SMS marketing - wady i zalety

Ponieważ wiele firm planuje wypróbować marketing wiadomości tekstowych, możesz się zastanawiać, czy ty też powinieneś. SMS marketing jest specyficzną formą marketingu, ze względu na konieczność ograniczenia przekazu do zwięzłej informacji. Niesie jednak za sobą wiele zalet, a firmy coraz chętniej sięgają po ten środek komunikacji z klientem w kampaniach marketingowych i nie tylko. Jakie korzyści wynikają ze stosowania SMS marketingu? W tym artykule przedstawiamy trzy mocne benefity dla firm, które stosują SMS marketing oraz wyzwania związane z tą strategią komunikacji. Przekonaj się, czy ta metoda sprawdzi się dla Twojej marki.

Chlebem powszednim marketingu SMS-owego są vouchery. Firmy wysyłają SMS-y z kuponami, aby zachęcić swoich subskrybentów do odwiedzenia ich sklepu lub zakupów online. Marki używają także wiadomości tekstowych, aby generować natychmiastowe zakupy dzięki ograniczonym czasowo zniżkom i wyprzedaży błyskawicznej. SMSy to także skuteczna i ekonomiczna dla budżetu firmy forma informowania o wydarzeniach biznesowych, webinarach, targach.

Sprawdźmy, jak i dlaczego te działania są efektywne dla firm:

- Po pierwsze króluje wysoka otwieralność wiadomości.

Jedną z największych zalet marketingu SMS jest fakt, że SMS-y są czytane przez klientów w 98% przypadkach oraz odbierane najczęściej bezpośrednio po otrzymaniu wiadomości. Badania pokazują, że osoby w przedziale wiekowym 18-44 noszą przy sobie telefon komórkowy przez 22 godziny na dobę. To daje wiadomościom SMS przewagę nad każdą inną formą marketingu cyfrowego. W końcu e-mail może trafić do spamu, a ulotka trafić do kosza na śmieci podczas porządków w torebce czy w samochodzie. (Źródło: www.adweek.com/performance-marketing/smartphones/)

sms 3

- Po drugie pozwalają docierać do szerokiej grupy demograficznej.

Ponieważ w dzisiejszych czasach większość osób ma telefony komórkowe i inne urządzenia mobilne, dane demograficzne klientów, do których chcesz wysyłać informacje, mogą się poszerzyć. Zamiast koncentrować się na jednej strategii marketingowej, która może dotrzeć tylko do jednej części grupy demograficznej, wybieraj SMS marketing, który dociera do wszystkich. Gdziekolwiek są, mieszkają, podróżują, pracują, dopóki mają urządzenie mobilne, które może odbierać SMS-y, masz szansę być z nimi w kontakcie. Im większy kontakt z klientami, tym bardziej stajesz się częścią ich świata: możesz lepiej poznać ich potrzeby i styl życia, dzięki analizie czasu i miejsca otworzenia wiadomości, a często także poprzez ich reakcję na wiadomość. Te dane wykorzystasz przy optymalizowaniu swojej oferty i jej dostępności.

- Po trzecie zapewniają szybkie dostarczanie informacji.

Jak wcześniej wspomniano, wiadomości tekstowe są otwierane najczęściej bezpośrednio po otrzymaniu powiadomienia na urządzeniu mobilnym. To sprawia, że marketing SMS jest doskonałym kanałem dla ofert czasowych, jak wyprzedaży na koniec dnia czy informacji o ostatnich sztukach kolekcji i końcówkach promocji.

Mnogość narzędzi marketingowych, nie oznacza, że każda firma powinna z wszystkich korzystać. Zdecyduj, czy SMS marketing jest dla Ciebie poznając jego trzy wady:

- SMS marketing to forma komunikacji, która musi być na bieżąco aktualizowana. Nie możesz raz ustawić algorytmów i o tym zapomnieć.

Nawet narzędzia do automatyzacji marketingu wymagają ciągłego monitorowania i dostosowywania, aby mieć pewność, że otrzymujesz oczekiwany rezultat i zwrot z włożonej inwestycji. SMSy, jako forma komunikacji z klientami są skuteczne dzięki kreatywnemu podejściu i reagowaniu na tendencje konsumentów w krótkim czasie.

- Konieczność budowania telefonicznej bazy danych.

Konsumenci coraz chętniej i ufnej zapisują się na różnego rodzaju subskrypcje podając adres e-mail. Jednak dużo trudniej jest zachęcić ich do podania numeru telefonu, ponieważ coraz bardziej świadomi klienci chcą unikać spamu i nachalności. Przekonanie do wyrażenia zgody na wykorzystywanie w celach marketingowych ich numeru telefonu to pierwszy krok do sukcesu.

sms.2

- Regularność i niebanalność to warunek konieczny.

Wysyłanie tej samej 160-znakowej wiadomości promocyjnej lub kuponu co dwa tygodnie z pewnością przyniesie świetny efekt za pierwszy, czy drugim razem. Jednak stopniowo klienci albo przestaną odczytywać wiadomości, albo znudzeni i zirytowani oznaczą numer jako spam. Jako społeczeństwo jesteśmy wymagający. To wysoko postawiona poprzeczka w branży marketingowej, dlatego staraj się być kreatywny i zaskakiwać klientów, którzy Ci zaufali. SMS marketing może być także świetną droga do podtrzymywania dobrej relacji z lojalnymi klientami.