4 sposoby na zwiększenie konwersji na stronie sprzedażowej

Za magicznym słowem konwersja w przypadku strony sprzedażowej kryje się wskaźnik sprzedaży. Innymi słowy, tego na ile jest skuteczna. Istnieje prosty wzór, który pozwala to sprawdzić. Wskaźnik konwersji obliczymy dzieląc ilość odwiedzających na stronie, przez ilość transakcji i mnożąc przez 100 procent. Jednak optymalne wyniki są różne w zależności od branży. Dlatego zawsze przyjmuj, że to, czy wynik jest dobry, czy za niski, zależy od tego czy strona przynosi Ci pieniądze, które Cię satysfakcjonują. Jeśli tak nie jest, ten artykuł może Ci otworzyć oczy na proste działania, które mogą znacząco podnieść konwersję Twojej strony sprzedażowej.

Upewnij się, że Twoja strona jest czytelna, zarówno pod kątem treści, jak i designu.

Zastanów się, na jaką potrzebę odpowiada Twój produkt lub usługa? I upewnij się, że treść na stronie jest spójnie adresowana w kierunku rozwiązania tego problemu u Twoich wymarzonych klientów. Sprzedawaj konkretną korzyść i pilnuj, aby strona sprzedażowa była dedykowana jednej kampanii. Staraj się też utrzymać uwagę odbiorcy. Przykładowo sprzedając komfortowe krzesła do wygodnej pracy zdalnej, nie odsyłaj swoich potencjalnych klientów do innych usług i produktów. Ta konkretna strona ma na celu sprzedaż nowej linii krzeseł, które rozwiążą ich problemy z bólami kręgosłupa i niewygodą pracy. Kropka.

Dbaj o to, aby tekst był zwięzły, ale jednocześnie przyjemny i czytelny. Duża ilość treści, kolorów, odnośników i wszelkich bodźców wbrew pozorom nie jest kusząca dla ludzkiego oka. Stosuj nagłówki i sekcje z wypunktowaniem najważniejszych informacji.

Niech design strony będzie spójny z Twoją marką. Projekt powinien prowadzić odbiorcę w intuicyjny sposób do kolejnych sekcji strony, kończąc na wyraźnym wezwaniu do działania i zachęcie do reakcji, czyli złożenia zamówienia.

Podsumowując: przeanalizuj ilość i jakość swojej treści sprzedażowej. Upewnij się, że przedstawia ona jasną propozycje wartości i bezpośrednio nawiązuje do problemu klienta. Usuń zbędne ozdobniki i nic niewnoszące elementy. Upewnij się, że Twoja strona jest czytelna, zrozumiała i łatwa w nawigacji.

Pokaż, że inni Ci zaufali.

Dowód społeczny na to, że Twoje produkty lub usługi działają, jest dziś najlepszą reklamą. Koniecznie umieść na stronie cytaty z opinii klientów lub wyraźny blok z opiniami na przykład na mediach społecznościowych. Inną formą zewnętrznego potwierdzenia jakości i skuteczności Twojej obietnicy dla klienta, jest ciekawe case studies, wywiad z zadowolonym użytkownikiem oraz sukcesy potwierdzone badaniami.

Podsumowując: Nie bój się chwalić swoimi sukcesami i tym, jak bardzo doceniają Cię inni. Przeznacz jedną z bloków na stronie na najlepsze referencje od klientów. Ciekawym rozwiązaniem jest slajder z opiniami.

e commerce 3406613 1920

Umieść zdjęcie lub ilustrację.

Obraz często wyraża więcej niż tysiąc słów. Zadbaj o zdjęcie, które wywołuje pozytywne i pożądane emocje, które mogą pojawić się u odbiorcy po skorzystaniu z oferty np. relaks, radość z podróży, wzruszenie, spokój, ekscytacja, poczucie sukcesu i wygranej, skupienie, zaangażowanie, zrozumienie. Odpowiedzą na pytanie: Jaką emocję pokazać, będzie korzyść, jaka wynika z Twojej oferty. Autentyczne obrazy mogą odpowiedzieć na najskrytsze wątpliwości użytkowników, których nie jesteś w stanie sam zdefiniować, bo dla każdego może być to sprawa bardzo indywidualna. Właściwe zdjęcie będzie zebraniem wszelkich możliwych interpretacji, a wizja odczuwania zobaczonych na zdjęciu emocji, jest silnym motywatorem do zakupu.

Podsumowując: Nie tylko mów i pisz, ale także pokaż odbiorcom emocje. Pozwolisz odpocząć oczom użytkownika od intensywnego przekazu, pobudzisz wyobraźnię i pozytywne emocje wybierając adekwatne do oferty zdjęcie.

shopping cart 728430 1920

Pokaż jak i gdzie, potencjalni klienci mogą zrealizować swój cel. Wezwij ich do działania!

Wbrew pozorom, dokonanie transakcji, nie zawsze jest oczywiste. Zadbaj o to, aby spójne CTA (ang. call to action) było nie nachalną, ale widoczną opcją na Twojej stronie sprzedażowej umożliwiając klientowi szybki i łatwy zakup. A już na pewno nie może go zabraknąć na końcu strony.

Skuteczne CTA powinno wyróżniać się na stronie, być umieszczone w jej centralnej części sekcji lub w prawym bloku. Tekst wezwania do działania powinien zawierać wyraźną, kuszącą zachętę do pozyskania tych emocji, tych korzyści, tego co ulepszy życie Twojego klienta. Przykłady CTA: zamawiam, kup teraz, chcę skorzystać z oferty, prześlij to do mnie, chcę wiedzieć więcej, kupuje itp.

Podsumowując: nie ignoruj prostych rozwiązań. Nie ma skutecznej strony sprzedażowej bez wezwania do działania. To jak pokazanie klientowi najlepszej, właściwej drogi do wyjścia, tak, aby jego wizyta miała swoją korzystną kontynuację dla obydwu stron.