NIE MASZ POMYSŁU NA REKLAMĘ? ZAJRZYJ DO KALENDARZA!

Okazuje się, że w każdym dniu obchodzimy bardziej lub mniej ważne święto. Elastyczny i podążający za trendami marketing może czerpać garściami nawet z tych najbardziej nietypowych rocznic. Ludzie lubią celebrować, a atrakcyjne wydaje się im wszystko, co charyzmatyczne i zaskakujące. Dlatego warto wykorzystywać różnorodne okazje to pokazywania konsumentom swojej pomysłowości i budowania w nich pozytywnych skojarzeń z naszą marką.

 

Wszyscy wykorzystują Święta Bożego Narodzenia, koniec roku szkolnego, mistrzostwa świata w piłce nożnej czy Walentynki. Możesz zaskoczyć klientów i zapaść im w pamięć obchodząc Dzień Ziemi, Dzień Przyjaźni czy najbardziej zwariowane lub zaskakujące święta, jak Dzień Klauna, Dzień Guzika i Międzynarodowy Dzień koszuli...

Ludzie chętnie włączają się w nawet drobne akcje, które niosą za sobą ideę, budzą emocje i nastawiają pozytywnie do życia. Dlatego w Dzień Ziemi możesz zastosować zielony design w sklepie i w social mediach, zasadzić drzewko przed siedzibą firmy i przy okazji podzielić się z odbiorcami proekologiczną polityką, jaką stosujesz w swoim przedsiębiorstwie. Klientom dodawaj do zakupu opakowanie nasion, ekologiczną torbę lub brelok z kulą ziemską. Międzynarodowy Dzień Koszuli to idealny pretekst dla sklepów odzieżowych, które z tej okazji mogą zaplanować korzystne rabaty lub darmową dostawę na wszystkie koszule.

Pomysłów można mnożyć bez końca. Istnieje jednak kilka zasad, którymi warto się kierować planując akcję marketingową związaną z rocznicami i świętami:

CZĘSTOTLIWOŚĆ

Jak często korzystać z dedykowanych dni i świąt? Na pewno ponadczasowa zasada złotego środka znajdzie tu swoje miejsce. Nie można zbudować całej swojej strategii marketingowej na nietypowych świętach. Nadmiar znudzi odbiorców i cała potęga tej metody straci swoją moc.

Korzystaj z tej formy reklamy, gdy brakuje ci pomysłów na treść, chcesz zacieśnić relacje z klientami i obserwatorami w social mediach, przygotować ich na nadchodzące nowości.

RODZAJ

Wybieraj takie dni, których temat ma bezpośredni związek z twoją działalnością lub jest możliwość luźnego skojarzenia z tym, co robisz i sprzedajesz. Kampanię marketingową można wykorzystać także w celu pozyskania innej grupy klientów docelowych, wyrażenia ideologii swojej firmy, zmotywowania klientów do działania np. podjęcia dyskusji. Unikaj natomiast tematów, które mogą obrazić twoich odbiorców.

SPOSOBY

Często kampanie reklamowe oparte na świętach nie wymagają czasochłonnych przygotowań. Wykorzystuj możliwości internetu i content marketingu: dołącz ciekawą historyjkę, kupon rabatowy lub inny gratis do newslettera, zorganizuj konkurs na Facebooku, nagraj zabawne video dla swoich klientów, zaplanuj prosty performance w sklepie czy salonie sprzedaży. Nawet jeśli jest to kilka prostych tweetów lub błyskawiczny e-mail, klienci docenią przemyślane i kreatywne działania. Używaj filmów, GIF-ów i cytatów, by przyciągnąć uwagę.

Wykorzystywanie rzeczywistych wydarzeń zapewnia ruch także ze względu na aktualność tematu. Dodanie odrobiny humoru do swoich reklam dodatkowo wywołuje uśmiech i jest chętniej udostępniane w sieci.