Google Ads - co musisz wiedzieć, aby dobrze się reklamować

Nie musisz dużo wydawać, żeby dużo dostać. Skuteczne reklamy Google AdWords, w skrócie zwane Google Ads, to te, które konwertują do strony docelowej, czyli chętnie się klikają. Na konwersję ma wpływ przede wszystkim trafiona treść. Poznaj podstawy, które ułatwią Ci tworzenie doskonałych reklam w Google.

Czym jest Google Ads?

Google Ads to skuteczny sposób na przyciągnięcie do Twojej firmy nowego ruchu lub dobrze dopasowanych klientów, którzy szukają produktów i usług podobnych do tych, które właśnie Ty oferujesz. Platforma Google Ads daje możliwość kreowania reklam i działa w modelu pay-per-click, czyli koszt reklamy jest zależny od ilości kliknięć użytkowników, jednak możesz dostosować reklamy do swojego budżetu. Narzędzie Google Ads umożliwia utrzymanie miesięcznego limitu, a nawet wstrzymanie lub zatrzymanie wydatków na reklamy w dowolnym momencie.

Bogate dane analityczne, które pozyskuje Google pozwalają poprzez narzędzie Google Ads, sugerować Ci zmiany i dopasowywanie swoich reklam do potrzeb zainteresowanych użytkowników, aby jeszcze bardziej podnieść skuteczność Twoich reklam, a tym samym Twój przyszły zysk ze sprzedaży.

Dzięki reklamom Google Ads możesz dosłownie: zwiększyć ruch w witrynie, odbierać więcej połączeń telefonicznych od zainteresowanych konsumentów, zwiększyć liczbę wizyt na blogu, landing page'u, mediach społecznościowych czy też zbudować listę mailingową oraz osiągać wyższe obroty w sklepie online.

Dobrze skonfigurowana reklama Google Ads wyświetla się we właściwym czasie (zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i na komputerach) wśród docelowych odbiorców. Oznacza to, że Twoja reklama (marka) pojawi się na stronie wyników wyszukiwania danego użytkownika w momencie, gdy będzie szukał produktów i usług takich jak Twoje w wyszukiwarce.

Atutem Google Ads jest możliwość współpracy z innymi kanałami jak np. YouTube czy Blogger. Oznacza to, że reklamy Google Ads nie są zarezerwowane tylko dla wyszukiwarki Google, mogą z powodzeniem być wyświetlane na przykład na serwisach i blogach, które prawdopodobnie odwiedza Twoja grupa docelowa.

google ads 2

O czym pamiętać tworząc reklamę Google?

Reklamy Google mają swoją określoną strukturę, w tym ograniczoną ilość tekstu. Cała sztuka polega na zwięzłym, ale wystarczająco ciekawym zaproszeniu użytkownika do kliknięcia. Na skuteczność reklamy składa się ona sama, jako obietnica czegoś dla potencjalnego klienta oraz spełnienie tej obietnicy na stronie docelowej, na którą trafi wymarzony klient po kliknięciu w reklamę. Podkreślam ten element, ponieważ częstym błędem popełnianym przez przedsiębiorców lub marketerów jest inwestowanie dużych pieniędzy w reklamy, które nie są spójne z całą komunikacją danej strategii. Pamiętajmy, że reklama to element lejka sprzedażowego, czy inaczej, most między produktem/marką a klientem. Zadbajmy o to, aby był solidny. To proste, kiedy pamiętamy o podstawowych elementach skutecznej reklamy Google Ads:

- Miej jasny cel.

Reklama powinna być narzędziem do osiągnięcia jednego konkretnego celu np. zobaczeniu przez użytkownika landing page’a nowego produktu. Upewnij się, że nagłówki oraz treść reklamy wprost komunikują problem klienta, składają obietnicę jego rozwiązania, przekazują propozycję wartości.

- Podczas pisania reklam pamiętaj o kliencie docelowym. Spróbuj wejść do jego głowy.

Wyobraź sobie, że sam jesteś użytkownikiem, który mógłby skorzystać z Twojej oferty. Jakie słowa są w stanie zatrzymać Twoją uwagę? Co sprawi, że poświęcisz swój czas i podejmiesz określone kroki? Pisząc reklamę, nie myśl o produkcie, tylko o osobie, która będzie z niego korzystać.

- Nie wprowadzaj klientów w błąd.

Reklama jest rozpoczęciem dialogu między Tobą a klientem. Drzwiami, za którymi stoi to, czego potrzebuje Twój przyszły klient. Upewnij się, że po naciśnięciu klamki, użytkownik, faktycznie zobaczy to, czego się spodziewa. Na przykład landing page musi być kontynuacją i rozwinięciem złożonej w reklamie obietnicy. Napisanie chwytliwej i interesującej reklamy o konkretnym produkcie, która prowadzi np. do strony głównej sklepu online, jest stratą czasu i pieniędzy. Musisz zapłacić za kliknięcie, natomiast nie otrzymasz zwrotu z inwestycji, bo potencjalny klient wyniesie z tego doświadczenia jedynie rozczarowanie. Chodzi o to, aby reklamy i strony docelowe, do których prowadzą były ze sobą spójne.

- Postaw na przemyślaną treść.

Skuteczna reklama Google Ads wymaga doskonale przemyślanej treści, ponieważ jest to bardzo krótka forma komunikatu. Potrójny nagłówek może mieć zaledwie 30 znaków, a sama treść tylko 90! Wartości te zmieniają się od czasu do czasu, natomiast zawsze są to ograniczenia zmuszające do wyrafinowanej kreatywności. Nie ma tu miejsca na rozpisywanie się i pisanie o wszystkim. Trzeba trafić w ten jeden czuły punkt potencjalnego klienta, który zmotywuje go do kliknięcia w reklamę i poznania tego, co masz mu do zaoferowania.

- Testuj, poprawiaj i jeszcze raz testuj.

Nie zaniedbuj analityki. Narzędzie Google Ads umożliwia analizę skuteczności reklam. Czasami potrzebnych jest kilka prób, popełnionych błędów i zwrotów akcji, aby uzyskać świetnie działającą reklamę.