Ile jest w Polsce kobiet, które prowadzą własny biznes? I co powstrzymuje Polski przed otwarciem działalności?

Według danych KRS największy w Polsce odsetek firm należących do kobiet w styczniu 2022 r. był w województwie zachodniopomorskim – 35 proc., a najniższy – 28 proc. – odnotowano w województwie podlaskim. W sumie do kobiet należy obecnie 32,5 proc. firm w Polsce — o 3 proc., mniej, niż rok temu. Co powstrzymuje kobiety przed zakładaniem działalności? Częściowo to brak pewności siebie.

Czytaj więcej

LEAN MANAGEMENT PODSTAWOWE INFORMACJE O KONCEPCJI

Filozofia lean management powstała w Japonii i jest rozwijana i ulepszana od lat 40. ubiegłego wieku. Obecnie staje się fenomenem, który fascynuje coraz większą ilość przedsiębiorstw. Jej praktyczna metodologia i racjonalne zasady stanowią zachętę dla firm, które chcą zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku, poprawić funkcjonowanie i zmniejszyć koszty w przedsiębiorstwie. Wdrożenie koncepcji lean management umożliwia uzyskanie tych celów, dlatego w poniższym artykule przedstawiamy jej założenia i zasady. Nie zapominamy przy tym, że podstawą prawidłowego wdrożenia lean management jest stworzenie odpowiedniej kultury organizacji.

Czytaj więcej

Jak wygrać z inflacją? Fundusze indeksowane inflacją czym i dlaczego warto?

Stabilność finansów jest jedną z najbardziej istotnych kwestii w każdym gospodarstwie domowym. Niemniej jednak decyzje, które się podejmuje w celu utrzymania stabilności finansowej, różnią się w zależności od panujących w kraju warunków. Decyzje podejmowane w warunkach stabilnych gospodarczo znacznie różnią się od tych podejmowanych w warunkach przyspieszonej inflacji. W poniższym artykule poruszymy kwestie związane z obligacjami indeksowanymi inflacją, krótko omówimy, czym w ogóle są obligacje i czym różnią się od siebie, a także poruszymy kwestię opłacalności inwestycji w fundusze indeksowane inflacją.

Czytaj więcej

KUPUJEMY WZROKIEM. CZYM JEST CO-PACKING?

Zasady gry na rynku są proste: pozyskać jak największą liczbę konsumentów. Trudno się więc dziwić, że producenci i handlowcy podejmują różne działania marketingowe, aby przekonać potencjalnych klientów do zakupu. Na te decyzje zakupowe wpływ ma tak naprawdę wiele czynników. Nie da się jednak ukryć, że większość z nas kupuje wzrokiem. Opakowanie jest zatem jednym z najważniejszych elementów, które ma realny wpływ na zwiększenie atrakcyjności produktu – a co za tym idzie, jego sprzedaży. Dlatego też usługi co-packingu cieszą się taką dużą popularnością. Ale zaraz, zaraz, czym jest co-packing? To nic innego jak usługa obejmująca przepakowanie produktów, np. w torby reklamowe lub w inny sposób sprecyzowany przez klienta, aby szybko, dokładnie i bezpiecznie przygotować towar do dalszej drogi. W praktyce często wiąże się z konfekcjonowaniem, czyli szerszym zakresem czynności logistycznych, które mają na celu bezpieczne, szybkie i dokładne przygotowanie towarów do dalszej wysyłki i sprzedaży. Co jeszcze warto wiedzieć o tej usłudze?

Czytaj więcej