OPROGRAMOWANIA I NARZĘDZIA DLA FIRM USPRAWNIAJĄCE WSPÓŁPRACĘ - TEAMS, ZOOM, ASANA - CO WYBRAĆ?

W dzisiejszym świecie ważne jest komunikowanie się i współpraca za pomocą praktycznych narzędzi. Ilość informacji, które wysyłamy i otrzymujemy każdego dnia, może stać się przytłaczająca, jeśli nie będzie właściwie usystematyzowana. Dlatego organizacje decydują się na korzystanie z nowoczesnych aplikacji - aby zwiększyć efektywność pracy. Obecnie, kiedy ogromna część relacji biznesowych przeniosła się do świata online, konieczność wybrania najskuteczniejszych i wygodnych narzędzi nie tylko do zarządzania zadaniami, ale także usprawniających współpracę, wydaje się kluczowa. Dobrze dobrane formy pracy zdalnej mogą uratować niejeden projekt oraz wzmacniać poczucie sprawczości, zadowolenie z dobrze wykonanej pracy i relacje w zespołach. Wśród najpopularniejszych aplikacji używanych w biznesie jest Asana oraz Zoom, o których napiszemy coś więcej, ale także zaproponujemy inne narzędzia i podpowiemy, na co zwrócić uwagę, wybierając aplikacje dla firm.

Spójrz na naszą listę 6 najlepszych programów do współpracy z szeroką, bezpłatną ofertą dla firm.

 

  1. Asana

Jedno z najbardziej znanych narzędzi do zarządzania projektami, Asana pozwala użytkownikom przypisywać zadania innym członkom zespołu, dodawać obserwujących do projektów i monitorować terminy. Jest to bardzo przydatna aplikacja, która przede wszystkim działa jako rozbudowana „lista zadań” lub kalendarz do strategicznego planowania.

  1. Slack

Slack to popularna i dobrze wykonana platforma oferująca komunikatory internetowe, przesyłanie plików i zaawansowane wyszukiwanie wiadomości. Ma wiele funkcji i dziesiątki integracji z innymi narzędziami.

  1. Trello

Trello ma intrygujący interfejs, który przypomina układ pasjansa (można przeciągać karty zadań między kolumnami, tak jak karty do gry). Łatwo się go nauczyć i działa dobrze do monitorowania projektów i przydzielania zadań.

  1. Dokumenty Google

Google nie wymaga przedstawiania. Narzędzia do współpracy Google obejmują tzw. Dokumenty i Arkusze, które zostały zaprojektowane, aby umożliwić zespołom edycję plików w tym samym czasie i automatyczne zapisywanie wszystkich ich zmian. Dokumenty Google pozwalają także na kreowanie prezentacji, udostępnianie linków do podglądu lub edycji dla jednej lub więcej osób, włączanie trybu pracy offline.

  1. Teams

Microsoft Teams to aplikacja przeznaczona do szerokiej współpracy dla małych i dużych przedsiębiorstw oraz osób prywatnych, takich jak freelancerzy, studenci i nauczyciele. Wszyscy, którzy chcą pracować z innymi osobami na plikach, szczególnie jeśli korzystają z Office 365, mogą używać Teams, jako platformy do zarządzania i wykonania zadania bezpośrednio w aplikacji. Teams zawiera czat tekstowy i wideo, a także łatwą do skonfigurowania integrację z Office.

  1. Zoom

Zdecydowanie przejął stery w ostatnich dwóch miesiącach, kiedy to większość organizacji, która wcześniej nie korzystała z podobnych aplikacji, potrzebowała zorganizować spotkanie z szefem, zespołem klientem czy szkolenie. Tej opartej na chmurze platformy, której można używać do prowadzenia wideokonferencji, konferencji audio, seminariów internetowych, nagrań spotkań i czatu na żywo.

Ludzie nie mogą współpracować, jeśli się nie komunikują. Na rynku online istnieje wiele możliwości do współpracy zespołowej, od wiadomości błyskawicznych po narzędzia do wideokonferencji (najlepsza alternatywa dla spotkań twarzą w twarz), czym kierować się przy wyborze najlepszych narzędzi dla swojego zespołu?

  • - zapoznaj się z funkcjami aplikacji, co zawiera oprócz podstawowych opcji, czy spełnia potrzeby zespołu

  • - przyjazny interfejs, intuicyjność w użytkowaniu

  • - sprawdź opcje prywatności, możliwość minimalizacji udostępniania swoich danych oraz danych pracowników, zakres ustawień prywatności, zgodność z RODO, bezpieczeństwo i certyfikaty

  • - upewnij się, że aplikacja działa w chmurze, offline oraz online - to usprawni przetwarzanie, przesyłanie, wymianę i przechowywanie wszelkich informacji

  • - sprawdź integrację i kompatybilność z dotychczas używanymi, sprawdzonymi narzędziami i oprogramowaniem

  • - czy producent zapewnia samouczki, fachową pomoc, przewodniki po programie online oraz dba o regularne aktualizacje.