejść w nowy rok szkolny.

ML: Ile osób jest w jednej grupie?

PL: W grupie są maksymalnie 4 osoby. Co ważne, grupę mogą tworzyć uczniowie o różnym wieku i uczące się w różnych klasach. Dzięki temu, że są to małe zespoły, możemy podejść do problemu, z którym przychodzi uczeń indywidualnie.

ML: Ile czasu trwają zajęcia?

PL: Zajęcia trwają dwie godziny zegarowe w tygodniu. Z kolei, jeśli są osoby, dla których ten czas to za mało na naukę matematyki i mają duże zaległości, mogą zapisać się na więcej spotkań. Natomiast osobom młodszym, z klas 1-3, zdecydowanie wystarcza jedna godzina.

ML: A kto tak naprawdę może być uczestnikiem zajęć? Bo mówi Pan o osobach, które potrzebują pomocy i mają problemy w nauce. A może tzw. „geniusze matematyczni” również znajdą coś dla siebie?

PL: Tak, naszymi podopiecznymi są zarówno osoby, które potrzebują pomocy, jak również takie, które mają wyjątkowe predyspozycje matematyczne i rodzice chcą, aby dzieci te umiejętności rozwijały. Muszę przy okazji powiedzieć, że zdarza się, że osoby korzystają z naszych „korków z matmy” przez kilka lat. Pamiętam uczennicę, która zaczynała w trzeciej klasie szkoły podstawowej, a skończyła do nas przychodzić będąc w drugiej klasie liceum. Z kolei inny uczeń zaczął do nas przychodzić, będąc w przedszkolu, a teraz jest w ósmej klasie.

ML: Czy na „korkach” w Szkole Matematyki 2+2 uczeń może odrabiać prace domowe zadane na lekcji w szkole, żeby rodzice nie musieli po ciężkim dniu pracy jeszcze skupiać się na zadaniach z podręcznika?

PL: Jak najbardziej, program dopasowujemy do tego, czego uczeń aktualnie potrzebuje. Jeśli potrzebuje pomocy przy odrobieniu pracy, nie wie, jak dane zadanie wykonać, lub po prostu ma zaległości z materiałem i chce go z nami nadrobić, to jesteśmy do jego dyspozycji.

ML: Dlaczego warto wybrać się do Państwa, a nie do konkurencji, jeśli taka w ogóle jest?

PL: Mamy konkurencję, jak każdy. Ale tak jak wspomniałem wcześniej, mamy indywidualne podejście do ucznia oraz stały kontakt z rodzicem. Nie spotkałem się w innych placówkach z takim wyjątkowym podejściem. 9-letnie doświadczenie i działania na rynku są dodatkowym atutem. Z pomocy Szkół Matematyki 2+2 skorzystało już w Polsce kilkadziesiąt tysięcy osób.

Wartością jest również to, że pracujemy na własnych materiałach. Nasza Szkoła wydała również kilka gier matematycznych, takich jak MatEmaTyk, Mam to!, Memory, Puzzle.

okIMG 4812

ML: Jak pandemia wpłynęła na Państwa funkcjonowanie?

PL: Przez pierwsze dwa tygodnie trwania pandemii, byliśmy zamknięci w domach, jak większość branż. Wiedziałem wtedy, że taki stan może się utrzymać znacznie dłużej. Zaczęliśmy szkolić lektorów i uczniów z obsługi naszej platformy do korepetycji zdalnych, która była wykorzystywana przez naszą Szkołę już w 2019 roku. Były osoby, którym taka forma nauki nie odpowiadała i zrezygnowali z zajęć. We wrześniu 2020 roku wróciliśmy do zajęć stacjonarnych. I w momencie, gdy wszystkie szkoły od października były zamknięte, my byliśmy otwarci i uczeń mógł przyjechać i u nas na miejscu zrozumieć „matmę”.

ML: Bardzo dziękuję za rozmowę.

PL: Również dziękuję.

logo pod skosem

TEL. 509 366 039

https://www.facebook.com/2plus2Lubelskie

https://www.facebook.com/2plus2Wwa

 

HISTORIA ODDZIAŁÓW ZARZĄDZANYCH PRZEZ PANA PIOTRA LEMBOWICZA

ROK

ODDZIAŁ

2012

POCZĄTEK DZIAŁALNOŚCI, PIERWSZY ODDZIAŁ W LUBLINIE

2014

OTWARCIE ODDZIAŁU W ŚWIDNIKU

2015

OTWARCIE ODDZIAŁU W PUŁAWACH

2017

PRZEJĘCIE ODDZIAŁU W LUBLINIE PRZY ULICY KRASIŃSKIEGO OD ZNAJOMEGO

2018

PRZENOSINY ODDZIAŁU ZE ŚWIDNIKA DO LUBLINA NA ULICĘ ELEKTRYCZNĄ 51

2019

PRZENOSINY ODDZIAŁU Z DZIELNICY CZECHÓW W LUBLINIE NA ULICĘ KOSYNIERÓW

2020

OTWARCIE DWÓCH ODDZIAŁÓW W WARSZAWIE:

- NA URSYNOWIE PRZY ULICY NOWOURSYNOWSKIEJ 139 U

- NA BIELANACH PRZY ULICY PRZYBYSZEWSKIEGO 45

2021

- OTWARCIE ODDZIAŁU W CHEŁMIE PRZY ULICY CZARNIECKIEGO 8 ORAZ W LUBLINIE W CENTRUM I PRZY ULICY BERYLOWEJ 7

- OTWARCIE ODDZIAŁÓW W WARSZAWIE NA STEGNACH PRZY ULICY ŚW. BONIFACEGO 10 i W WARSZAWIE NA BEMOWIE PRZY ULICY GÓRCZEWSKIEJ 201