Dlaczego dobre zdjęcia sprzedają?
Gdy prowadzimy swój biznes i chcemy zachęcić klientów do tego, aby kupowali nasze produkty, warto postawić na dobrą reklamę. Nie od dziś wiadomo, że klient kupuje oczkami. Jak przedstawić towar w najlepszym świetle? Bardzo dobrze sprawdza się do tego fotografia produktowa. Jak zrobić dobre zdjęcia, które sprzedają? Dzięki temu zwiększysz zyski w swoim sklepie internetowym.
Fotografia produktowa – dlaczego warto z niej skorzystać ?
Dobrze wykonana fotografia produktowa przyciągnie uwagę potencjalnych klientów. Dzięki niej zyskamy nowych odbiorców swoich produktów. Dlatego należy zainwestować w odpowiednio przystosowany do tego sprzęt oraz specjalizującego się w tej dziedzinie fotografa. Warto także pamiętać o tym, aby robić zdjęcia niepowtarzalne i unikatowe. Dzięki temu będziemy się dodatkowo wyróżniać spośród innych sklepów i firm.
W fotografii produktowej dobrze mieć od początku pomysł na przedstawienie produktu. Gdy wybierzemy jeden styl, będziemy rozpoznawalni i nasza marka będzie związana z tym danym stylem. Zrobienie idealnego zdjęcia, które sprzedaje nie jest proste, dlatego warto zostawić to profesjonalnemu fotografowi.
Co trzeba wiedzieć przed zrobieniem zdjęć produktowych?
W fotografii produktowej jest kilka bardzo ważnych rzeczy, które trzeba spełnić, aby nasze zdjęcia spełniały swoje zadanie. Trzeba wybrać odpowiednie światło, które wyróżni nasz produkt na pierwszym planie. Bardzo ważna jest także praca światła i cienia. Można to wykorzystać do zbudowania perspektywy.
Należy także pamiętać o dobrej ostrości. Ważne jest to, aby to nasz produkt był na pierwszym planie, a całe tło było w dalszej części zdjęcia. Produkt ma być głównym bohaterem. Warto też dobrać odpowiednią temperaturę zdjęcia. Barwy zimne, neutralne, a może ciepłe? Odpowiednio zbudowana atmosfera to klucz do sukcesu.
Zdjęcia produktowe w terenie? Czy to możliwe?
Bardzo często można spotkać zdjęcia produktowe wykonane w terenie. Jest to kolejny sposób na to, aby przyciągnąć uwagę nowych klientów. To nowoczesne i coraz popularniejsze rozwiązanie.
Możemy wpisać się w plenerowe zdjęcia produktowe, wykorzystując daną porę roku. Gdy mamy produkty zależne od sezonów, to jest to idealne rozwiązanie, aby z niego skorzystać. Możemy wówczas zrobić zdjęcia zimowej w scenerii pełnej śniegu oraz pięknych choinek. Ciepłe kapcie, czy koc? Czapka, a może aromatyczna kawa? Dzięki temu od razu nasz produkt będzie kojarzony z zimą.
Plenerowe zdjęcia produktowe są bardzo dobrym pomysłem, jednak musimy mieć też na uwadze naturalne światło, które może być szczególnie w okresie zimowym dość nikłe. Dlatego warto mieć pod ręką dodatkowe lampy, które pomogą nam zaaranżować światło, którego będziemy potrzebować do zdjęć.
Profesjonalna sesja zdjęciowa przyczyni się wzrostu zainteresowania produktami
Nawet jeśli mamy pewność, że to pierwsze zdjęcie jest tym, o które nam chodziło, zaleca się, aby zrobić kilka różnych ujęć – dzięki czemu będziemy mogli wybrać odpowiednie zdjęcie. Dzięki temu będziemy wiedzieć, w jaki styl chcemy iść.
Należy także pamiętać, że przy każdym zdjęciu może być nieco inne światło i tło, co ma także duże znaczenie przy każdych ujęciach. Warto też dodać, że niektóre zdjęcia mogą się minimalnie różnić między tym, co widzimy w aparacie, a tym, co będziemy mieć w komputerze. Dlatego tak ważne jest, aby zrobić kilka ujęć, spośród których będzie można wybrać najlepszą fotografię.
Profesjonalne zdjęcia produktowe – zleć je fotografowi
Fotografia produktowa rozwija się cały czas. Dlatego warto z niej skorzystać i zainwestować w profesjonalną reklamę. Dzięki temu nasze produkty będą rozpoznawalne i kojarzone z naszą firmą. Profesjonalne zdjęcia produktowe pomogą nam wybić się spośród wielu innych firm. Jednak, aby zdjęcie spełniało swoje funkcje, należy skorzystać z usług profesjonalnego fotografa, który posiada odpowiedni sprzęt, doświadczenie, a także wiedzę na temat prezentacji produktów.