7 POMYSŁÓW NA WYEKSPONOWANIE SWOJEJ MARKI W 30 DNI

Kiedy firma dryfuje na falach stagnacji, warto zmienić kurs, aby w krótkim czasie rozwinąć żagle i poszerzyć horyzonty. Intensywna praca pomoże zdobyć nowych klientów, odświeżyć wizerunek i zwiększyć sprzedaż. Poznaj metody, które możesz zastosować w krótkim czasie.

 

1. Odśwież wirtualny design i zadbaj o kontent.

Od czasu do czasu warto zaktualizować nie tylko wygląd, ale także funkcjonowanie firmowej strony internetowej i profili społecznościowych.
Usuń stare reklamy, niedziałające linki, przedawnione oferty i produkty. Na blogu publikuj nowy merytoryczny artykuł lub video 2- 3 razy w tygodniu. Najskuteczniejsza treść koncentruje się na pomaganiu klientom w osiągnięciu ich celów i rozwiązywaniu problemów. Bądź codziennie w social mediach: twórz angażujące posty, udostępniaj zdjęcia z 'zaplecza' funkcjonowania firmy, pokaż klientom, że jesteś i ciężko pracujesz, jednocześnie pamiętając o dystansie i poczuciu humoru. Pozytywne emocje przyciągają ludzi!

2. Wprowadź program lojalnościowy.

Program lojalnościowy (piąta usługa gratis, nagrody za zebrane punkty itp.) to świetny sposób na zwiększenie sprzedaży. Zastanów się, co docenią twoi klienci docelowi i zaprojektuj atrakcyjny program lojalnościowy. Poinformuj o nim obecnych klientów. Zarówno w formie newslettera, jak i fizycznie np. w punkcie sprzedaży lub w przesyłce.

3. Poświęć 2- 3 godziny dziennie na aktywne poszukiwanie nowych klientów.

Wysyłaj maile i oferty do potencjalnych klientów, przypominaj o sobie dawnym klientom, którzy dawno nie dokonali transakcji w twojej firmie. Śledź branżowe fora i udzielaj się na grupach biznesowych.

4. Przeprowadź badania rynkowo-marketingowe.

Analiza rynku pozwoli ci usprawnić swój model sprzedaży, promocji oraz sam produkt lub usługę.

5. Wdróż kampanię reklamową dla głównej linii produktów lub usług.

Wiele świetnych pomysłów i produktów słabo się sprzedaje w wyniku nieadekwatnych działań marketingowych, które można łatwo rozwiązać za pomocą świeżego podejścia.

6. Zorganizuj event.

Przygotowanie branżowej imprezy w celu to doskonały sposób na zaistnienie na rynku i przedstawienie szerszemu gronu co u nas nowego. Wydarzenie może wzbudzić zainteresowanie wśród konkurencji, lokalnej społeczności, ale także w mediach cyfrowych i portalach społecznościowych.

7. Nawiąż współpracę z influencerem.

Współpraca z influencerem jest jednym z najpotężniejszych sposobów skutecznej reklamy. Rozpoznawalne i cenione wśród twojej grupy docelowej osoby publiczne (blogerzy, dziennikarze, youtuberzy itd.) mogą być najlepszą inwestycją, jaką kiedykolwiek podjąłeś w celu zwiększenia sprzedaży.

Ponad wszystko bądź cierpliwy i konsekwentny. Tylko nieprzerwane działania mogą wnieść twój biznes na wysokie fale. Prowadzenie firmy, sprzedaż i nieustanny rozwój branżowy nie ma końca, ale przynosi ogromną satysfakcję!