DLACZEGO WARTO DELEGOWAĆ KAMPANIE MARKETINGOWE?

Kampanie marketingowe mogą być większe lub mniejsze, długo lub krótkoterminowe, wykorzystywać rozmaite środki komunikacji i dotarcia do klienta i posiadać różnorodne cele. Jedną z pierwszych rzeczy, o którą należy zadbać, w przypadku skutecznej kampanii jest jej zaplanowanie. Działanie w ciemno poprzez wykupienie kilku reklam tu, kilku działań tam jest nie tylko niemiarodajne, ale także ryzykowne. Na sukces kampanii marketingowej składa się wiele czynników. Od planu, przez wybór kanałów komunikacji i ich formę, przygotowanie contentu (e-maile, landing page, skrypty rozmów, grafiki, teksty, planowanie publikacji i wiele innych) oraz realizacja, bieżąca analiza i optymalizacja skuteczności. Kampania jest ogromnym projektem, a jeżeli nie posiadasz dużego zespołu marketingowego, lepiej zainwestować w zewnętrzną współpracę z profesjonalistami.

Czy delegować całą kampanię czy jej część?

Konieczność zlecenia zewnętrznej firmie całej kampanii jest przede wszystkim zależna od twoich zasobów (zespołu, kompetencji , czasu, budżetu) oraz rozmachu planowanej kampanii. Jeżeli pierwszy raz decydujesz się na większy projekt lub masz wątpliwości co do oddania sterów, warto przeanalizować swoje możliwości i znaleźć złoty środek, czyli być inwestorem, beneficjentem oraz współtwórcą kampanii. Współpraca z zewnętrzną agencją może okazać się niezbędna i owocna, jeżeli kampania wymaga zbudowania strategii od zera, działania na wielu obszarach, budowania wieloetapowego contentu treści itd. Dobrze jest zaangażować kogoś z zespołu do wspierania agencji w poszczególnych działaniach, aby firma zewnętrzna miała możliwość konsultowania poszczególnych etapów projektu, a przedsiębiorca pewność, że kampania pozostaje zgodna z ideą i misją marki. Ostatecznie wybór, czy zlecić na zewnątrz wszystkie działania marketingowe, czy tylko niektóre ich aspekty (tworzenie treści, projektowanie graficzne, relacje z mediami, budowanie bazy danych itp.), zależy od ciebie. Warto jednak pomyśleć o posiadaniu w swoim stałym zespole eksperta ds. marketingu, który zna i rozumie problemy oraz oczekiwania twojej grupy docelowej, klientów.

Zewnętrzne firmie możesz zlecić całkowicie lub częściowo:

- zbudowanie i aktualizację bazy danych

- pozyskiwanie leadów

- stworzenie atrakcyjnych e-maili sprzedażowych,informacyjnych,konwertujących

- badanie rynku

- współtworzenie strategii

- przygotowanie treści copywriterskich

- przygotowanie grafik

- analizę i optymalizację kampanii.

Jak wybrać agencję?

Wybierając zewnętrzną firmę do współpracy przy kampaniach marketingowychwartoupewnić się, że agencja posiada doświadczenie, wiedzę branżową oraz tę dotyczącą skutecznych narzędzi i metod wykorzystywanych w marketingu: content, direct marketing, generowanie leadów, media społecznościowe, optymalizacja baz danych, sms i e-mail marketing oraz wiele innych. Zapytaj o dotychczasowe realizacje lub rekomendacje. Szczególnie jeśli potrzebujesz zaangażowanego i pełnego wsparcia w budowaniu i przeprowadzeniu kampanii, zwróć uwagę na profesjonalne podejście do klienta, formy umowy, płatności i jakość komunikacji z daną agencją.