6 technik, dzięki którym zwiększysz sprzedaż  

Poznaj wskazówki, które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż, zatrzymać dotychczasowych klientów i pozyskać nowych.

1. Skoncentruj się na obecnych klientach i wykorzystaj ich doświadczenie z Twoją marką.

Na drodze do poszukiwania nowych klientów, nie zapominaj o tych obecnych. Pamiętaj, że są Twoją naturalną siłą napędową, autentyczną i unikalną reklamą oraz źródłem cennych informacji na temat, tego jak możesz usprawnić swój biznes. Zastanów się, co wpływa na ich lojalność? Dlaczego wracają po Twoje produkty lub usługi? Jakie zadają pytania? Czego im brakuje? Wykorzystaj pozyskaną wiedzę do ulepszenia swojej oferty lub obsługi klienta. Zbieraj opinie i dziel się nimi na mediach społecznościowych, stronie internetowej lub za pomocą e-mail marketingu.

2. Obserwuj konkurencję i bądź zawsze o krok do przodu.

Twoja konkurencja dobrze sobie radzi? Zostań ich klientem i sprawdź, co sprawia, że odnoszą sukcesy. Może warto zaadaptować niektóre rozwiązania u siebie?

 Nie martwi mnie ktoś, kto oferuje ceny o 5% niższe. Niepokoi mnie ktoś, kto może zaoferować lepsze doznania dla klienta.

-Jeff Bezos, CEO i założyciel Amazona

3. Zainwestuj w rozwój marketingu.

Każdy przedsiębiorca potrzebuje marketingu, aby sprzedawać. Techniki reklamy i promocji ewoluują od początków ludzkości. Od kiedy istniał handel wymienny, a może nawet jeszcze zanim został tak wprost nazwany. Obecnie wybór produktów i usług jest tak duży, że tylko trzymanie ręki na pulsie poprzez testowanie i wprowadzanie nowych rozwiązań marketingowych, może utrzymać Cię w branżowej czołówce. Pamiętaj, że to co działało dwa lata temu, dzisiaj może wymagać usprawnienia. Kiedy ostatnio opublikowałeś post na swojej stronie firmowej? Wystąpiłeś na targach biznesowych, zaangażowałeś się w akcję społeczną? Może warto odświeżyć wizerunek w mediach społecznościowych lub zainwestować w usługę przemyślanej, spójnej strategii marketingowej. Aby osiągnąć swoje cele finansowe, musisz najpierw zainwestować i jest to trwały proces. Dlatego, jeśli zaniedbałeś swoje działania w tym obszarze, postaw marketing na pierwszym miejscu tej listy.

4. Dbaj o jakość obsługi klienta.

Klient, który kontaktuje się w sprawie pierwszego zamówienia, jest tak samo ważny, jak klient, który kontaktuje się w związku z dziesiątym zamówieniem. Traktuj każdego klienta z szacunkiem i uwagą, bo na każdym etapie interakcji klienta z marką może pojawić się ważny problem do rozwiązania. Zadowolony klient prawdopodobnie powie znajomym o pozytywnym doświadczeniu, więc świetna obsługa klienta zawsze działa na Twoją korzyść i prowadzi do zwiększenia sprzedaży.

5. Zmień komunikację z klientem.

People aren’t looking for your service (or your product, or your program).

They’re looking for results.

  • Tara Gentle

Postaraj się pokazać odbiorcom, że rozumiesz jakie problemy rozwiązuje Twoja usługa.

I skoncentruj swoją komunikację właśnie na tym. Zrobisz to poprzez przykłady, pokazywanie zastosowania produktu, empatyzowanie z klientami np. wideo instrukcje, testy produktów, poradniki z wykorzystaniem produktów/usług, efekt przed i po.

6. Wykorzystaj influence marketing w swojej największej kampanii.

Wesprzyj swoją sprzedaż i pozycję marki na rynku, dzięki wsparciu osoby, wokół której działań zebrana jest zaufana społeczność odpowiadająca Twoim idealnym klientom. Podobne działania obserwujemy niemal każdego dnia. Bardzo popularny influence marketing triumfuje w branży kosmetycznej, fit czy elektronicznej. O wiele chętniej zdecydujemy się na wybór cateringu, komputera czy kremu, polecanego przez szeroko pojęty dla nas autorytet.

4318819

BONUSOWA METODA NA ZWIĘKSZENIE SPRZEDAŻY

Jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś, koniecznie uzupełnij swoje miejsca w sieci, czyli stronę internetową, blog firmowy, strony sprzedażowe, sklep online, strony produktów, profile w mediach społecznościowych i w końcu - wizytówkę Google Moja Firma, o opinie klientów.

Dowód społeczny (ang. social proof) nie tylko pomoże wesprze pozycjonowanie Twojej strony w wyszukiwarce, ale przede wszystkim uwiarygodni jakość Twoich usług i produktów.

Czytaj uważnie komentarze i opinie od klientów, wybieraj najciekawsze cytaty i wykorzystuj je w postach na mediach społecznościowych, newsletterach, e-mail marketingu czy także działań promocyjnych offline.

Wprowadź powyższe zmiany i ciesz się rosnącym wzrostem popularności marki oraz zwiększeniem sprzedaży. Proponowane działania wymagają inwestycji czasu oraz pieniędzy, jeśli zdecydujesz się na pracę z influencerem oraz podwykonawców (content writer, copywriter, specjalista od nowoczesnego marketingu). Jednak korzyści wynikające z poświęconych funduszy i czasu, zwrócą inwestycje i będą miały długofalowy satysfakcjonujący efekt.