BĄDŹ SPÓJNY, BĄDŹ WIDOCZNY. CZAS NA OMNICHANNEL MARKETING

Omnichannel marketing to strategia, która obejmuje integrację i spójność między wszystkimi kanałami sprzedaży, z jakich korzystamy. Od komunikacji przez promocję i dystrybucję oraz obsługę klienta, omnichannel marketing zachowuje te same zasady zarówno w mediach społecznościowych, w e-sklepach, jak i w lokalach i sklepach fizycznych. W największym skrócie omnichannel marketing ma ułatwić klientowi komunikację z marką, bez względu na to, gdzie on się znajduje czy z jakiego korzysta urządzenia. Sprawdźmy, jakie korzyści może przynieść firmie omnichannel marketing.

Omnichannel ma na celu zapewnić klientowi zintegrowane doświadczenie zakupowe. Przykładem tego, może być sytuacja, w której klient przeglądający produkty w e-sklepie opuszcza serwis mimo dodania do koszyka kilku przedmiotów, a następnie otrzymuje e-mail z informacją o porzuceniu koszyka. Po jakimś czasie ten sam klient może otrzymać wiadomość SMS o promocji na produkty, które mu się podobają lub kupon rabatowy do zrealizowania w sklepie fizycznym. Bez względu na kanał komunikacji marketingowej, jej styl oraz oprawa wizualna pozostaje taka sama, co dodatkowo wzmacnia skojarzenia klienta z daną marką.

Pożądaną i szybko widoczną korzyścią skutecznego omnichanneling jest rosnąca satysfakcja klienta. Konsumenci oczekują szybkich i wygodnych rozwiązań, takich jak m.in. responsywność aplikacji marki, przejrzyste informacje, wiadomości o ciekawych i aktualnych ofertach, możliwość kontynuowania zakupu na urządzeniu mobilnym, nawet kiedy rozpoczęto proces np. na komputerze, przez telefon lub w sklepie fizycznym. Wygodą dla klienta jest możliwość rezerwacji produktów, wyboru spośród wielu możliwości dostawy, szybkich zwrotów, pomocy serwisu w czasie rzeczywistym itd. Wysokiej jakości obsługa klienta zwraca się w adekwatnym wzroście satysfakcji klienta, a co za tym idzie, jego lojalnością i rekomendacjami.

Omnichannel marketing pozwala także na efektywne zbieranie danych klientów z różnych źródeł (pliki cookie, identyfikatory urządzeń, koszyki sklepowe, media społecznościowe, listy mailingowe, programy lojalnościowe i inne). Dzięki tym informacjom firma zyskuje szeroki wgląd w preferencje i potrzeby konsumenta, który nawiązuje kontakt z marką. Zebrane dane można analizować i wykorzystywać do projektowania skutecznych kampanii i lepszej komunikacji z odbiorcami.

AdobeStock 111646008

Wiemy, że technologia wpłynęła na sposób, w jaki dziś robimy zakupy. Obostrzenia związane z wirusem Covid-19 w Polsce i na świecie, także doprowadziły do większego zainteresowania transakcjami online. Dlatego firma, która nie jest w stanie połączyć platform online i offline będzie miała coraz mniejsze zasięgi rynkowe i w szybkim tempie może zostać w tyle swojej konkurencji. Sprawdź, jak w twojej firmie wygląda komunikacja z klientem za pomocą różnych kanałów. Czy są ze sobą zintegrowane? Można załatwić sprawy zdalnie, z telefonu komórkowego, tak samo, jak za pomocą strony internetowej lub konsultanta? Czy posiadasz narzędzia, które zbierają dane o swoich odbiorcach i klientach? Czy w twoim dziale marketingu wykorzystuje się zebrane dane i optymalizuje kampanie? Omnichannel marketing podnosi do najwyższego poziomu doświadczenia zakupowe klienta, dlatego warto zainwestować zasoby finansowe oraz czasowe na edukację w tym kierunku i wdrażanie najlepszych rozwiązań.