Twój dom powinien być inteligentny

Świat wkroczył w epokę SMART. Tak jak poprzednie epoki nazywaliśmy starożytnością, średniowieczem, prehistorią, tak nasze czasy JUŻ SĄ SMART. Dlaczego już są smart? Ponieważ każde przedmioty lub wynalazki nazywamy w ten właśnie sposób. W kieszeniach mamy smartfony, przez które możemy rozmawiać z ludźmi, przeglądać internet, pocztę, oglądać ulubione filmy lub seriale. Na rękach nosimy już nie zegarki, a smartwatch-e, które informują nas o godzinie, naszym stanie zdrowia, tętnie, liczbie wykonanych kroków i przychodzących na smartfon SMS – ach. Już niedługo, wielu z nas nie będzie mieszkało w domu jednorodzinnym albo mieszkaniu w bloku. Przeniesiemy się do smart domów, które będą potrafiły same wyłączyć żelazko, ogrzewanie w zimowe wieczory, czy dostosować kolor świateł adekwatnie do naszego nastroju. Czy inteligentne domy to przyszłość, czy teraźniejszość? Czy są one łatwe w obsłudze? Co tak naprawdę potrafią?

Czytaj więcej

ŁOWCA MILIARDERÓW

Świętym Graalem w biznesie jest dorobienie się miliarda dolarów od zera. Taki wyczyn udaje się bardzo małej cząstce społeczeństwa. Spotkać na ulicy miliardera jest tak samo trudno, jak trafić „szóstkę” w totka. Ale to nie oznacza, że nie wolno marzyć o zostaniu najbogatszym człowiekiem na planecie. Co robić, aby myśleć jak miliarder? Na co zwracać w życiu uwagę? W co inwestować? Na te, ale również na wiele innych pytań odpowiedzi udziela Rafael Badziag, który w swojej książce Umysł Miliardera: 20 Zasad Bogactwa i Sukcesu Najbogatszych Ludzi Świata rozmawia z najzamożniejszymi przedsiębiorcami na Ziemi. Rafael również jest seryjnym przedsiębiorcą, pionierem w branży e-commerce w Europie i mówcą motywacyjnym. W rozmowie z nami opowiada o swojej książce, pierwszym biznesie, pokonywaniu własnych słabości i swoim wielkim marzeniu.

Czytaj więcej

GDZIE I JAK POZYSKIWAĆ KLIENTÓW B2B?

Pozyskiwanie klientów w obszarze business to business różni się od pozyskiwania klientów indywidualnych co najmniej kilkoma kwestiami, jednak przede wszystkim tym, że decyzje zakupowe w B2B podejmowane są częściej na podstawie przemyślanych i analitycznych rozważań, rzadko w momencie zapoznania się z ofertą. Dlatego proces całej transakcji jest kilkuetapowy i dłuższy, inaczej niż w przypadku klienta indywidualnego. Kierując komunikaty adresowane do potencjalnych klientów biznesowych, należy jednocześnie pamiętać, że i tutaj mamy do czynienia z ludźmi. Dlatego warto pozostawić pozytywne wrażenie na osobie, której powierzono wybranie oferty do rozważenie, prowadzenie rozmów czy ostatecznie – decyzję. Wyzwaniem jest także dobór odpowiednich kanałów komunikacji,czyli tych preferowanych przez klienta B2B.

Czytaj więcej

TWORZĘ PIĘKNE I FUNKCJONALNE WNĘTRZA

Anna Bedlicka-Góźdź – projektantka wnętrz, ekspert w kreowaniu przestrzeni prywatnej i publicznej, śmieje się, że współpraca z nią niesie nieprzewidywalne konsekwencje i na pewno rozbudza apetyt... na piękno. Gdy zrealizuje projekt domu, klienci, zamiast wyjazdu na urlop, wolą zostać i cieszyć się tym wnętrzem. Gdy zaprojektuje miejsca pracy, osoby ociągają się z wyjściem do domu... Aż dochodzą do wniosku, że mieszkać chcą też tak komfortowo, jak pracować. Ostatnio jej klientka zadecydowała, że bierze roczny urlop w rodzinnej firmie, aby wreszcie rozkoszować się życiem – właśnie w tym pięknym, zaprojektowanym przez AB Studio, domu. „Tak więc ostrzegam przed konsekwencjami” – żartuje Anna. Często powtarza, że Life is too short to be taken seriously. (nasze życie jest zdecydowanie za krótkie, by traktować je tak strasznie poważnie i bez dystansu). Od 19 lat prowadzi autorską Pracownię Projektową Wnętrz AB Studio. Projektuje, przeprowadza przez cały proces budowy, doradza, jak wykorzystać potencjał każdego wnętrza i podnieść skutecznie wartość nieruchomości. O tym, jak mankamenty naszych wnętrz zamieniać na plusy, ale i jak to się wszystko w jej życiu zaczęło, o pracowni AB Studio, o międzynarodowych targach projektowania wnętrz i tajemniczych „bohaterach” w naszym domu opowie w rozmowie z nami.

Czytaj więcej