Jak dotrzeć do klientów idealnych?

Klienci idealni, to scharakteryzowany przez nas klient, w którego potrzeby dokładnie wpisuje się misja naszej firmy, produkty, komunikacja. Klientów idealnych może być kilkoro dla jednego przedsiębiorstwa, a razem tworzą grupę docelową.

Dotarcie z przekazem reklamowym do tej grupy daje największą szansę na sprzedaż i pozyskanie nowych klientów. Aby jednak trafić z ofertą do grupy docelowej, należy przede wszystkim dobrze znać swoich odbiorców. W tym artykule skupimy się na kilku marketingowych technikach, które pomogą nam sięgnąć już określonego targetu. Czyli w taki sposób komunikować się z potencjalnymi i upragnionymi klientami, aby działalność naszej marki była dla nich widoczna.

Pamiętajmy, że celując ze sprzedażą w ciemno, nie tylko tracimy pieniądze, ale także czas, bo efekty tych działań ostatecznie są tak samo przewidywalne, jak gra na loterii i mogą rozczarować.

O ile nie prowadzimy sklepu wielobranżowego, z szerokim spożywczym asortymentem, to nasi idealni klienci nie wpisują się w określenie „dla każdego”.

Poznaj swój target

W tym celu należy się dowiedzieć, jakie problemy potencjalnych klientów rozwiązują twoje produkty i usługi, na jakie potrzeby odpowiadają. Jakie możliwości otwiera przed klientami oferta firmy? Mając, wydawałoby się oczywistą, ale jednak nie zawsze łatwą do zdefiniowania, bazę i fundament, należy zastanowić się, nad tym, jakie osoby mają wyżej zdefiniowane potrzeby. To pierwszy krok do stworzenia profilu idealnego klienta. Kiedy wiesz, już jaki jest status społeczny, wiek, zamożność, płeć, stan cywilny i lokalizacja klienta idealnego, postaraj się zebrać informacje o jego zainteresowaniach, poglądach, preferencjach, zasadach.

klient idealny 1

Na jakich kanałach społecznościowych możecie się spotkać? Czy to będzie Twitter, Facebook, Instagram, a może Linkedin lub YouTube? Jakie blogi, serwisy informacyjne czytają twoi przyszli klienci? Gdzie warto się reklamować, z kim podjąć współpracę? O czym pisać na swojej stronie firmowej? Jak zachęcić do zapisania się na newsletter? Na te pytania koniecznie musisz sobie odpowiedzieć. Będzie do niezbędna podstawa do budowania strategii marketingowej, pozyskiwania wysokiej jakości leadów, generowania sprzedaży, co wpływa razem na rozwoju biznesu.

4 skuteczne metody, dzięki którym dotrzesz do klientów z grupy docelowej

1. Korzystaj aktywnie z mediów społecznościowych.

W mediach społecznościowych wzrost liczby potencjalnych klientów można zmierzyć wzrostem liczby wyświetleń treści i liczbą fanów na każdym profilu.

Jeśli twoim celem jest zwiększenie świadomości marki i zasięgu klientów, to treść udostępniana na tych serwisach jest nadrzędna w stosunku do wyników sprzedaży, które uzyskasz. Najważniejsze jest dotarcie do grupy docelowej i zbudowanie z nią relacji. Zdobycie zaufania. Zainteresowanie swoją działalnością. Pokazanie potencjalnym klientom swoich innych miejsc w sieci i zdobywanie ich sympatii.

klient idealny 3

Aby zainteresować swój target i zwiększyć zasięg w mediach społecznościowych nie możesz nie wziąć pod uwagę trzech kwestii:

- po pierwsze publikuj przydatne i ciekawe treści, zdjęcia, artykuły, filmy i bądź regularny,

- po drugie promuj swoje media społecznościowe w innych kanałach komunikacji. Poinformuj o swoich profilach w newsletterach, dodaj przyciski i ikony do mediów społecznościowych na stronie internetowej,

- po trzecie nawiąż realny kontakt z obserwatorami i komentatorami twoich profili. Reaguj na komentarze, dziękuj za pozytywne opinie. Udzielaj rad. Przekazuj merytoryczne wskazówki, odpowiadaj na pytania.

W 2021 roku nagrania wideo stały się jednym z najchętniej przyswajalnych form marketingowych, dlatego inwestuj w filmy reklamowe instruktażowe, poradniki, FAQ czy nagrania live i popularne webinary. To skuteczne formy przekazywania wartościowych z punktu widzenia klienta informacji i są lubianą formą zarówno w relacjach B2B, jak i B2C. Pomysły? W zależności od branży mogą to być: spotkania na linii produkcyjnej, sondy z pracownikami, testowanie produktów, spacer po firmie, wyprzedaż live, sesja pytań i odpowiedzi i wiele innych!

2. Korzystaj z e-mail marketingu.

Regularnie wysyłaj newslettery, zachęcaj do zapisania się na listę mailingową i nie spoczywaj na laurach. E-marketing wymaga stałego trzymania ręki na pulsie i aktywnego działania, szczególnie w dobie tak olbrzymiej globalnej konkurencji. Dlatego optymalizuj swoją komunikację mailową, tak, aby była przyjazna użytkownikowi i niosła wartość dla potencjalnego klienta. Klienci otrzymują mnóstwo spamu i reklam, a Ty nie chcesz zasilić ich szeregów w elektronicznym koszu. Dlatego od pierwszych słów musisz przekonać potencjalnego klienta, że nie rozczaruje go otworzenie wiadomości.

3. Oferuj obecnym klientom gratisy za polecenia.

To bardzo popularny i sprawdzony sposób na pozyskanie nowych klientów ze swojej grupy docelowej. Klient poleci usługi i produkty, z których jest zadowolony swoim bliskim i znajomym oraz na grupach tematycznych w mediach społecznościowych. Oferując rabat lub darmowy dostęp do jakiejś usługi motywujesz stałych klientów do…pozyskiwania kolejnych klientów dla ciebie.

klient idealny 5

4. Nie oszczędzaj na profesjonalnym wsparciu.

Skala możliwości marketingu online jest szeroka i składa się z wielu drobnych niuansów. Dotarcie w ten sposób do klientów indywidualnych wymaga przygotowania strategii marketingowej, poznania ścieżki zachowania klientów, rozpoczęcia budowania relacji, analizowania efektów, moderowania skuteczności swoich kampanii i ciągłego ich ulepszania. Warto w swoim budżecie firmowym przewidzieć fundusze na wsparcie specjalisty ds. marketingu online lub agencji marketingowej. Ich komptencje są szerokie i pozwolą na zbadania aktualnej widoczności marki, proponowanie najlepszych rozwiązań oraz ich wprowadzenie.