JAK KIEROWAĆ RUCH Z SOCIAL MEDIÓW NA STRONY SPRZEDAŻOWE?
Niezależnie od tego, czy prowadzisz witrynę biznesową, e-sklep czy blog hobbystyczny, media społecznościowe mogą pomóc zwiększyć ruch na stronie. Jak o to zadbać? Poznaj nasze cztery wskazówki.
Uaktualnij swój profil w mediach społecznościowych
Często potencjalni klienci znajdują informacje o produktach czy usługach najpierw w mediach społecznościowych, a dopiero potem trafiają na stronę internetową marki.Zadbaj o to, aby zdjęcia profilowe były profesjonalne, a wszystkie publikowane firmowe materiały były oznaczone logo. Treści, które publikujesz w mediach społecznościowych powinny być użyteczne,inspirujące, zwięzłe, atrakcyjne i odzwierciedlające misję oraz tematykę branży. W zależności od wielkości firmy, etapu rozwoju marki i własnych zasobów możesz rozważyć współpracę ze specjalistami: social media managerem, copywriterem, grafikiem lub wirtualną asystentką.
Targetowanie do grupy docelowej i reklamy
Niektóre media społecznościowe, w tym Facebook (szczególnie wartościowy w przypadku poszukiwania klientów indywidualnych), pozwalają na zawężenie grupy docelowej, której będą wyświetlać się twoje posty. Jest to szczególnie ważne w przypadku ustawiania płatnych reklam na Facebooku. Utworzenie kampanii zajmuje niewiele czasu i może przynieść doskonałe wyniki. Dużą zaletą reklam Facebooka jest możliwość ich precyzyjnego targetowania oraz optymalizowania w miare śledzenia statystyk. Pamiętaj, aby reklamy w mediach społecznościowych były zaprojektowane z użyciem dobrej jakości obrazu lub wideo, zachęcającego nagłówka, zwięzłej i atrakcyjnej treści oraz skutecznego wezwania do działania (CTA).
Bonusy dla obserwatorów i lajkujących twoje profile w mediach społecznościowych
Pozwól swoim odbiorcom poczuć się wyróżnionymi wśród innych użytkowników Internetu. Możesz na przykład udostępnić dostęp do treści premium (ekskluzywny wywiad z ekspertem, nowa kolekcja, webinar) na twojej stronie firmowej tylko dla obserwatorów twojego profilu lub udostępniać dla nich wartościowe materiały 48h przed publikacją na blogu czy innym docelowym miejscu. Po przeniesieniu na landing page możesz dodatkowo poprosić użytkowników o potwierdzenie chęci zobaczenia unikalnych treści poprzez podanie e-maila (nie zapomnij o informacji dotyczącej przetwarzania danych osobowych). Staraj się, aby była to regularna, ale nie główna praktyka, bo przykładowo Facebook po prostu się obrazi, ucinając zasięgi. Bądź aktywny na swoich profilach i zachowaj umiar w bezpośredniej promocji swojej strony.4.Angażujące treści. Udostępniaj regularne treści zoptymalizowane pod SEO, które jednocześnie są inspirujące i ciekawe dla użytkowników. Staraj się nawiązać z nimi rozmowę, poprzez zadawanie pytań, udostępnianie i dziękowanie za recenzje, publikowanie case studies, instruktażowych postów wideo. Nie spamuj linkiem do strony firmowej czy sprzedażowej w każdym poście. Nie tylko użytkownicy tego nie lubią, ale także same algorytmy np. Facebooka, które mogą w ten sposób skutecznie obniżać twoje wyświetlenia i zasięgi, jeżeli „zauważą”, że spamujesz i próbujesz wynieść użytkowników poza serwis. Oczywiście nie dotyczy to opłaconych kampanii reklamowych. Możesz używać linków zewnętrznych adekwatnych do opublikowanych treści w dłuższych postach czy prezentacjach i wideo, które udostępniasz na profilu.