Jakie powinny być świąteczne e-maile marketingowe?

Świąteczny marketing e-mailowy to doskonały sposób na zbudowanie zainteresowania wokół swojej marki i pomoc w uzyskaniu atrakcyjnego przychodu. Jak wyróżnić świąteczne e-maile marketingowe spośród tysięcy ofert innych firm?

To nie jest takie trudne. Klucz do sukcesu w bożonarodzeniowym e-mail marketingu jest prosty - nie sprzedawaj swoich produktów bezpośrednio tylko wywołuj uśmiech na twarzach klientów, szerz świąteczny nastrój i pomagaj im zorganizować cudowne chwile! Odbiorcy chętniej kupują od tych, którzy niosą wartość dodaną w swoim marketingowym przekazie oraz od tych, z którymi mogą się utożsamić, ponieważ ich treści mówią o podobnych emocjach i sytuacjach, które dotyczą klientów. Efekt ten uzyskasz analizując potrzeby klientów i ich bieżącą sytuację. Czy czekają na odpoczynek i czas spędzony z rodziną? Po trudnym roku pełnym wyzwań marzą o relaksie i odrobinie przyjemności? Luksusowych prezentach? Wyłączeniu budzika? Dobrej jakości śnie? Rozrywce? Małymi fragmentami solidaryzuj sie z nimi w tych potrzebach i emocjach. Jak to zrobić?

Po pierwsze: pomagaj

Przewodnik prezentowy w formie prezentacji interaktywnej lub e-booka to pomocna dłoń dla tych, którym przygotowywanie podarunków spędza sen z powiek, a zamiast przyjemności dodaje niepotrzebnego stresu. Przygotuj uniwersalne propozycje pomysłów na prezenty dla kobiet, mężczyzn, dzieci, nastolatków, teściowej, brata, cioci czy szefa! Oczywiście nie zapomnij dodać kodu rabatowego i linków do swojej oferty, która na pewno odpowiada którejś z kategorii.

Sprzedawcy sprzętu AGD, domowych przydasiów, środków czystości lub dekoracji wnętrz mogą oprócz patentów na prezenty pomóc w zorganizowaniu udanych świąt: wysyłaj klientom inspiracje nakrycia stołu, przygotowania potraw, sprawnego sprzątania.

Po drugie: zabawiaj

Wiadomość niekoniecznie musi być informacyjna, edukacyjna czy sprzedażowa. Zostaniesz ciepło zapamiętany, jeśli pomożesz swoim odbiorcom trochę się rozerwać lub przywołać wzruszające, pozytywne wspomnienia. W tym celu wykorzystaj moc storytellingu, zabierając czytelnika w świat ciekawej historii już od pierwszych słów wiadomości, a kończąc angażującym i refleksyjnym pytaniem o jego samopoczucie, marzenia, potrzeby czy drobne przyjemności, które planuje wcielić w życie już dzisiaj.

Nie zapominaj o poczuciu humoru! Zabawne gify i grafiki odnoszące się do uniwersalnych i jednocześnie aktualnych wartości, tradycji czy sytuacji pomogą zabieganym klientom na chwilę zapomnieć o codziennych obowiązkach, a zatrzymując się w bieżącym pędzie na pewno zapamiętają Twoja markę, jako pozytywną, ciepłą i wartą uwagi.

Po trzecie: daj coś więcej niż produkty czy usługi

Chcąc wyróżnić się spośród licznych treści marketingowych falowo zalewających skrzynki mailowe klientów, zaoferuj im coś dodatkowego, wyróżnij się atrakcyjną i opłacalną dla nich propozycją. Skorzystaj z poniższych, sprawdzonych pomysłów:

- zapewnij bezpłatną wysyłkę

- zaoferuj ekspresową wysyłkę w 24h

- zapakowanie produktu w świąteczne opakowanie

- dostarczenie produktu do adresata

- drugi/trzeci produkt gratis

- vouchery prezentowe przy zakupie powyżej określonej kwoty

- akcja charytatywna: kupując produkt pomagasz

- loteria (każdy paragon bierze udział w konkursie)

Wysyłając świąteczne maile do klientów nie zapominaj o trikach marketingowych, takich jak:

- FOMO -> święta tuż tuż, więc nie ma czasu do stracenia! Twoja promocyjna oferta świąteczna też jest ograniczona czasowo, koniecznie podkreśl tą informację w swoich wiadomościach. Poczucie pilności pomaga zachęcić klientów do zakupu więc nie zapominaj o wyraźnych datach i godzinach, w których trwa akcja

CTA -> nie ma co odkładać zakupów na później, jeżeli prezenty mają dojść na czas. Po przedstawieniu swojej oferty i niepowtarzalnych okazji, dodaj do wiadomości interaktywne przyciski np. Zamów teraz, przejdź do sklepu, kupuję, to prezent dla mnie, zamawiam pod choinkę!

- atrakcyjny TEMAT wiadomości -> to on decyduje o tym, czy Twoja wiadomość zostanie otworzona. Przykłady:

Checklista świątecznych potraw/prezentów

Sprawdź czy o wszystkim pamiętałeś

All I Want for Christmas is...więcej przyjemności przy dużej oszczędności

Z ostatniej chwili: wyślemy Ci paczkę już jutro

Zobacz, jak o Tobie pamiętamy

Więcej niż życzenia

Zobacz, gdzie w tym roku Mikołaj robi zakupy

Mamy prezent dla każdego z Twojej listy

Kliknij do 24:00, a my zapakujemy i wyślemy prezent za Ciebie

Święta na odległość? Wiemy, co zrobić, aby być bliżej

Grudzień to jeden z najbardziej intensywnych okresów marketingowych, a w społeczeństwie miesiąc podsumowań, przygotowań, organizacji, planów i...zakupów. Nie zapomnijmy w tym wszystkim o relacji z klientami, zadbajmy o to, aby kampania świąteczna nie była jednorazową okazją do komunikacji z nimi. Niech nasi konsumenci wiedzą, że życzymy im zdrowych, spokojnych i radosnych świąt, satysfakcji z prezentów i odpoczynku. I, że będziemy dbać o nich także w Nowym Roku. Dlatego pamiętajmy o wysłaniu świąteczny e-maili z życzeniami i podziękowaniami za to, że do tej pory wybierali Waszą ofertę.