Dlaczego i w jaki sposób przedsiębiorca powinien się nieustannie rozwijać?

Otwartość na nowe możliwości, bycie czujnym na rynku trendów i marketingu oraz chęć rozwoju to niepodważalne aututy przedsiębiorcy, który chce odnieść sukces w biznesie. Dlaczego niepodważalne? Dlaczego nie wystarczy dojść do „satysfakcjonującego” poziomu i spocząć na laurach? W dużym skrócie dlatego, że świat pędzi do przodu, potrzeby odbiorćów się zmieniają, a co za tym idzie – ewoluują produkty, usługi i forma ich sprzedaży.

 

         Otwartość na rozwój i chęć nauki nie oznacza, że musimy zdobywać liczne certyfikaty, uczestniczyć w szkoleniach i co kilka lat zdobywać nowy fakultet. Będąc właścicielem fimy nie musisz wiedzieć wszystkiego, ale...powinieneś chcieć wiedzieć więcej. Sposobów na rozwój jest wiele, przedstawiamy podstawową trójkę:

1. Własne błędy.

Nieudane transakcje, utracony klient, reklamacje, wadliwe kompotenenty, odejście cenionego pracownika i wiele innych sytuacji, można wpisać na listę biznesowych niepowodzeń. Aby się nie powtarzały należy każdą z nich przeanalizować i zastanowić się, co można było zrobić inaczej, aby nie dopuścić do zaistniałej sytuacji. Wyciągnięcie wniosków może pociągnąć za sobą kolejne działania, jak np. szkolenie kadry, zmiana polityki firmy, pomoc mediatora czy prawnika w opracowywaniu umów i wiele innych. Nigdy nie zamiataj problemów pod dywan. Lepiej je porządnie obejrzeć z każdej storny i zastanowić się, czego możemy się przez nie nauczyć, aby wnieść swoją działalność na wyższy i bardziej efektywny poziom.

2. Trendy w branży.

Nawet jeżeli teraz korzystasz z najnowszej wiedzy i narzędzi w swojej dziedzienie, możesz sobie jedynie wyobrazić, jak ten obszar będzie wyglądał za 5 czy 10 lat. Badź przygotowany na zmiany. Śledź prasę ekspercką, obserwuj konkurencję, uczestnicz w szkoleniach dotyczących nowinek i staraj się przewidywać możliwe kierunki rozwoju. Wszystko po to, aby być pierwszym, który je zaproponuje użytkownikom i odbiorcom. Będąc na bieżąco z wiedzą i nowymi rozwiązaniami, szybciej zaoferujesz klientom potrzebne innowacje i tym samym, poszerzysz grono zaufanych odbiorców. Staniesz się ekspretem w swojej branży.

3. Sukcesy innych.

Sukces innych osób i firm powinien być pozytywną inspiracją, a nie budzącą negatywne uczucia demotywacją. Jeśli im się udało, to tobie też może. W jaki sposób pokonali przedszkody, które tobie spędzają sen z powiek? Może wystarczy zapytać? Wiele osób chętnie dzieli się wiedzą. Nie powoduje to dysproporcji rynkowej i jest przeciwieństwem niezdrowej konkurencji. Dzisiaj to właśnie współpraca i wymiana doświadczeń buduje i wznosi na wyżyny kreatywności! Utrzymuj kontakt z ambitnymi i szczęśliwymi ludźmi, którzy z powodzeniem rozwijają swoje firmy. Efektem tego jest wzajmna inspiracja, pomoc, a niejednokrotnie udana finansowa współpraca.