JAK WYRÓŻNIĆ SIĘ WŚRÓD OFERT PRACY?

Wyróżnienie się spośród kilkudziesięciu lub kilkuset kandydatów starających się o pracę może być trudne. Pracodawca, zwłaszcza, jeżeli nie zleca rekrutacji zewnętrznej firmie, nie będzie miał czasu, aby otworzyć i wnikliwie zapoznać się z każdym e-mailem i każdym CV. Czymś jednak będzie się kierował w wyborze kandydatów na dane stanowisko. Co zwróci uwagę potencjalnego, przyszłego pracodawcy? Jak zwiększyć swoje szanse w otrzymaniu zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną?

Pokaż swoją kreatywność
O ile w ogłoszeniu o pracę nie narzucono schematu e-maila lub treści tematu e-maila rekrutacyjnego, to właśnie okienko z tematem wiadomości stanowi pierwsze wyzwanie kandydata. Ludzie częściej czytają wiadomości e-mail z tematami, które wzbudzają ciekawość lub oferują korzyść. W zależności od branży z jaką się komunikujesz, dopasuj formę i język według prawdopodobnych oczekiwań. Temat wiadomości nie może być jednak zbyt długi, a jednocześnie powinien zawierać nazwę stanowiska , imię i nazwisko. Nie bój się jednak drobnych wyróżnień, jak na przykład: Numer 1 Doradca, Jan Kowalski - prezentacja lub Doradca dla Ciebie, Anna Nowak - sprawdź ofertę.Kolejnym krokiem jest treść maila, która nie musi i nie powinna być długa. A wszystko co chcemy o sobie powiedzieć zawieramy w prezentacji lub pliku PDF będącym połączeniem naszego CV i listu motywacyjnego. List motywacyjny należy zawsze trochę spersonalizować pod każdą indywidualną ofertę pracy. Pamiętaj, aby dodać go do miala, bez względu na to, czy jest wymagany czy też nie. W kilku zdaniach wiadomości musisz zachęcić rekrutera i potencjalnego pracodawcę do otwierania załączników, czyli CV! Jak to zrobić? Postaw na emocje. Unikaj sztywnych i oklepanych formułek. Mając wiedzę o firmie, z pewnością znajdziesz wspólny punkt, który może być zachętą do bliższego poznania twojej kandydatury. Powiązania bazujące na wartościach, akcjach i doświadczeniach mogą stanowić doskonały punkt zaczepny do stworzenia efektywnego maila.

pencils 762555 1920

Sprawdź, z kim masz do czynienia
Na początek, zanim jeszcze zaczniesz edytować CV i pisać list motywacyjny, zrób research i dowiedz się, jak najwięcej o firmie, w której chcesz pracować. Jak i kiedy powstała? Jaką posiada ofertę? Co cieszy się największą popularnością? Kim są jej klienci? Jakim językiem firma komunikuje się ze światem, czy prowadzi kanały social media? Jakie wyznaje wartości? Czy bierze udział w akcjach społecznych? Jest znana lokalnie? To podstawowe pytania, na które warto znać odpowiedź i nie dlatego, że ktoś nam je zada, ale dlatego, żeby lepiej zrozumieć filozofię i cele firmy. Od rekrutera może paść pytanie „Dlaczego my?” lub „Co sprawia, że uważa się Pan/Pani na właściwego kandydata na to stanowisko?”, a może po prostu „Co Pani/ Pan o nas wie?”. Zdobyta wiedza pomoże nie tylko trafnie odpowiedzieć, na powyższe pytania, ale będzie stanowić fundament całej rozmowy, a wcześniej może nadać ton wypowiedzi przy pisaniu listu motywacyjnego. Wiedząc dużo o firmie, w której starasz się o pracę od razu poczujesz się pewniej. 

Zastanów się, co firma zyska dzięki Tobie, a co Ty dzięki firmie
Jakim będziesz atutem dla swojego pracodawcy nie tylko dzisiaj, ale za pięć czy dziesięć lat? Zastanów się, czy misja firmy jest zgodna z Twoimi wartościami. 

Im więcej punktów z poniższej listy spełnia Twoja wiadomość mailowa, tym większa szansa, że tworzy ją rekruter:
- jest wysłana z realnego i profesjonalnego adresu mailowego (imię i nazwisko, poważana domena)

-zawiera CV, list motywacyjny

-zawiera prezentację, zdjęcie lub wideo - kreatywna forma autopromocji

  • - wzbudza ciekawość, intryguje lub bawi
  • - sugeruje, że jest to pilna sprawa dla odbiorcyjest złożeniem obietnicy lub oferuje rozwiązanie ważnego problemu
  • - sprawia wrażenie wiadomości o pilnym, limitowanym lub ekskluzywnym charakterze.