SOCIAL MEDIA: LinkedIn NA TAPECIE

Profesjonalny portal społecznościowy szanowany w środowisku biznesowym na całym świecie to właśnie LinkedIn. Jego misją jest umożliwianie komunikacji między profesjonalistami i tworzenia społeczności w obrębie konkretnych branż na arenie międzynarodowej. W tej platformie nie tylko możesz stworzyć osobisty profil, przedstawić swoją zawodową i edukacyjną historię, ale także nawiązać realne kontakty biznesowe. Co jeszcze warto wiedzieć o tej platformie?


CZYM WYRÓŻNIA SIĘ LINKEDIN?

W swoim profilu na LinkedIn znajdziesz miejsce na podzielenie się edukacją i drogą zawodową, ale także ukończonymi kursami i projektami, pasjami i ambicjami na przyszłość. Portal umożliwia publikację postów i udział w dyskusjach. Od Facebooka wyróżnia go zdecydowanie jasno określona tematyka biznesowa. Niech nikogo nie zmylą kolory czy podobne funkcje, bo użytkownicy LinkedIna to zdecydowanie osoby szukające powiązań zawodowych, mentorów w biznesie i edukacji, oferujące udział w projektach czy szukające pracy. Większość aktywnych kont należy do osób w wieku od 18 do 45 lat.
Na LinkedIn możesz także założyć profil firmowy, ale z reguły przedsiębiorcy traktują to jako wizytówkę, a swoje działania prowadza pod własnym nazwiskiem z prywatnego profilu. W końcu ludzie robią interesy z ludźmi. Budowanie realnych połączeń jest kluczem do sukcesu.
Tempo na LinkedIn jest dużo wolniejsze niż na Facebooku czy Twitterze, dlatego nie jest to typowy „pożeracz czasu”, a dziesięć minut dziennie wystarczy, aby sprawdzić swoje konto i nowości.

JAK NAJLEPIEJ WYKORZYSTAĆ FIRMOWY PROFIL LINKEDIN?

Ze względu na specyfikę serwisu, lepiej, aby firmy skupiały się na wykorzystywaniu swojego profilu firmowego jako źródła wartościowych treści i upoważniać członków zespołu do budowania połączeń i udostępniania treści firmowych we własnych sieciach. W ten sposób materiały oferowane przez biznes, treści edukacyjne i informacyjne będą naturalnie rozprzestrzeniać się wśród zainteresowanych, poszerzając społeczność.
Sukcesem jest bogate wypełnienie profilu i regularne publikowanie treści przydatnych dla użytkowników i udział w dyskusjach. W ten sposób wykorzystujemy LinkedIn, jako doskonałe narzędzie content marketingu. Podobno tylko 50 procent kont LinkedIn jest w pełni wypełnionych, warto więc wyróżnić się i trafić do aktywnej połowy użytkowników.
W jaki sposób jeszcze możesz się wyróżnić? Tak samo, jak przy nawiązywaniu znajomości prywatnych, czy też biznesowych-pierwsze wrażenie ma największe znaczenie! Dlatego dobrze wykorzystaj nagłówek: nie akceptuj domyślnego ustawienia „tytuł stanowiska i nazwa firmy". Użyj 120 dostępnych znaków, aby wyjaśnić, co robi Twoja firma i jak możesz pomóc. Ten nagłówek towarzyszy każdej twojej aktywności, którą ludzie widzą na LinkedIn, więc wyjaśnij jasno i chwytliwe, kim jesteś i co robisz.
Informacje zawarte w sekcji „umiejętności” są bardzo ważne, ponieważ ludzie wyszukują konkretnych umiejętności, a nie profili, i w ten sposób trafiają na poszczególne osoby. Dlatego warto wypisać ich jak najwięcej. Oczywiście zaczynając od tych najważniejszych dla twojego biznesu, wykształcenia i zainteresowań. Możesz wypisać maksymalnie 50 umiejętności, więc to całkiem spore pole do popisu. Wykorzystaj pomysł na to, aby najbardziej kluczowe umieścić w podsumowaniu profilu, opisu i nagłówku.

Nawiązując nowe kontakty pamiętaj o manierach. W tym portalu to naprawdę dobrze widziane! Zaproszenie do grona znajomych, możesz przyjąć odsyłając podziękowanie, polecając ciekawe forum czy post lub prosząc o podzielenie się swoim doświadczeniem. Również kiedy decydujesz isę pierwszy nawiązać kontakt, spersonalizuj automatyczną prośbę o akceptację. Będzie to dobrze zapamiętane przez drugą osobę.

PO PIERWSZE INFORMACJE, PO DRUGIE I TRZECIE AKTYWNOŚĆ

Najlepsze zdjęcie, imponujący życiorys zawodowy, pełna lista 50 umiejętności okraszone chwytliwym nagłówkiem to wystarczająco, aby zwrócić czyjąś uwagę. Jednak, aby utrzymać aktywnych obserwatorów, nawiązywać lepsze kontakty i pogłębiać je np. poprzez wspólne projekty i wymianę doświadczeń, warto być aktywnym. Dlatego koniecznie dołącz do grup tematycznych, bierz udział w dyskusjach, dziel się swoją wiedzą pomagając innym, udzielając porad i udostępniając wartościowe treści. Będziesz chętnie polecany, a tym samym twoja działalność i marka stanie się rozpoznawalna.