Jakiego rodzaju posty generują największe zainteresowanie na Facebooku?

Zastanawiasz się czy wideo na Facebooku jest lepsze niż post w formie tekstu ze zdjęciem? Nie będziemy trzymać Cię w niepewności. Odpowiedz brzmi: to zależy. Skupmy się na tym, co ma wpływ na to, że jedne posty klikają się chętniej od pozostałych.

Na to, dlaczego wideo lub obraz działają lepiej lub gorzej ma wpływ kilka zmiennych:

- rodzaj branży - beauty, edukacja, fotowoltaika, fitness czy IT, każda branża charakteryzuje się określoną grupą odbiorców, a ta społeczność z kolei ma określone preferencje. Jedni poszukują analitycznych i podsumowujących faktów (np. IT) więc lepiej sprawdzi się tutaj trafiona infografika, inni tutoriali wideo (beauty).

- jakość filmu lub obrazu - oglądane, lajkowane i udostępniane materiały to te, które wyróżniają się stylem i jakością.

- styl komunikacji - filozoficzne rozważania w formie wywiadu lub storytellingu świetnie działają dla branż humanistycznych np. psychologii. Natomiast pełne humoru animacje czy obrazy sprawdzą się w formie postów rozrywkowych, tam, gdzie odbiorcy oczekują krótkich interakcji, chwytliwych sloganów, motywacji i poprawy nastroju np. sport, gaming.

- grupa docelowa - jak widzisz wszystko sprowadza się do klienta i jego oczekiwań. Jak często korzysta z Facebooka? Z jakich urządzeń? W jakim jest wieku? A nawet, w jakich porach dnia zagląda do Internetu.

Podstawą do skutecznej komunikacji w każdym przypadku jest doskonałe rozumienie swoich klientów. Jeżeli chcesz, aby Twoje posty przykuwały ich uwagę, stawiaj ich zawsze na pierwszym miejscu.

posty fb 1

Co powinien zawierać skuteczny post?

Bez względu na to, czy Twoi odbiorcy chętniej oglądają wideo, czy wolą posty z grafikami, struktura publikacji oraz dodana treść może przeważyć na jej skuteczności. Zobacz, o co warto zadbać publikując content na Facebooku, aby Twoje posty generowały zaangażowanie.

- Złap kontakt wzrokowy.

Sam tekst jako tako rzuca się w oczy na Twitterze, ale nie na Facebooku. W dobie olbrzymiej konkurencji i ilości informacji, jakie otrzymuje Twój odbiorca każdego dnia na różnych stronach w Internecie, tekst bez obrazu pozostanie niezauważony. Nie masz pomysłu na ciekawe zdjecie? Wrzuć zwięzłą treść na kolorowej planszy. Dodajesz wideo na swojej tablicy firmowej? Uzupełnij je o zachęcający do odtworzenia nagłówek. Planujesz opublikować wartościową treść? Dodaj do niej zdjęcie, które wzbudza emocje. Badania regularnie przeprowadzane przez Hubspot pokazują, że posty ze zdjęciem klikają się nawet 54% częściej niż sama treść.

- Przemyślany copywriting.

Wciągająca treść to kolejny aspekt skutecznego posta na Facebooku. Utrzymuj swoje teksty czytelne, jasne, wartościowe, ale jednocześnie pozostawiające niedosyt lub zmuszające do refleksji. W ten sposób zachęcisz użytkownika do zgłębienia tematu, poprzez rozpoczęcie dyskusji w komentarzach lub obejrzenie dodanego wideo.

Styl komunikacji dopasuj do odbiorców, jednak pamiętaj, że media społecznościowe to nie biznesowe forum. Dlatego unikaj żargonu biznesowego.Tekst powinien oddawać osobowość Twojej marki, bez względu na to, czy jest dowcipny, przyjazny czy profesjonalny staraj się być autentyczny i nawiązuj kontakt z czytelnikiem. Dozuj także swoje marketingowe zapędy, bo zbyt duża ilość wypowiedzi marketingowych może się nie spodobać algorytmom Facebooka, który bezlitośnie ucina zasięgi organiczne.

- Przekonujące wezwanie do działania.

Najważniejszym elementem każdej treści, której celem jest konwersja (sprzedaż, kliknięcie w link, udostępnienie, zostawienie komentarza itp.) jest wezwanie do działania, czyli CTA. I posty na Facebooku nie są wyjątkiem od tej reguły. Skuteczne CTA stworzysz odpowiadając sobie na pytanie, jaki jest cel danego postu? Co chcesz, aby użytkownik zrobił, gdy go zobaczy? Zakończ swoją publikację tzw. czasownikiem mocy, w zależności od intencji, może to być: kliknij, udostępnij, zobacz więcej itd.