Lepsze wyniki e-commerce, dzięki stronom produktowym

Aktualne trendy w nowoczesnych stronach internetowych pokazują, że strony produktowe powinny dobrze wyglądać, być angażujące, przyjazne dla użytkownika. Powinny dostarczać wszystkich informacji, których potencjalny nabywca może potrzebować. Niestety częstym błędem w sklepach online jest skupienie większej uwagi na stronie głównej i samym przyciągnięciu klienta do sklepu. Jednak ostateczna decyzja o zakupie zostaje podjęta po zapoznaniu się z produktem, więc bezpośrednia strona produktu musi spełniać wszystkie wymagania, aby doszło do transakcji satysfakcjonującej dla obu stron.

Szczególnie w dobie pandemi, kiedy nastąpił gwałtowny wzrost zakupów i sprzedaży online, warto doszlifować prezentację produktów w swoim sklepie online i nie pozwolić konkurencji zepchnąć się na dalszy tor. Pokazujemy 4 kluczowe obszary, które powinna zawierać strona produktowa w Twoim internetowym sklepie.

Od szczegółu do ogółu.

Strona produktu musi uwzględniać i rozwiewać wszelkie potencjalne obawy, które może mieć potencjalny kupujący. Czy te spodnie będą pasować? Jak długo trwa żywotność baterii? Czy mogę zwrócić ten produkt? To oczywiście tylko wybrane przykłady. Jednak frustracja spowodowana brakiem odpowiedzi na podstawowe pytania szybko poprowadzi klienta do wyjścia z Twojego sklepu.

W zależności od rodzaju produktów, musisz pamiętać o podaniu cech technicznych, takich jak: waga i rozmiar produktu, materiał wykonania, gwarancja, regulamin zwrotów. W przypadku odzieży koniecznie zamieść na stronie dostęp do tabeli rozmiarów.

Kreatywny opis produktu.

Opis produktu to więcej niż podanie cech towaru wymienionych wyżej. Opis produktu ma na celu pobudzić wyobraźnię i emocje odbiorcy, aby mógł zwizualizować sobie korzyści wynikające z posiadania tego produktu. Niech podsumowaniem do tego punktu będzie prosty przykład:

 - Wysokiej jakości, pojemna kawiarka do domu lub biura. Stylowa, czarna w sam raz do małej czarnej. Prosta w obsłudze. Niezbędna w każdym domu!

- Marzysz o esencjonalnej kawie o poranku, ale zawsze brakuje Ci czasu, żeby nastawić ekspress? Zapomnij o filtrach, kapsułkach, ustawianiu parametrów. W naszej stylowej kawiarce przygotujesz aż do trzech aromatycznych filiżanek małej czarnej w krótkim czasie. Minimalna obsługa. Maksymalny efekt. Szybka i pyszna kawa w Twoim domu.

Który opis Ciebie przekonałby do wyboru?

e commerce 3

Stwórz wrażenie pilności i niepowtarzalności.

Najszybszy sposób na uzyskanie konwersji w e-commerce to FOMO (ang. fear of missing out). Oczywiście, nie jest to konieczne przy każdym regularnym produkcie, ale świetnie sprawdza się podczas promocji i przedsprzedaży. Wystawiasz ostatnią kolekcje w sezonie? Podkreśl, że to ostatnia okazja do nabycia produktu. Przykłady:

- ostatnie 5 miejsc

- ostatnie 3 sztuki

- końcówka kolekcji

- cena obowiązuje do …

- nie przegap…

- oni już wiedzą/mają

Zdjęcia (nie tylko od producenta!)

Trudno nazwać zdjęcia produktów kluczem do sukcesu w sprzedaży e-commerce, ponieważ większość sprzedawców w dzisiejszych czasach wie, jak są one ważne. Jednak ich rodzaj i jakość wielokrotnie pozostawia wiele do życzenia. Nie lekceważ znaczenia fotografii produktowej, ludzki mózg przetwarza informacje na podstawie tego, co widzimy. Badania pokazują, że ludzie pamiętają 80% tego, co widzą i 20% tego, co czytają. Jak przygotować dobre zdjęcia?

- poproś producenta o zdjęcia produktów - zaznacz na stronie produktu, że zdjecia pochodza od producenta

  • - zamów produkty i zleć sesję produktową na jednolitym tle - pamiętaj, aby pokazać produkt w dobrym świetle, ale rzetelnie. Z bliska i z odległości. Z kilku stron. Sfotografuj także opakowanie.

  • - przygotuj zdjęcia produktu w aranżacji np. ubranie na modelce, biżuteria na dłoni lub w pudełku przy kwiatach, maskotka w rękach dziecka, książka przy kubku z kawą itp. - pobudzaj wyobraźnię, pomóż klientom zobaczyć, jak świetnie pridukt uzupełni ich rzeczywistość.