ŚWIETNE ZDJĘCIA I GRAFIKI WZMACNIAJĄ PRZEKAZ KILKA SŁÓW O VISUAL MARKETINGU

Reklama to najlepszy sposób dotarcia do nowych klientów i dostarczenia im informacji o produkcie, nowych usługach. Należy mieć jednak świadomość, że idealny przekaz reklamowy zawiera nie tylko tekst, ale również obrazki, grafiki, zdjęcia. Visual marketing jest tak samo istotny jak content tekstowy. Zwróć uwagę, że na przykład szefowie kuchni przywiązują tak dużą uwagę do prezencji ich potraw na talerzu. Czasami można odnieść wrażenie, że wygląd jest dla nich ważniejszy niż smak dania. Tak, oni wiedzą, że „jemy oczami”.

Czym dokładniej jest visual marketing? Jakie narzędzia graficzne warto wykorzystywać na blogu, czy social media? Odpowiadamy w tym artykule.

OBRAZ PRZYCIĄGA UWAGĘ

Obrazy w postaci grafik i zdjęć zdominowały Internet. Jest to niewątpliwie wynikiem procesu ewolucji sposobu odbioru komunikatów przez użytkowników sieci. Ludzie odzwyczajają się od czytania długich tekstów, doskonaląc jednocześnie umiejętność szybkiego skanowania przekazu i wychwycenia z niego najistotniejszych dla nich informacji. Skanowanie umożliwia łatwe, szybkie i efektywne poszukiwanie cennych dla nas informacji i ich późniejsze przetwarzanie.

Współczesny marketing ma mniej czasu na dotarcie do odbiorcy, dlatego, aby zdobyć jego uwagę, przekaz powinien być jasnym i atrakcyjnym komunikatem. W tej roli doskonale sprawdza się obraz.

GRAFIKA TO SKUTECZNA FORMA KOMUNIKACJI, PONIEWAŻ…

1) skraca czas komunikacji – ilość informacji sprawia, że nie mamy czasu na przetworzenie wszystkich treści, które do nas docierają. Jesteśmy zmuszeni do ich selekcjonowania w poszukiwaniu najistotniejszych informacji, dlatego obrazy są najlepszym sposobem na przyciągnięcie uwagi. Treści wizualne stanowią aż 90% wszystkich informacji, które odbiera ludzki mózg

2) mózg szybciej przetwarza obraz niż słowo – naukowcy przeprowadzili badania, z których wynikło, że ludzki mózg przetwarza informacje graficzne 60 tysięcy razy szybciej niż tekstowe. Oznacza to, że potrzebuje 1/10 sekundy, aby zrozumieć przekaz. Natomiast aby zrozumieć tekst składający się z około 200 słów mózg potrzebuje minuty. Uwagę użytkowników Internetu najłatwiej przykuć interesującymi grafikami

3) obrazy są bardziej czytelne i łatwiejsze do zapamiętania – podobnie jak w szkole czy na studiach, gdy w podręczniku były interesujące obrazki obok nudnych wzorów to i tak łatwiej zapamiętywaliśmy tekst. Gdyby książka do matematyki miała same wzory, wykresy, równania, trudniej byłoby się nam uczyć. Naukowcy mówią, że urozmaicenie tekstu obrazem zwiększa stopień zrozumienia treści o 20 %.

1visual 2

NARZĘDZIA GRAFICZNE JAKO NOŚNIK INFORMACJI

Narzędzi graficznych jest dużo, ale przyjrzyjmy się najważniejszym z nich: infografikom, inspirującym grafikom w social mediach i banerom.

INFOGRAFIKI- to graficzne przedstawienie najważniejszych informacji na dany temat. To podstawowe narzędzie visual marketingu, które pomaga dotrzeć do klientów. Infografiki można udostępniać również w social mediach, na co decyduje się wielu użytkowników zainteresowanych danym zagadnieniem. Należy pamiętać, że dobra infografika powinna prezentować odpowiednią jakość, a więc być ładna, czytelna i zawierać wartościowe informacje. Same obrazki to zdecydowanie za mało. Infografiki można wykorzystywać na firmowych stronach, w artykułach na blogach, czy nawet w e-mail marketingu. W tym ostatnim przypadku wzbogacenie tekstu o grafikę może zadecydować o przeczytaniu danej wiadomości.

INSPIRUJĄCE GRAFIKI W SOCIAL MEDIACH social media to obecnie najlepszy sposób na dotarcie do klientów. Najwięcej „lajków” zdobywają nie zwykłe posty, ale inspirujące grafiki zamieszczane przez użytkowników. Świadomość tego faktu pozwala dostosować strategię marketingową, która powinna nakazywać dołączanie grafiki do każdego wpisu. Zabawna, mądra grafika przyciąga uwagę innych osób, a co za tym idzie – jest rozpoznawalna. Oczywiście trzeba umieć się wyróżnić z tłumu i tworzyć własne, ciekawe grafiki.

BANERYnależy opracować takie banery, które będą przyciągać uwagę, a jednocześnie zachęcą do przeczytania danego artykułu czy odwiedzenia strony internetowej. Należy umieścić go w najbardziej eksponowanym miejscu na stronie lub sprawić, by wyświetlał się w momencie, gdy użytkownik zamierza ją opuścić. Trzeba pamiętać, że same hasła nie wystarczą, by zwrócić uwagę użytkownika. Na banerze przyda się interesująca grafika, która przyciągnie uwagę i zachęci do podjęcia działania.

1visual 3

ZDJĘCIA STOCKOWE CZY WŁASNE GRAFIKI?

Pozostaje pytanie, skąd wziąć potrzebne zdjęcia? Z Internetu? A może zorganizować sesję zdjęciową w firmie, wykonać zdjęcia produktowe? Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Przede wszystkim trzeba zadbać, aby grafiki były dopasowane do tematyki i treści artykułu. Publikacja losowo wybranych zdjęć nie przyniesie zamierzonego efektu. Z pewnością własne zdjęcia to plus do oryginalności. Nikt inny nie będzie ich miał. Nawet proste zdjęcie będzie lepsze niż niedopasowana grafika pobrana z Internetu. Czy to oznacza, aby całkowicie zrezygnować ze zdjęć stockowych? Absolutnie nie. Należy jednak pamiętać, aby używać ich z rozsądkiem. Zdjęcia stockowe użyte w odpowiednim kontekście mogą wzbogacać historię.

TAKIE MAMY CZASY

Obecne czasy zdominowane są przez multimedialne środki przekazu, które wypierają słowo pisane na rzecz obrazu, dlatego coraz większe znaczenie nabiera Visual Marketing. Marketing oparty na treściach wizualnych charakteryzuje się znacznie większą skutecznością niż jakakolwiek inna forma komunikacji.