Działalność nierejestrowana. Co musisz wiedzieć, zanim zaczniesz?

Od trzech lat polskie prawo pozwala na dokonywanie wykonywanie usług oraz sprzedaż produktów w ramach działalności nierejestrowanej, czyli bez konieczności zakładania działalności gospodarczej. Możesz rozwijać własną markę i próbować swoich przedsiębiorczych sił przy bardzo niskich kosztach, ponieważ nie masz konieczności uiszczania opłat z tytułu ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego, ani odprowadzania podatku VAT. Oczywiście istnieje kilka warunków, które należy wziąć pod uwagę rozważając prowadzenie działalności nierejestrowanej. Nakładają one pewne ograniczenia, ale mimo to tylko w 2019 na ten rodzaj zarabiania pieniędzy zdecydowało się 20 tysięcy osób. Ilość cyklicznie wzrasta, szczególnie po roku 2020, tak trudnym dla wielu osób pod kątem ekonomicznym.

Czytaj więcej

 NAJLEPSZE STRATEGIE NA ZDOBYWANIE KLIENTÓW BIZNESOWYCH

Pozyskiwanie klientów to coś więcej niż reklamowanie się w internecie i tzw. wyskakiwanie z lodówki. Często firmy zbyt małą uwagę przykładają do tego komu z tej lodówki powinni wyskoczyć, albo w jaki sposób. W rezultacie tracą czas i pieniędze na robienie wszystkiego i po omacku, a przecież lepiej zainwestować powyższe zasoby w skuteczną strategię marketingową.

Czytaj więcej

CZEGO JESZCZE NIE WIESZ O AKREDYTYWACH?

Akredytywa to forma bankowego zabezpieczenia transakcji handlowych, z której korzystają przede wszystkim firmy nawiązujące relacje biznesowe z kontrahentami zagranicznymi. Dzięki akredytywie eksporterzy zyskują gwarancję otrzymania zapłaty za dostarczony towar, natomiast importerzy pewność wywiązania się dostawców z warunków umowy. Czym dokładniej są akredytywa? Jakie są jej rodzaje a jakie zasady działania? O tym w dalszej części artykułu.

Czytaj więcej

Firma jednoosobowa czy spółka warto wiedzieć

Wiele osób, które pragną założyć własną działalność gospodarczą, zastanawia się jaką formę jej prowadzenia najlepiej wybrać. Wybór nie jest prosty i należy wziąć pod uwagę różne kwestie — posiadany kapitał, specyfikę branży, odpowiedzialność, którą są w stanie wziąć na siebie wspólnicy, podział zysków, czy kwestie opodatkowania. Największym zainteresowaniem cieszą się firmy jednoosobowe oraz spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (z o.o.). Te dwie formy działalności znacząco różnią się od siebie. Warto przyjrzeć się ich wadom i zaletom przed podjęciem ostatecznej decyzji, gdyż wybór jednej z nich wiąże się z określonymi skutkami prawnymi.

Czytaj więcej