Co najbardziej przekonuje potencjalnego klienta do Ciebie? Potęga CASE STUDIES

Case studies (ang. studia przypadków), czyli zaprezentowanie historii byłego klienta z naszą usługą lub produktem daje im poczucie bezpieczeństwa i pozwala zaufać kompetencjom firmy, którą wybrali. W dobie ogromnej konkurencji i mnogości technik marketingowych, case studies stanowi autentyczne narzędzie, które w niepowtarzalny sposób stawia firmę w czołówce ekspertów w danej branży. Bo czy jest lepszy dowód na jakość i skuteczność, niż dowód społeczny? I bynajmniej nie chodzi tutaj o same opinie klientów. Case studies daje dużo większe możliwości. Przyjrzyj się temu bliżej.

Czym różni się case studies od opinii?

Studia przypadków są szczegółowe. Wprowadzają czytelnika w okoliczności danego projektu, wyzwania, zastosowane rozwiązania i efekty. Case studies zazwyczaj tworzy firma, ewentualnie we współpracy z klientem. Natomiast opinie czy recenzje klientów są autorskimi, często spontanicznymi i krótkimi wypowiedziami dotyczącymi danej usługi lub jej elementów. Takie opinie spotykamy na Facebooku, w Google lub na stronach e-sklepów. Są łatwe w przeglądaniu i pozwalają szybciej uzyskać opinie większej liczby osób o danej marce. Jednak dotyczą ogólnej satysfakcji z usługi lub produktu i mogą być bardzo subiektywne.

Case study pozwala dotknąć problemu, poznać sposób działania firmy i jej formę komunikacji z klientem. Często także ocenić czas realizacji oraz skalę efektywności. Studia przypadków często są nazywane historiami sukcesów, a największą popularnością cieszą się w modelach współpracy business to business. To dlatego, że świadomi przedsiębiorcy chętniej poświęcają czas i angażują się w poznanie tego typu raportów. Dobre case study bez względu na formę, odpowiada na pytania:

- Kim był klient i czym się zajmuje na co dzień?

- Jakie były jego cele?

- Jakie były jego potrzeby i problemy?

- Jakie zastosowałeś metody, aby pomóc klientowi osiągnąć cele?

Jak napisać dobre case study?

Owocne rezultaty naszych projektów powinny ujrzeć światło dzienne, a case study to najlepsza do tego technika w nowoczesnym marketingu. Może przybrać różne formy, od wywiadu z klientem lub zespołem, przez prezentację danych lub fascynującą historię. Bez względu na to, czy kierujemy nasze usługi do klientów indywidualnych czy firm, warto pamiętać, że case study to nie suchy raport i analiza faktów. Oczywiście musimy zawrzeć kluczowe dane, jednak aby studium przypadku zostało w pamięci odbiorców, należy nadać mu lekkości i pokazać, że to autentyczna historia. Świetne jest zastosowanie cytatów, wplecenie do historii ciekawej anegdoty, zdjęć czy budowanie napięcia poprzez przedstawienie ryzyka, jakie trzeba było podjąć na drodze do celu.

W jaki sposób prezentować case study?

Case study możesz przedstawić w kilku kreatywnych formach. Po pierwsze artykuł z elementami raportu. Pamiętaj o tym, aby treść była czytelna, pisania zrozumiałym językiem, podzielona na akapity i przerywana zdjęciami, cytatami oraz prawdziwymi danymi. Doskonałym elementem uzupełniającym lub podsumowaniem case study będzie infografika i modne ostatnio notatki wizualne.

Możesz także przeprowadzić wywiad z klientem lub z zespołem na temat tej konkretnej historii Waszego sukcesu. W pytaniach zaprezentujesz obawy potencjalnych klientów, a w odpowiedziach je rozwiejesz. Podpierając się oczywiście faktami i danymi uzyskanymi podczas swojej pracy przy danym projekcie. W końcu dialog to jedna z najlepiej przyswajalnych przez człowieka form wypowiedzi.

Trzecim ciekawym pomysłem jest nagranie wideo. W czasach ogromnego pośpiechu i natłoku informacji, ludzki mózg często wybiera najprostszą formę wiedzy. W nagraniu możesz zastosować elementy prezentacji, zdjęcia z kulis pracy, fragmenty wypowiedzi klienta, mierzenie wyników.

Warto dbać o aktualizowanie swoich case study i tworzyć nowe, od co ciekawszych współpracy i projektów. Możesz je udostępnić bezpośrednio na stronie internetowej lub wykorzystywać podczas prezentowania oferty, jako załączniki np. w wiadomościach mailowych.

AdobeStock 265156957

Wiesz już, że studium przypadku to przekazanie, poprzez historię, efektów, które osiągnąłeś dla konkretnego klienta poprzez produkt lub usługę. W ten sposób jesteś w stanie pokazać konkretną wartość zapewniasz swoim klientom. To dosłownie podanie na tacy efektów, jakie można uzyskać we współpracy z Tobą. Czy coś może przekonać ich bardziej do Twoich usług? Krok wyżej jest już tylko faktyczne testowanie produktu lub korzystanie z usługi.

I takich rezultatów Ci życzymy po wprowadzeniu do swojego portfolio case studies!