5 sposób na pozyskanie nowego klienta

Klienci to siła napędowa każdej firmy. Mniejszy czy większy biznes, musi dbać o ich pozyskiwanie i utrzymywanie dobrych relacji z nimi. To długotrwały proces, który wymaga budowania relacji, angażuje różne środki komunikacji i przekazu. My pokazujemy, w jakiś sposób postępować, aby łatwiej zdobywać klientów dla swoich firm. Pamiętaj jednak, że podążanie za klientem to niekończąca się praca.

 

1. Daj się złapać w sieci.

Przekieruj swój marketing na internet. Ludzie szukają dziś informacji w Internecie. Więcej osób ogląda YouTube niż telewizję. Więcej czyta serwisy informacyjne i czasopisma online zamiast wersji drukowanych. Nawet duże firmy obecnie inwestują więcej w reklamę online niż tradycyjną. Ty też tam szukaj klientów. Zaprzyjaźnij się z mediami społecznościowymi i wyszukiwarkami. Jeżeli chcesz zadziałać efektywnie na tym polu, skonsultuj się z agencja reklamową, która pomoże ci przygotować odpowiednią kampanię.

2. Oferuj zniżki i promocje – okazje łatwiej wypromować.

Wprowadzaj liczne oferty specjalne, limitowane i krótkoterminowe duże promocje, aby przyciągnąć klientów. Wszyscy uwielbiają okazje! Zaproponuj atrakcyjny rabat nowym klientom przy pierwszym zakupie. Nie zapomnij o dołączeniu do paragonu ulotki z informacjami o ofercie i stroną internetową.

3. Wprowadź program lojalnościowy i nagrody.

Czasami reklama szeptana nie przychodzi. Musisz zachęcić i zmotywować klientów, aby nieśli dobre informacje o twojej firmie do znajomych. Innymi słowy: daj swoim obecnym klientom powód to tego, aby cię reklamowali. Zaoferuj karty lojalnościowe np. 5 usługa 50% ceny, 10 gratis lub zbierz 5 kodów, a otrzymasz upominek warty 250 zł. Namów klientów, aby polecili cie znajomym! Zaoferuj nagrody za rekomendacje np. przyprowadź koleżankę na czesanie, otrzymasz voucher na strzyżenie. Nagroda powinna być wystarczająco duża, aby wzbudzić wzbudzić zainteresowanie klientów. Jest to metoda wygrana-wygrana, która zawsze działa.

4. Zasponsoruj podcast lub artykuł.

Jeżeli sam jeszcze nie prowadzisz bloga firmowego, ani innej formy kontent marketingowej, zaproponuj blogerowi z twojej branży zasponsorowanie artykułu lub podcastu. Jeśli nawiążesz udaną współprace tysiące czytelników i słuchaczy może dowiedzieć się o twoich usługach czy produktach.

5. Zorganizuj event lub weź udział w lokalnym wydarzeniu.

Wystaw stoisko branżowe na lokalnym festiwalu i zaoferuj darmowe próbki lub usługi. Możesz też zorganizować ciekawy wykład dotyczący twojej branży. Na przykład mechanik samochodowy może doradzić, jak konserwować niegarażowane auto zimą. Daj klientom przydatną wiedzę, a twoja marka będzie pierwszą, która przyjdzie im na myśl, kiedy będą potrzebować produktów z twojej branży.