VOICE MAILING niech Twoi klienci USŁYSZĄ Twoją ofertę!

Telemarketing zdobył niechlubną sławę za sprawą telemarketerów, którzy dzwonią do nas, gdy jesteśmy w pracy, w domu lub spędzamy wolny czas z rodziną w parku i oferują „wyjątkowe” oferty. I nawet gdy nie jesteśmy zainteresowani, to po drugiej stronie słuchawki słyszymy: taka okazja nie trafi się Pani/Panu drugi raz. Polecamy skorzystać z naszych usług. Na szczęście współczesny marketing oferuje znacznie więcej, aniżeli niechciane rozmowy z upartymi telemarketerami. Telefonem możemy dotrzeć do naprawdę dużej bazy klientów, a przede wszystkim nie spotkać się z odmową. W jaki sposób? A chociażby poprzez voice mailing.

O CO W NIM CHODZI?

Voice mailingto sposób komunikacji z klientami, w którym wykorzystuje się połączenie telefoniczne. To jedna z alternatyw dla klasycznego e-mail marketingu, sms marketingu czy telemarketingu. W odróżnieniu od powyższych, voice mailing nie wymaga podejmowania takich akcji jak czytanie wiadomości przez odbiorcę czy rozmowa z konsultantem. Mniej absorbująca forma przekazania klientowi informacji może być dla niego wygodniejsza, przez co będzie ją lepiej przyswajał. Voice mailing kierowany jest również do określonej grupy odbiorców, którzy wyrazili na to zgodę.

Przygotowanie voice mailingu składa się z kilku elementów. Pierwszym z nich jest ustalenie komunikatu reklamowego, który może zainteresować odbiorcę. Następnie wybrany komunikat jest czytany i nagrywany przez profesjonalnego lektora lub powszechnie znaną osobę (z rozpoznawalnym głosem). Później przychodzi czas na wybranie odbiorców. To osoby pochodzące z bazy danych przedsiębiorstwa, określone w kampanii jako grupa docelowa. Co ważne, nie musimy wybierać wszystkich osób z bazy. Mogą to być na przykład osoby, które najczęściej korzystają z usług lub produktów danej firmy, lub odwrotnie – przez jakiś czas zaniechały zakupów. Po przygotowaniu komunikatu oraz wybraniu numerów klientów, następuje połączenie. Po odebraniu abonent wysłuchuje specjalnie przygotowanego komunikatu reklamowego.

Voice mailing możliwy jest zarówno w przypadku telefonów komórkowych, jak i stacjonarnych. Kampania voice mailingowa może być wspierana również przez kampanię sms. Celem jest wzmocnienie całego komunikatu.

KLIENT MUSI WYRAZIĆ NA TO ZGODĘ

Aby mobilna kampania marketingowa była skuteczna, powinna spełniać dwa podstawowe warunki. Po pierwsze musi odpowiadać zasadom permission marketingu, czyli marketingu za przyzwoleniem, a więc kierować komunikaty do osób, które wcześniej wyraziły na to zgodę. Po drugie: budować emocjonalną więź z klientem, który chce poczuć, że przekaz kierowany jest specjalnie dla niego.

Permission marketing bazuje na doświadczeniu, że klient o wiele chętniej zapoznaje się z wiadomościami, na które sam się wcześniej zgodził, albo które zamawiał.

voice 2

KIEDY FIRMY POWINNY Z NIEGO KORZYSTAĆ?

Voice mailing to doskonała metoda, by poinformować klientów o nowej ofercie czy też innych nowościach w firmie. Przyjmuje się, że to narzędzie jest szczególnie przydatne jako uzupełnienie kampanii e-mail lub sms marketingowej, przekazanie odbiorcy istotnej dla niego informacji, również takiej dotyczącej akcji sezonowej, promocji lub wyprzedaży. Voice mailing przydatny jest w przypadku zaproszenia na jakieś firmowe wydarzenie. To buduje i zacieśnia relacje między firmą a klientem. Odbiorca może poczuć się wyjątkowo wyróżniony.

Voice mailing stwarza także możliwość komunikacji zwrotnej: od klienta do marki. Wybierając klawisz z odpowiednią cyfrą klient może w trakcie rozmowy np. połączyć się z konsultantem, sprawdzić stan konta czy informacje o płatnościach.

Jak wspomnieliśmy wcześniej, voice mailing to narzędzie do zacieśniania więzi z klientem. Za jego pomocą można zaprosić ludzi na specjalne wydarzenie. W ten sposób zadziałali marketerzy klubu piłkarskiego Śląsk Wrocław, którzy umożliwili swoim kibicom dodanie numerów telefonów do bazy, dzięki czemu później piłkarze mogli nagrywać zaproszenie na mecz, a automat wysyłał te wiadomości głosowe na telefony kibiców.

voice 3

CZAS TO PODSTAWA

Przy voice mailingu szczególnie istotny jest czas. Klient odbierający telefon nie będzie miał ochoty przez dłuższy czas wysłuchiwać głosu lektora lub innej znanej osoby. Dlatego najlepiej, jeśli komunikat reklamowy będzie trwał około 20-30 sekund. Odradzamy zatem zbyt długie przedstawianie się. Wystarczy krótkie powitanie, a następnie płynne przejście do oferty. Komunikat reklamowy powinien być krótki i skondensowany, ale również interesujący dla odbiorcy i oryginalny. Voice mailing to nie metoda stricte sprzedażowa. Typowo handlowe komunikaty nie spotkają się oczywiście z entuzjazmem klienta. Jeśli uda nam się stworzyć ciekawy voice mailing, to z pewnością na brak klientów nie będziemy narzekać.

Odpowiednio używany voice mailing może posłużyć zarówno jako narzędzie przesyłania informacji, których potrzebują nasi klienci, jako narzędzie poprawiające jakość obsługi klienta i nade wszystko jako narzędzie poprawiające wizerunek marki i przywiązanie do niej. Dzięki temu marka może zbudować solidną podstawę pod kolejne działania marketingowe.