KUPUJEMY WZROKIEM. CZYM JEST CO-PACKING?

Zasady gry na rynku są proste: pozyskać jak największą liczbę konsumentów. Trudno się więc dziwić, że producenci i handlowcy podejmują różne działania marketingowe, aby przekonać potencjalnych klientów do zakupu. Na te decyzje zakupowe wpływ ma tak naprawdę wiele czynników. Nie da się jednak ukryć, że większość z nas kupuje wzrokiem. Opakowanie jest zatem jednym z najważniejszych elementów, które ma realny wpływ na zwiększenie atrakcyjności produktu – a co za tym idzie, jego sprzedaży. Dlatego też usługi co-packingu cieszą się taką dużą popularnością. Ale zaraz, zaraz, czym jest co-packing? To nic innego jak usługa obejmująca przepakowanie produktów, np. w torby reklamowe lub w inny sposób sprecyzowany przez klienta, aby szybko, dokładnie i bezpiecznie przygotować towar do dalszej drogi. W praktyce często wiąże się z konfekcjonowaniem, czyli szerszym zakresem czynności logistycznych, które mają na celu bezpieczne, szybkie i dokładne przygotowanie towarów do dalszej wysyłki i sprzedaży. Co jeszcze warto wiedzieć o tej usłudze?

NA CZYM ONA POLEGA?

Co-packing obejmuje tworzenie zestawów, konfekcjonowanie produktów, przygotowanie specjalnych opakowań na towary czy dodanie logotypów klienta na skompletowane zestawy. Tworzenie zestawów promocyjnych czy przepakowywanie produktów zbiorczych do opakowań firmowych to tylko kilka usług, które wchodzą w skład pojęcia co-packing. To również dzielenie produktów z opakowań zbiorczych na mniejsze, detaliczne.

Co jeszcze wchodzi w skład usługi? To zmiana dotychczasowego opakowania produktów, przygotowanie towarów do sprzedaży specjalnych, foliowanie produktów i wszelkie czynności logistyczne, które mają na celu jak najszybszą dostawę produktów z magazynu do klienta docelowego. To również konfekcjonowanie produktów, czyli kompletowanie przedmiotów wchodzących w skład jego zamówienia.

Dzięki zlecaniu tych działań zewnętrznej firmie producent lub dystrybutor może znacznie ograniczyć koszty prowadzenia biznesu.

2packing 2

DLACZEGO WARTO WSPÓŁPRACOWAĆ Z FIRMAMI OUTSOURCINGOWYMI?

Decydując się na ousourcing usług logistycznych i co-packing, firma redukuje wydatki związane z zakupem odpowiednich narzędzi oraz maszyn i zatrudnianiem dodatkowych rąk do pracy. Firmy co-packingowe przyjmują towar bez żadnych opakowań lub jedynie w neutralnych opakowaniach zbiorczych, w zależności od wybranej oferty, usługa ta może także obejmować wymianę zniszczonych opakowań oraz przepakowywanie produktów z opakowań zbiorczych do opakowań jednostkowych.

DLA KOGO USŁUGI CO-PACKINGU?

Z usług co-packingu korzystają najczęściej sklepy internetowe, które nie chcą inwestować we własny dział pakowania. Powierzenie tego rodzaju działań firmie zewnętrznej jest korzystniejsze, gdyż odchodzą wówczas koszty stałe związane z utrzymaniem pracowników, a także wydatki ponoszone na szkoleniu działu w zależności od pakowanych towarów. Co-packing świetnie sprawdza się również w przypadku firm przygotowujących okazjonalne produkty (świąteczne czy podarunkowe), a także takich które chcą pakować pewną część towaru do ponownej sprzedaży lub dołączyć do opakowań broszury czy kupony promocyjne.

JAK WŁAŚCIWIE WYBRAĆ FIRMĘ ZAJMUJĄCĄ SIĘ USŁUGAMI CO-PACKINGU?

Rosnące zapotrzebowanie na co-packing sprawia, że na rynku stale przybywa firm oferujących tego typu usługi. Pozostaje pytanie, jak wybrać rzetelną firmę, która wykona powierzone zlecenie profesjonalnie i w wyznaczonym terminie? Z pewnością warto zdecydować się na firmę, posiadającą co najmniej kilkuletnie doświadczenie w zakresie usług pakowania i przepakowywania.

3packing 3

Warto również zwrócić uwagę na portfolio lub dotychczasowe realizacje danej firmy. Warto sprawdzić, z jakimi markami firma współpracowała i jak wyglądały przykładowe realizacje. Można też zasięgnąć opinii wśród znajomych przedsiębiorców. Wybierając odpowiednią firmę nie należy się kierować ceną. Jak w każdym biznesie należy inwestować przede wszystkim w jakość.