Jak dotrzeć do lokalnych klientów
Ulotki, potykacze, maskotki - firmy od zawsze starały się zainteresować swoją ofertą przebywających w pobliżu potencjalnych klientów. Dzięki rozwijającej się technologi i potędze internetu reklama oraz szeroko pojęty marketing mocno ewoluowały na przestrzeni ostatnich 10, a nawet 5 lat. Nawet jeżeli nie prowadzisz biznesu online warto wykorzystać najnowsze metody marketingowe, aby dać się poznać lokalnie. Nie zapominajmy, że miejscowa firma jest jednocześnie członkiem określonej społeczności. Pozyskiwanie klientów w najbliższej okolicy powinno bazować na utożsamianiu się z nią, a nie tylko posiadaniu biura lub hali pod tym samym kodem pocztowym.
01 Jesteś za rogiem, a w Google?
Google to nowoczesna książka telefoniczna i centrum informacje wszelakiej. Używane aktywnie szczególnie przez osoby poniżej 40, ale nie tylko. Możesz pokazać się lokalnie będąc online. Google dokładnie wie, kiedy potencjalny klient znajduje się w promieniu 15 km od twojej firmy i wie, jaki ma on problem, ponieważ swoją potrzebę wpisuje w okno wyszukiwania.
Reklama w Google to świetny sposób na pozyskanie nowych i tzw. idealnych klientów, ponieważ przedstawiasz swoją ofertę dokładnie tej osobie, która takiej oferty szuka w konkretnym czasie np. pewien doradca jedzie na spotkanie biznesowe przez twoje miasto i po drodze psuje mu się auto.
Z pewnością przy pomocy telefonu lub tabletu wyszuka w Google najbliższy serwis lub warsztat samochodowy. Jeżeli prowadzisz taką działalność i posiadasz swoją wizytówkę w Google, istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że ten klient w potrzebie wybierze twoje usługi.
Google Moja firma to, oprócz strony internetowej, podstawowe miejsce, gdzie powinna znaleźć się informacja o twoich usługach oraz dane kontaktowe firmy.
Dodatkowo, jeżeli reklamujesz się w Google AdWords, informacja o twojej lokalizacji wyświetli się lokalnym użytkownikom bezpośrednio w treści reklamy.
02 Potęga social media
Media społecznościowe dają możliwość docierania do milionów ludzi na całym świecie, ale co, jeśli chcesz po prostu połączyć się z klientami z tego samego podwórka? Dotrzyj do większej liczby osób w okolicy za pomocą trzech największych portali społecznościowych:
Ten największy serwis społecznościowy na świecie ma także najlepsze możliwości łączenia się z pobliskimi użytkownikami. Jednym z najprostszych sposobów promowania firmy lokalnie przez Facebook jest oznaczenie miejscowości i nazwy firmy tagiem w poście. Używamy do tego znaków „@” i „#”. Na przykład: "Cieszymy się z otwarcia nowego sklepu w @Lublinie!" lub "Nowa filia w @Lublinie – bo chcemy być bliżej #Lublin+nazwa firmy".
Facebook, pozwala też firmom na promowanie postów, projektowanie kampanii reklamowych i celowanie ich do konkretnej grupy odbiorów, ze względu na wiek, zainteresowania czy miejsce zamieszkania.
Oparta na obrazach platforma może promować markę wśród osób zainteresowanych twoją lokalizacją. Dodając do profilu zdjęcie produktu, nowej dostawy, uśmiechniętych klientów, biznesowego spotkania czy okazjonalnych prezentów możesz oznaczać lokalizację. Uwzględnienie lokalizacji w poście to pierwsza rzecz, jaką zobaczą użytkownicy. Te same tagi lokalizacyjne (geotagi), które uwzględnisz w swoich wpisach, możesz wykorzystać do znalezienia potencjalnych klientów, którzy tagują tę samą lokalizację przy swoich zdjęciach. Efektywne geotagi to nazwy miast, lokalne punkty orientacyjne i wydarzenia. Np: "@znani-nieznani", "@CentrumKulturyLublin" itp.
Posiadanie biznesowej strony na portalu Linkedin wynosi Twoją markę na wyższy poziom. Tu, możesz przedstawić swoją firmę od strony merytorycznej i nawiązać relacje z klientami biznesowymi, dystrybutorami, stowarzyszeniami i organizacjami. Będąc na Linkedin możesz wyróżnić swoich pracowników, osiągnięcia i produkty, aby budować swoją zewnętrzną wiarygodność i biznesową społeczność.
03 Aktywność firmy w regionie
Uczestnictwo w imprezach lokalnych, patronat i wspieranie wydarzeń charytatywnych to pożyteczne i szczytne działania jednocześnie budujące zaufanie do ciebie, jako przedsiębiorcy i niosące pozytywny rozgłos o firmie.
Na przykład, w zależności od rodzaju działalności, wystawianie swoich produktów na akcjach charytatywnych, wzięcie udziału w meczu na rzecz potrzebujących w gminie lub oferowanie bezpłatnych konsultacji, może być lepszą i niosącą długofalowe efekty reklamą niż najpiękniejsze billboardy usytuowane w okolicy.