5 rodzajów postów na Facebooku, które uwielbiają klienci

Większe zasięgi marki oraz dobry kontakt z klientami umożliwia firmom lepsze poznanie potrzeb odbiorców i optymalizowanie swojej oferty, oraz zwiększanie sprzedaży. Obecnie, to przede wszystkim media społecznościowe pozwalają na skuteczne budowanie świadomości marki na rynku oraz na budowanie relacji z klientami. Aby działania na firmowych profilach społecznościowych były skuteczne należy zadbać o publikowanie ciekawych treści, które podobają się odbiorcom. Powinny być inspirujące, rozrywkowe lub edukacyjne. Obserwatorzy marek i firm w Internecie, a tym samym, potencjalni klienci danych firm chętnie angażują się w komunikację, jeżeli zachęcimy ich odpowiednio przygotowanymi publikacjami.

Dlaczego zaangażowanie użytkowników jest ważne?

Użytkownicy, którzy oglądają i czytają posty, lajkują je i dyskutują w komentarzach, są po pierwsze realnym źródłem danych na temat grupy docelowej i jej satysfakcji z oferty danej firmy, a po drugie stają się automatycznymi influencerami marki, którą aktywnie śledzą. W ten sposób zwiększa się organiczny zasięg profilu danej marki w Internecie.

Konkurencja firm w mediach społecznościowych jest ogromna i coraz trudniej o skuteczne wyniki w reklamie i promocji organicznej. Jednak jest to możliwe, dzięki przemyślanej strategii marketingu treści, opartej o potrzeby grupy docelowej i misję marki, a także podążanie za trendami. Oczekując, że użytkownik sieci poświęci czas na zapoznanie się z naszym postem oraz zostawi reakcję (komentarz, udostępnienie, lajk), musisz dostarczyć wiadomość w przyjaznej, atrakcyjnej i łatwej formie, co może stanowić wyzwanie dla twórców treści. Warto zainspirować się sprawdzonymi metodami, które przykuwają uwagę, angażują użytkowników emocjonalnie, bawią lub uczą.

5 rodzajow postow na facebook str.38 39

 

Poznaj 5 rodzajów postów na Facebooku, które zyskują największą uwagę:

PYTANIA

Zadawanie pytań jest jednym z prostych i skutecznych sposobów na rozpoczęcie rozmowy z klientami. Pytania możesz łączyć z infografikami, memami, zdjęciami produktów, tworzyć krótkie sondy lub też nawiązywać do bieżących branżowych newsów.

HUMOR I MEMY

Dla przełamania lodów i wprowadzenia odrobiny powietrza do nasyconych wiedzą i bogatą treścią profili firmowych warto wykorzystać modne w ostatnich latach memy. Mogą być dopasowane do każdej grupy wiekowej, a poziom żartu i dopasowanie do tematyki branży to tylko kwestia kreatywności i pomysłowości content marketerów. Możesz z powodzeniem używać memów do zwiększenia rozpoznawalność swojej marki w sieci, ale warto zachować umiar z tym typem postów, chyba że ich lekki charakter wyjątkowo pasuje do twojej marki.

WSPÓLNY MIANOWNIK

Badania psychologiczne już dawno udowodniły, że ludzie chętniej podążają za wskazówkami, pomagają sobie wzajemnie czy wykonują polecenia, jeżeli z osobą po drugiej stronie coś ich łączy np. zainteresowania lub problemy. Opatrz swój post sformułowaniem „Polub, jeśli też tak czujesz”, „Czy Ciebie też to spotyka?” itp. Proste pytania w połączeniu z adekwatną grafiką, historią nawiązującą do np. problemu, z jakim może zmagać się twoja grupa docelowa, wywołują refleksje i emocje, z którymi użytkownicy się identyfikują i dzielą, bo każdy lubi być częścią wspólnoty.

5 rodzajów postów na facebooku str. 38 39

CASE STUDY

Podziel się autentyczną historią z twoim produktem lub usługa w roli głównej. Czy można jeszcze bardziej uwiarygodnić skuteczność swojej oferty? Przykłady można mnożyć w nieskończoność, najbardziej przekonujące są chyba posty Ewy Chodakowskiej, która dzięki pokazywaniu rezultatów swoich odbiorców i kursantek podbiła serca milionów.

Bez względu na rodzaj prowadzonej działalności możesz opracować studium przypadku oparte na doświadczeniach indywidualnego klienta.

WIDEO

Łatwa i szybka forma do przedstawienia informacji i jej odbioru, która zostaje w pamięci na długo to dobrze skrojony materiał filmowy. Czas, zwięzłość, język korzyści, muzyka i opinia eksperta to składniki na idealny post wideo. Według badań hubspot.com treści wideo w mediach społecznościowych generują więcej akcji niż tekst i obrazy łącznie–jeśli masz nadzieję, że zainteresowani użytkownicy i zadowoleni klienci udostępnią twój post dalej, postaw na kreatywne filmiki oraz popularne live’y np. warsztatowe lub instruktażowe.