Sukces w e-commerce zależy od klientów. Na co zwracają uwagę w sklepie online?
Zakupy online wygoda a w ostatnich miesiącach to często konieczność. Jak ułatwić klientom zakupy? Jak wyróżnić się spośród konkurencji? Na czym klientom zależy podczas odwiedzania e-sklepu? Sprawdźmy!
Ułatw zakupy klientom i zostaw pozytywne wspomnienia
Sklepy online, które są wysoko oceniane przez klientów, przede wszystkim charakteryzują się dbałością o obsługę klienta zarówno ze strony zespołu ludzi, jak i funkcjonalności e-sklepu. Obecne rozwiązania programistyczne pozwalają na bardzo szczegółowe dopracowanie usługi, jak i profesjonalną automatyzację wielu czynności możliwych do wykonania na stronie. Szczególnie w dobie rosnącej i pędzącej konkurencji w e-commerce, pielęgnowanie pozytywnego doświadczenia klienta w kontakcie z twoją stroną jest warunkiem podstawowym na drodze do sukcesu. Wrażenie/doświadczenie użytkownika (ang. user experience/UX) ma kluczowe znaczenie dla sprzedaży online. Dobrze zaprojektowany sklep, przemyślana ścieżka klienta powinna zapewniać mu łatwą nawigację po witrynie, znajdowanie potrzebnych informacji, sprawne i bezpieczne kupowanie oraz bezproblemowy kontakt z obsługą.
Ekonomista Mark Norris, w książce dla studentów marketingu E-biznes, już wiele lat temu mówił: Nie ma wątpliwości, że technologie internetowe przyczyniają się do zreformowania relacji klient-biznes. Odległość przestała być problemem, pracownik informacyjny wkroczył na scenę, a konkurencja ma charakter globalny.
Wciąż aktualne, a może nawet bardziej? W końcu pandemia Covid-19 pokazała nagły i stale rosnący rozwój e-commerce. Jedynym narzędziem umożliwiającym satysfakcjonujące prowadzenie sprzedaży online wśród globalnej i pędzącej konkurencji, jest szczególne dbanie o klienta i jego wygodę.
Zapoznaj się z naszą checklistą i sprawdź, które rzeczy możesz udoskonalić na swojej stronie, dla jeszcze lepszych wyników i większej ilości zadowolonych, lojalnych, powracających klientów.
To jest ważne w sklepie online:
- różne opcje płatności (szybka płatność kartą, PayU, Przelew, BLIK, za pobraniem) - pozwól klientom zapłacić tak, jak im wygodniej,
- możliwość założenia konta, aby mieć wgląd w historię zamówień,
- szybkie zakładanie konta (bez konieczności logowania się na pocztę 5 razy w celu kliknięcia w link),
- uproszczony proces zamówienia (bez rejestracji), minimalna ilość wymaganych danych,
- w pełni responsywna strona, możliwość wykonania wszystkich czynności zarówno na komputerze, jak i tablecie lub smartfonie
- witryna łatwa w nawigacji, logiczny układ informacji oraz segmentów produktów
- wysokiej jakości zdjęcia produktów, możliwość przybliżenia obrazu, zdjęcia produktów w aranżacjach i z różnych perspektyw
- dokładny i rzetelny opis produktu (materiał, wymiary, skład, zachowanie, zgodność rozmiarowa itp.)
- wyszukiwarka produktów
- możliwość filtrowania produktów i sortowania (np. według ceny, koloru, dostępności)
- zakładka FAQ
- czytelny i łatwo dostępny regulamin dostaw, zwrotów i reklamacji
- wiele opcji dostawy
- opinie klientów i możliwość wystawiania własnych recenzji produktów
- obsługa klienta dostępna pod telefonem, e-mailem, formularzem kontaktowym
- zautomatyzowana pomoc (chatboty)