Hashtagi na Instagramie - ich rola w rozpoznawalności marki

Jeszcze parę lat temu liczne hashtag przy postach mogły wzbudzać rozbawienie, a w sieci pojawiały się także mistrzowie wymyślnych hashtagów i rekordziści ich nadużywania. Jednak ich idea okazuje się całkiem zasadna, a właściwe używanie hashtagów stało się integralnym elementem marketingu cyfrowego. Hashtagi to takie słowa kluczowe, które porządkują treść oznaczoną wyszukiwanym tagiem. Dzięki temu klienci/użytkownicy mogą łatwiej znajdować firmy i usługi. Opanowanie sztuki tagowania swoich treści jest więc ważniejsze niż kiedykolwiek. Pamiętając o kilku zasadach możesz tworzyć własne hashtagi w celu promowania nowego produktu lub usługi. 

Czytaj więcej

Czy 30 sekund ma znaczenie w biznesie?

Okazuje się, że tak. Dlaczego akurat trzydzieści? Statystyki mówią, że taki czas spędza średnio człowiek, który trafi na nową stronę internetową. Jeżeli znajdzie się na takiej, która przyciągnie jego uwagę, czas proporcjonalnie się wydłuża. Z kolei źle zaprojektowana witryna internetowa sprawi, że pobyt na niej ograniczy się do kilku sekund. Przekłada się to na biznes. Potencjalny klient chętniej nawiąże współpracę lub kupi produkt, jeżeli w ciągu kilku pierwszych sekund przyciągnie go szata graficzna strony internetowej, atrakcyjna czcionka, interesujące zakładki. O ile kilka lat temu firmy niechętnie wydawały pieniądze na marketing internetowy, o tyle dzisiaj szybkie wykupienie domeny internetowej to fundament dobrze zaprojektowanego biznesplanu. Jak profesjonalnie zaprojektować landing page i co to jest?

Czytaj więcej

Fundusze ETF co musisz o nich wiedzieć

Fundusze ETF są rodzajem produktu inwestycyjnego, który zawitał na polskiej giełdzie w 2010 roku. ETF (exchange-traded fund) traktowany jest jako otwarty fundusz inwestycyjny. Jego twórcy chcieli stworzyć nowy produkt, pozwalający efektywnie śledzić ruch indeksów giełdowych bądź innych typów aktywów.

Czytaj więcej

Obligacje skarbowe

Istnieje wiele sposobów pozwalających na pomnożenie swoich oszczędności. Coraz więcej Polaków decyduje się na zakup obligacji skarbowych. Wynika to częściowo z mało zadowalającego oprocentowania na bankowych kontach oszczędnościowych. Trzymanie pieniędzy w banku przestało być solidną formą oszczędzania. Po uwzględnieniu aktualnej inflacji można wręcz zacząć tracić pieniądze. Interesującą alternatywą są obligacje, których wartość jest ściśle powiązana ze wskaźnikiem inflacji. Co raz więcej obligacji jest właśnie indeksowanych w ten sposób. Stosunkowo niewielkie zyski często trzeba przeznaczyć w całości na podatek. Istnieje jednak sposób, który pozwoli nam uniknąć takiej sytuacji. W okresie poprzednich kilku lat największą popularnością cieszyły się obligacje dwuletnie, posiadające stałe oprocentowanie. Taki wariant wystarczał, aby uzyskać odsetki wyższe od inflacji. Obecnie jednak takie obligacje są oprocentowane w wysokości 2,1%, podczas gdy wskaźnik inflacji wynosi 2,9%. Ta różnica doprowadziła do spadku popytu na typowe obligacje skarbowe. Możliwe jest jednak inwestowanie w taki sposób, aby zagwarantować bezpieczeństwo naszych oszczędności.

Czytaj więcej