4 sposoby na wypromowanie biznesu lokalnie

Bez względu na to, czy prowadzisz lokalną firmę od lat i chciałbyś zyskać nowych klientów, odświeżyć wizerunek czy dopiero zaczynasz oferować usługi i sprzedawać produkty w swoim regionie, warto zaprzyjaźnić się z taktykami marketingowymi, dzięki którym dostosujesz swoje działania adekwatnie do czasów, potrzeb i oczekiwań klientów. Pamiętaj, żeby przede wszystkim nie działać po omacku. Przeanalizuj dostępne metody, zaplanuj je w czasie, stwórz strategię działania i bądź cierpliwy, a rezultaty sie pojawią. Przedstawiamy cztery fundamentalne metody promowanie swojej marki lokalnie.

1. Stwórz lub uaktualnij wizytówkę biznesową w Google
Chociaż to działanie musisz wykonać online, ma ogromny wpływ na lokalny zasięg firmy. Poczta pantoflowa, polecenia od znajomych czy ogłoszenia drukowane w prasie są jak najbardziej wskazane, jednak coraz więcej osób szukając danych usług według regionu, np. danej miejscowości, sięga po smartfon z dostępem do internetu i zdaje się na informacje z wyszukiwarki, czyli wiedzę potocznie nazywanego, wujkiem - Google. Ponadto pozytywne recenzje online sprawiają, że 80% konsumentów ufa lokalnym firmom. Dlatego upewnij się, że firma widnieje w Google. W tym celu zaloguj się do Google i załóż konto w usłudze „Moja firma”. Istnieje tam możliwość wprowadzenia danych swojej firmy, adresu, krótkiej informacji, o tym co firma ma w ofercie. W wizytówce Google można dodać także zdjęcia i krótkie artykuły.

916ecd6cd846ccd9b4bbc8bbe1ea
2.  Zaangażuj się społecznie
Konsumenci chętniej wybierają ofertę firm,które angażują się w akcje charytatywne lub wspierają lokalne przedsięwzięcia oddolne np. sponsorując posiłki dla dzieci ze świetlic środowiskowych, wspierając działalność sportową dzieci i młodzieży, oddając część przychodu na cele związane z lokalną akcją charytatywną np. leczenie uczniów z regionu lub remont schroniska, ośrodka kulturalnego itp. Tego typu działania nie tylko sprawią, że będziesz bardziej rozpoznawalnym przedsiębiorcą na rynku, ale także poważanym, postrzeganym jako dojrzały, wieloaspektowy biznes z misją. Staniesz się wzorem do naśladowania, a klienci chętniej wybiorą usługę lub produkt od zaangażowanego i pomocnego producenta czy sprzedawcy.

people 2557396 1920
3. Przeprowadzaj konkursy i wyzwania
Konkursy to świetny sposób na zebranie społeczności i wzbudzenie zainteresowania lokalną firmą. W tej strategii dobrze jest wykorzystać media społecznościowe, a po nagrody zapraszamy do sklepu, salonu, siedziby firmy. Konkursy i wyzwania mają na celu zwiększenie zasięgów, czyli skali na jaką docierają informacje o istnieniu twojej firmy i jej ofercie. Przykładem takiej kampanii może być przykład zaproponowanie obserwującym opublikowania w komentarzu zdjęcia adekwatnego do swojego flagowego produktu lub hasła reklamowego i tagowanie go odpowiednim hashtagiem. Możesz też zrobić konkurs na nazwę nowego produktu lub usługi itp. Zwycięzców nagródź voucherami lub gadżetami.  Kiedy ludzie zobaczą, jak ich znajomi zamieszczają posty na temat lokalnej firmy w swoich profilach społecznościowych, zwiększy to jej widoczność i prawdopodobieństwo, że inni będą ją śledzić.

cup 1010916 1920
4. Zorganizuj wydarzenie
Jako nowa firma, możesz zorganizować huczne otwarcie. Z konkursami, próbkami produktów,  prezentacją usług i długotrwałymi benefitami np. każdy kto się pojawi otrzyma kartę klienta z o 5% większą zniżką na całą ofertę niż ci  którzy odbiorą kartę klienta po dniu otwarcia itp. Możesz połączyć to wydarzenie ze zbiórką charytatywną, prelekcją czy prezentacją. Jeżeli już jesteś jakiś czas na rynku, pomyśl, o co najczęściej pytają twoi klienci, jaką wartość może przyciągnąć nowych lub w jakim kierunku pragniesz się rozwijać z biznesem i na tej podstawie stwórz projekt wydarzenia. Może będzie to modna w ostatnich czasach gra miejska? Dzień edukacyjny lub dzień troski o ciało? Wszystko zależy od branży i społeczności.

firework 1285264 1920

Przede wszystkim testuj, nie bój się nowych rozwiązań i wyzwań oraz pamiętaj, że na długotrwałe efekty trzeba poczekać. Nie przejmuj się wolnym tempem wzrostu wskaźników sprzedaży, odwiedzin, zainteresowania. Obserwuj co najlepiej działa, bądź konsekwentny, nie daj o sobie zapomnieć, a z czasem osiągniesz zamierzone efekty.