SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU

Jak przedsiębiorstwo może być odpowiedzialne społecznie? Czy odpowiedzialność społeczna (ang. CSR) dotyczy tylko dużych firm? O łamaniu schematów i możliwościach wdrażania CSR rozmawiali przedsiębiorcy podczas IV Forum Społecznej Odpowiedzialności Biznesu organizowanego przez Lubelski Klub Biznesu.

 

Bycie społecznie odpowiedzialnym oznacza dbanie o różne grupy interesariuszy. Przejawia się ono m.in. inwestowaniem w zasoby ludzkie, w ochronę środowiska, dbaniem o relacje z otoczeniem firmy i informowaniem o tych działaniach. CSR przyczynia się do wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstwa i kształtowania warunków dla zrównoważonego rozwoju społecznego i ekonomicznego.Jest wyrazem naszej troski o człowieka, lokalne społeczności, środowisko i nasze firmy.

Skuteczny CSR wyróżnia dobra komunikacja, informacja i wspólne działanie. Sytuacja rynkowa i coraz większa świadomość klientów i konsumentów powodują, że wybierając dany produkt lub usługę, kierujemy się nie tylko jego ceną czy jakością. Odbiorcy patrzą na produkt szerzej – w kontekście działań i wizerunku firmy, która za nim stoi. Kupując wodę, sprawdzamy, czy butelka w której się znajduje, pochodzi z recyklingu. Wybierając bluzkę, wczytujemy się w pochodzenie bawełny i sposób produkcji. Ważny jest nie tylko sam produkt, co sposób jego wytworzenia i wartości jakie przedstawia.

Jak o społeczną odpowiedzialność dbają firmy na Lubelszczyźnie? Tutaj również pomysłów jest wiele. Rozmawiali o tym w październiku prelegenci i uczestnicy IV Forum Społecznej Odpowiedzialności Biznesu.

1DSC00169.ARW

„Idea, która nam przyświeca to idea share-economy, współdzielenia się. Jest to otwartość i odpowiedzialności za wspólny rozwój nie tylko pojedynczych firm ale firm całego regionu i kraju. Nasi prelegenci dzielili się swoimi ekspertyzami i doświadczeniami w różnych obszarach. Rozmawialiśmy o głównym wyzwaniu przedsiębiorstw, tj. pracownikach - dbałości o rozwój ich potencjału i talentów, ich zaangażowaniu oraz kondycji.” – mówi o wydarzeniu Agnieszka Gąsior-Mazur, Prezes Stowarzyszenia Lubelski Klub Biznesu.

Prelegentami tegorocznej edycji Forum byli: Agnieszka Zawadzka-Jabłonowska (Akademia Leona Koźmińskiego), Grzegorz Gruza (Business Masters Sp. z.o.o.), Magdalena Banks (Tobea), Kamil Stepuch (Program Zdrowie-Człowiek-Profilaktyka), Dorota Choma, Marcin Kujawiak (Lubelski Węgiel Bogdanka S. A.), Agnieszka Jakubczyk-Latała (Data Modul Polska Sp. z.o.o.), Artur Mazurek i Rafał Wach (PAIZ Konsulting).

1IV FSOB 2

Partnerami wydarzenia byli Lubelski Węgiel Bogdanka (wspierający Forum corocznie, od jego pierwszej edycji, organizacja szczególnie zaangażowana w działania CSR w regionie) oraz Bank PKO BP i Program Zdrowie-Człowiek-Profilaktyka.

„Ważna jest świadomość, że odpowiedzialność społeczna to pojęcie wieloaspektowe, a wachlarz narzędzi CSR pozostaje otwarty. Podejmując odpowiedzialne działania w naszych firmach, domach, społecznościach, przyczyniamy się do poprawy naszego otoczenia, do czego nas wszystkich zachęcam. Dziękuję naszym partnerom, prelegentom i mediom takim jak Info Magazyn Lubelski za wsparcie działań LKB wpromowaniu idei CSR.” - mówi Prezes LKB, Agnieszka Gąsior-Mazur.

LKB logo poziom