Co można zautomatyzować, aby zyskać więcej czasu na rozwój firmy?

Jeszcze kilka lat temu sztuczna inteligencja była zarezerwowana tylko dla wielkich graczy. Chociaż rozwój sztucznej inteligencji wciąż budzi kontrowersje, szczególnie w kwestiach etycznych i możliwości wykorzystywania technologii AI w różnych obszarach życia, to z jej zalet mogą już korzystać nawet małe biznesy. Pokazujemy, jak w prosty sposób można wykorzystać sztuczną inteligencję w biznesie, aby zyskać więcej czasu na rozwój firmy lub czas na odpoczynek.

Organizacja pracy biurowej.

Tutaj najłatwiej jest wprowadzić automatyzację pewnych procesów, zaoszczędzić cenne godziny ludzkiej kreatywnej i umysłowej pracy. W każdym biurze istnieje wiele zadań, na które pracownicy muszą poświęcać czas, chociaż te działania mają niewielką - jeśli w ogóle - wartość. Chodzi przede wszystkim powtarzalne procesy, jak odpowiadanie na pierwszego e-maila, odpowiadanie na te same pytania, aktualizacja kalendarza zadań, przypominanie klientom o wysłaniu dokumentów, błędach w fakturach czy zbliżających się terminach spotkań.

Obsługa klienta.

Ciesz się wysokiej jakości obsługą klienta, dzięki oddelegowaniu chatbotem podstawowych czynności związanych z udzielaniem pomocy klientom każdego dnia i to 24 godziny na dobę. Chatbot może pomóc znaleźć odpowiednie treści na stronie np. zasady dotyczące reklamacji, poinformować zainteresowanych o cenach i promocjach, wolnych terminach lub udzielić odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Integracja chatbot nie jest obecnie usługą niedostępna i luksusową. Dlatego warto wykorzystać jej popularność nawet w niewielkiej firmie. Czas zawsze jest przecież w cenie i lepiej móc wykorzystać potencjał ludzki na kwestie bardziej unikalne. Dodatkowo szybkie i precyzyjne odpowiedzi są doceniane przez klientów, a nawet algorytmy Facebooka, które udostępniają informacje o szybkości udzielania odpowiedzi przez firmy.

Analiza i zbieranie danych.

Sztuczna inteligencja może śledzić i kolekcjonować takie dane jak, rodzaje najchętniej wybieranych przez klientów płatności, najczęstsze godziny kontaktowania się z firmą, rodzaje kanałów komunikacji, sprawdzać kiedy najczęściej klienci porzucają koszyki zakupowe i pozyskiwać wiele innych informacji. Ponadto AI wyciągnie logiczne wnioski z zebranych danych, tworzy wykresy i poda gotowy raport, który może ułatwić planowanie kolejnych strategii w firmie.

Przeniesienie sporej części pracy na sztuczną inteligencję może pomóc utrzymać firmę w doskonałej kondycji finansowej i ułatwić jej pozostanie w branżowej czołówce. Zaoszczędzony czas i pieniądze można wtedy poświęcić na rozwijanie kreatywnego i niezastąpionego zespołu oraz inne działania skalujące biznes.

computer 1209641 1920

Poznaj przykłady rozwiązań cyfrowych bazujących na sztucznej inteligencji możesz używać już dzisiaj:

Monday.com - prosty, ale intuicyjny system operacyjny dla zespołów do kształtowania przepływów pracy, dostosowywania się do zmieniających się potrzeb, zapewniania przejrzystości nad projektami, łączenia się w zespoły, automatyzacji kalendarza np. rozdzielanie prac dla poszczególnych członków zespołu, ustawienia przypomnień o spotkaniach, przesyłanie plików i linków.

Kalendarz Google - integracja z pocztą gmail, dyskiem Google, automatyczne przypomnienia o terminach, możliwość współdzielenia kalendarza z zespołem.

Autenti - bezpieczne i wiarygodne podpisywanie dokumentów tzw, podpisem kwalifikowanym w 100% online w ciągu 15 minut

Zendesk - platforma dedykowana obsłudze klienta poprzez m.in. dostosowanie chatbotów.

Salesforce - zintegrowana platforma CRM, która zapewnia wszystkim Twoim działom - w tym marketingu, sprzedaży, handlu i usług - jeden wspólny widok każdego klienta.