Sprzedaż w aplikacji mobilnej czym jest m-commerce?

Branża e-commerce przeżywa prawdziwy rozkwit, a w sieci szybko pojawiają się nowe e-sklepy. W przypadku mniejszych przedsiębiorcówmożna zaobserwować znaczny rozwój ich biznesów dzięki marketplace. Są to platformy zakupowe, na których to przeważnie początkujący wystawiają swoje produkty i starają się wybudować własną markę. Odpowiednio zorganizowane działania marketingowe mogą niezwykle szybko przełożyć się na ogromny sukces, jednak często pomijaną dziedziną jest m-commerce, czyli marketplace w aplikacji mobilnej. Dlaczego jest to tak ważne?

Aplikacja m-commerce – czym ona jest?

Początkujący przedsiębiorcy często zastanawiają się, jak mogą efektywnie zwiększyć swoją sprzedaż w Internecie. Odpowiedzią na to pytanie jest nic innego jak m-commerce. To właśnie dzięki temu segmentowi można w pełni wykorzystać możliwości, jakie daje świat internetowego handlu i zakupów za pośrednictwem aplikacji mobilnych.

M-commerce jest dokładnie tym samym, co tradycyjne e-commerce – gałęziąsprzedaży online, która swoje założenia i strategie realizuje w internecie. Zasadniczą różnicą jest tu jednak urządzenie, z którego korzystają klienci. Otóż m-commerce odnosi się głównie do wszelakich form handlu mobilnego, realizowanego wygodnie za pośrednictwem smartfonów, a czasem i tabletów lub innych niewielkich urządzeń, które cały czas nosi się przy sobie.

m commerce 2

Co o rynku m-commerce mówią statystyki?

Badania nad rynkiem m-commerce i jego wpływem na inne działania sprzedażowe ciągle trwają i jest to temat mocno dyskusyjny. Nie da się jednak zaprzeczyć, że ponad 73% właścicieli i menadżerów zgodnie twierdzi, że m-commerce pozwoliło im efektywnie zwiększyć sprzedaż. Co więcej, jasno mówią oni, że aplikacja m-commerce jest również idealnym sposobem na to, by własny biznes wypromować. Gazetki mobilne, które można wygodnie przeglądać na smartfonie, oddziałują na klientów i zachęcają ich do odwiedzenia e-sklepu.

Warto też zadawać sobie sprawę z tego, że coraz większa część użytkowników poznaje różnorodne sklepy internetowe właśnie poprzez kanał mobilny. Nie powinno to nikogo dziwić, gdyż obecnie mało kto rozstaje się ze swoim smartfonem i to właśnie na nim wykonuje większość interakcji – zarówno tych społecznych, jak i zakupowych.

1m commerce 3

Dlaczego m-commerce jest tak istotne dla biznesu?

Rozwój własnego biznesu i nieustanna praca to konieczność, jeśli chce się osiągnąć sukces w sieci. Na szczęście istnieje wiele narzędzi, które mogą to ułatwić, aaplikacja mobilnajest jednym z nich. Przeważnie jest ona stworzona przez programistów i dedykowana klientom konkretnego sklepu. Przynosi nie tylko korzyści bezpośrednio związane ze sprzedażą online, ale także daje szansę na zwiększenie konwersji.

Ogromnym plusem aplikacji jest to, że zarówno koszt jej wygenerowania, jak i wdrożenia, jest stosunkowo niski i powinien nie nadwyrężyć budżetu nawet początkującego przedsiębiorcy. Należy również pamiętać o tym, że nie trzeba korzystać z oddzielnych aplikacji – można podłączyć się do tych, na których działają inni przedsiębiorcy – takie rozwiązanie przypomina korzystanie ze zwykłego marketplace, tylko na urządzeniach mobilnych.

Niezależnie od tego, jaką formę m-commerce się wybierze, warto zwrócić uwagę na to, że aplikacja pomaga:

- dotrzeć do szerokiej grupy klientów, szczególnie jeśli postawi się na aplikacje dedykowane systemom Android i iOS;

- zindywidualizować oferty, tak by pasowały one pod konkretne grupy klientów;

- wyświetlać powiadomienia PUSH na urządzeniu użytkownika;

- wykorzystać wszystkie nowoczesne technologie z zakresu sieci;

- połączyć kilka różnorodnych kanałów sprzedaży;

- sfinalizować transakcje bez zbędnych opóźnień;

- skutecznie komunikować się z klientami;

- składać zamówienia w każdym momencie, który jest dogodny dla użytkownika;

- stworzyć przejrzysty interfejs, dzięki któremu zakupy są prostsze i przyjemniejsze;

- wyświetlać informacje, które są najbardziej istotne dla klientów – mogą dotyczyć one form wysyłki czy płatności;

- wdrożyć sprzedaż wielokanałową.