Hashtagi na Instagramie - ich rola w rozpoznawalności marki

Jeszcze parę lat temu liczne hashtag przy postach mogły wzbudzać rozbawienie, a w sieci pojawiały się także mistrzowie wymyślnych hashtagów i rekordziści ich nadużywania. Jednak ich idea okazuje się całkiem zasadna, a właściwe używanie hashtagów stało się integralnym elementem marketingu cyfrowego. Hashtagi to takie słowa kluczowe, które porządkują treść oznaczoną wyszukiwanym tagiem. Dzięki temu klienci/użytkownicy mogą łatwiej znajdować firmy i usługi. Opanowanie sztuki tagowania swoich treści jest więc ważniejsze niż kiedykolwiek. Pamiętając o kilku zasadach możesz tworzyć własne hashtagi w celu promowania nowego produktu lub usługi. 

Hashtagi mogą być fantastycznym sposobem na zwiększenie widoczności na Instagramie i większe zaangażowanie danej społeczności w dyskusje, obserwacje postów, udostępnianie ich innym i polecanie. Gdy ktoś kliknie w dany hashtag lub sam go wyszuka, wyświetli się mu cała powiązana z tym hashtagiem treść, dostępna na Instagramie. To świetny sposób, aby pokazać swoje posty osobom, które jeszcze nas nie obserwują. Należy tylko pamiętać o kilku zasadach, które spotęgują skuteczność hashtagów minimalizując straty. To znaczy, że hashtag (każdy jeden) powinien być:

Konkretny - wyraźnie sformułowany, poprawny np. #marcoweWyprzedażeXYZ, gdzie XYZ to nazwa firmy.

Ukierunkowany - nawiązujące do akcji/marki/usługi. Marcowe wyprzedaże (promocje i wyprzedaż, którą planujemy w marcu).

Istotny - dotyczący ważnej sprawy, aktualnej, związanej z marką, przydatnej dla klientów (marcowa wyprzedaż jest istotna dla firmy i klientów - to działanie firmowe, które będzie miało miejsce w marcu, na którym klienci mogą zaoszczędzić).

Innowacyjny - wyróżniający się od innych, czyli taki, który wyróżni konkretnie naszą markę lub kampanię. 

Zwięzły - 2-3 członowy, zbyt długie hashtagi nie są dobrym materiałem na kopiowanie, udostępnianie, a co dopiero na zapamiętanie ich.

Celowy - za hashtagiem musi iść cel (rozpoznawalność firmy, idea firmy, sprzedaż produktu, reklama usługi, kampania).

Nie wrzucaj hashtagów do eteru - używaj ich jako cennego narzędzia.

Jednym z głównych powodów, dla których hashtagi zyskały taką reputację w mediach społecznościowych, jest ich zdolność do pomagania marketerom i firmom w tworzeniu ukierunkowanych kampanii. Hashtagi w internecie pełnią funkcję poczty pantoflowej. Twoi obserwatorzy będą używać tego samego hashtagu komentując daną promocję, produkt, usługę, a następnie ich obserwatorzy będą powielać ten hashtag… i tak dalej. Hashtagi zapewniają doskonałą widoczność kampanii. Instagramersi obserwują nie tylko profile, ale także właśnie hashtagi, pod którymi kryją się interesujące ich treści. W ten sposób łatwiej dotrzeć do potencjalnych klientów idealnych, z określonym, konkretnym przekazem. Stosowany w celu promowania akcji czy produktu hashtag nie tylko łączy firmę z obserwatorami danego hashtagu, ale także ze swoimi obserwatorami oraz umożliwia komunikację obserwatorów między sobą. Powiązania, jakie tworzy hashtag mogą mieć długotrwały efekt promocyjny oraz wspierający budowanie aktywnej społeczności wokół marki. 
Pamiętaj, że hashtagi ułatwiają znalezienie twoich treści przez użytkowników. Dbaj o to, aby były konkretne, spójne z twoją marką i ideą firmy.