Rola lejka sprzedażowego  

 Lejki sprzedażowe są ważne, ponieważ płynnie prowadzą klientów przez proces zakupu, jeszcze na długo przed podjęciem przez nich decyzji o transakcji. Odpowiednie lejki sprzedażowe zmienią odwiedzających witrynę w subskrybentów poczty e-mail, a subskrybentów poczty e-mail w klientów. Proces ten jest rozłożony w czasie, a ideą dobrze ustawionego i zoptymalizowanego lejka jest towarzyszenie potencjalnemu klientowi w tej podróży.

Potencjalni klienci powinni najpierw poznać, zaufać, polubić markę, zanim będą gotowi do transakcji. W tym celu warto stosować content marketing, aby przełamać pierwsze lody między firmą a przyszłymi klientami. W zależności od docelowych odbiorców może to być np. newsletter, bezpłatne wartościowe materiały do pobrania i różne kampanie reklamowe. Te i podobne zabiegi marketingowe, wykonywane prawidłowo sprawią, że klienci, którzy ostatecznie będą korzystać z odpłatnych usług i produktów, to twoi klienci idealni. Ich pozyskanie przybliży cię do wysokich konwersji oraz pozytywnych poleceń. W ten sposób, zamiast pojedynczych przypadkowych transakcji sukcesywnie będziesz budować silną markę, cieszącą się zaufaniem i regularnie rosnącą liczbą lojalnych klientów.

To wydaje się oczywiste i tego typu proces wynika częściowo z potrzeb i natury człowieka, a ludzie zawsze się do niego stosowali. Jeszcze w czasach wymiany towarami, kiedy słowo marketing nie istniało w żadnym języku. Mechanizm lejka nie jest okryciem technologii czy Internetu. Jest raczej narzędziem, które powstało na podstawie wiedzy z psychologii człowieka i marketingu.

Proces ten tworzą poszczególne etapy czy elementy lejka:

- świadomość (potencjalny klient rozpoznaje swoją potrzebę, np. potrzebuję programisty)

- zainteresowanie (potencjalny klient poszukuje informacji i wiedzy np. jakiego programisty potrzebuję)

- decyzja (poszukujący klient podjął decyzję i szuka programisty np. programista do budowy sklepu w Lublinie)

- działanie (potencjalny klient kontaktuje się z firmą)

Na każdym z tych etapów należy wykorzystywać inne metody i komunikację, aby potencjalny klient przechodził do kolejnych etapów.

lejek sales funnel 4318480 960 720

Jak utrzymywać przypływ klientów na każdym etapie lejka?

Nie sposób streścić w kilku zdaniach różnorodności narzędzi marketingowych i metod, gdyż ich właściwy dobór zależy od rodzaju działalności, oferty, grupy docelowej i wielu innych czynników. Jednak ciekawym i silnie rozwijającym się narzędziem, stosowanym powszechnie i możliwym do efektywnego wykorzystania w każdej branży są merytoryczne i rozrywkowe spotkania live oraz webinary. Wideo na żywo to bezkonkurencyjny sposób na zwiększenie zasięgu marki, budowanie społeczności i rynkowego zaufania, a także zwiększenie samej sprzedaży. Szczególnie okoliczności pandemii Covid-19 w roku 2020 i już także w 2021 pokazały, że kontakt z odbiorcami na żywo przynosi pozytywne rezultaty. Wykorzystują to duże i małe firmy, instytucje i organizacje, edukatorzy i sprzedawcy.

WSKAZÓWKA: Poszukaj sposobów wykorzystania tego trendu, na przykład zorganizuj bezpłatne spotkanie internetowe na temat związany z Twoim produktem lub branżą. Poproś uczestników o wypełnienie formularza kontaktowego w celu rozbudowania swojej listy mailingowej.