W BRANŻY MOTORYZACYJNEJ CZUJĄ SIĘ ŚWIETNIE...

Oferują specjalistyczne usługi transportowe, w tym między innymi przewóz nowych pojazdów. Mają kontrakty z wiodącymi koncernami samochodowymi, sami też handlują autami. Prowadzą Okręgową Stację Kontroli Pojazdów, dwa serwisy, sklep motoryzacyjny, myjnię i stację paliw.

Na pierwszym miejscu stawiają zadowolenia klienta. Wyróżniają się na rynku i dzięki temu, przykuli naszą uwagę.

O kim mowa? O firmie Piotrans, mieszczącej się przy ulicy Warszawskiej 94 w Wisznicach.

Rozmawiamy z Piotrem Frończukiem – właścicielem firmy.

ML: Od jakiego czasu jesteście w branży?

Piotr Frończuk: W branży motoryzacyjnej mamy ponad 20 lat doświadczenia.

ML: Czym zajmowaliście się na początku?

PF: Zaczynaliśmy od sprzedaży samochodów, która stała się filarem naszej działalności. Później, w skład naszej oferty, wszedł specjalistyczny transport nowych samochodów osobowych i dostawczych. W 2009 r. przez duże zapotrzebowanie na olej napędowy rozszerzyliśmy ofertę o hurtową sprzedaż paliw. Zaznaczę, że jest to nasz akut, który pozwala nam obniżać koszta transportu.

ML: Co było impulsem, że zaczął Pan działać w tej branży?

PF: Nie ulega wątpliwości, że moje zainteresowania – jestem wielkim fanem motoryzacji i świetnie się w niej czuję.

ML: Jak wyglądały początki handlu samochodami?

PF: Początki nie były łatwe, ponieważ kiedy zaczynaliśmy, Polska nie należała do Unii Europejskiej. W latach dziewięćdziesiątych granice nie były jeszcze otwarte. Wtedy przepływ towarów i usług nie był tak płynny, jak teraz. O ile sam zakup samochodu był prosty, to przewiezienie auta z kompletem dokumentów było nie lada wyzwaniem. Po wstąpieniu Polski do UE w 2004 r., import stał się prostszy, co spowodowało zwiększenie importowanych przez nas aut.

ML: Od kogo kupujecie samochody za granicą?

PF: Samochody kupujemy od salonów wiodących marek na rynku, z którymi wiele lat współpracujemy na zasadach kontraktu.

ML: Sprzedajecie samochody importowane czy też i krajowe?

PF: Nasi Klienci wybierają samochody importowane, z uwagi na fakt że poruszały się się po dobrych drogach.

IMG 8834

ML: Jakie modele oferujecie?

PF: W proponowanej przez nas ofercie można znaleźć samochody droższe, ale także przeznaczone dla skromniejszego zasobu kieszeni Klienta. Preferowany przez nas przedział cenowy waha się w granicach 25 tys. – 70 tys. złotych. W ciągłej sprzedaży mamy około 150 pojazdów.

ML: Przyjeżdża do Państwa klient. Potrzebuje nowe auto. Czy doradzacie mu, jaki samochód będzie dla niego najlepszy?

PF: Tak, zawsze staramy się sprostać oczekiwaniom Klientów, dopasować odpowiedni model do określonego budżetu, jaki ma być przeznaczony na zakup pojazdu.

ML: Co wyróżnia Was na rynku?

PF: Indywidualne podejście do każdego Klienta. Oprócz dokładnego opisu auta, nagrywamy też dziesięciominutowy film, prezentujący samochód. Jest to udogodnieniem dla naszych klientów, którzy są z różnych części Polski. Wychodzimy z założenia, że każda osoba, która do nas trafi, ma być zadowolona z zakupu.

ML: Wasz profil facebookowy również jest świetnie prowadzony.

PF: Dziękuję, uważam jednak, że w dobie internetu jest to niezbędne. Na naszym fanpage-u zamieszczamy zdjęcia pojazdów, informacje o usługach paliwowych i transportowych a niekiedy też ciekawostkami z branży motoryzacyjno – paliwowej.

ML: Czym jeszcze się wyróżniacie?

PF: Uważamy, że dobrym i wygodnym rozwiązaniem jest dostarczenie klientowi samochodu, bez konieczności przyjazdu do nas. Dowozimy auta pod każdy wskazany adres. Dlatego ciekawą naszym zdaniem usługą jest dokładny opis i film z prezentacją samochodu.

ML: A co jeśli klientowi jednak nie spodoba się samochód?

PF: Rzeczywiście, wyjazd do klienta wiąże się z pewnym ryzykiem. Staramy się zatem jak najdokładniej opisać pojazd – poprzez zdjęcia i film. Klient nie może być rozczarowany po ujrzeniu samochodu – do tej pory nie było takiej sytuacji, dlatego dokładamy wszelkich starań aby tak pozostało.

ML: Oferujecie usługi transportowe i spedycyjne. Czym różni się transport od spedycji?

PF: Transport polega na przemieszczaniu towarów przy użyciu odpowiednich środków. Usługi transportowe świadczymy naszym Klientom – koncernom samochodowym z całej Europy i nie tylko. Naszą flotę samochodową w usługach transportowych stanowi 20 nowoczesnych autotransporterów.

Spedycja polega na odsprzedaży ładunków naszym zaufanym podwykonawcom, którzy potrzebują wsparcia, a my takiego im udzielamy.

IMG 8795

ML: Oferujecie usługi transportowe do każdego kraju?

PF: Obszarem naszego działania jest cała Unia Europejska i Szwajcaria.

ML: Od 2009 r. sprzedajecie paliwo. Z kim współpracujecie?

PF: Nasi dostawcy to Orlen, Lotos oraz niezależni, zaufani importerzy. Paliwa odbieramy z baz PERN w całej Polsce. Następnie, własnymi cysternami (mamy ich 15) dostarczamy je do naszych Klientów, którymi są firmy oraz osoby prywatne, zużywające olej napędowy, olej grzewczy, benzynę.

ML: Jakie to jest paliwo?

PF: Paliwo pochodzi od pewnych i sprawdzonych dostawców. Zawsze jest najwyższej jakości – potwierdzonej orzeczeniem laboratoryjnym do każdej dostawy. Bezwzględnie dbamy o certyfikowaną jakość.

ML: Czy posiadają Państwo stację paliw?

PF: Tak, mamy stację paliw w Zamościu, a kolejną planujemy otworzyć w Wisznicach.

IMG 9082

ML: Jaki posiadacie zespół pracowników?

PF: Zgrany, pracowity, wyrozumiały i lojalny – to wielki kapitał. Ciesze się, że mogę współpracować z dobrze wykwalifikowanymi pracownikami, którzy oprócz wykonywania swoich obowiązków, potrafią na bieżąco, każdego dnia dokładać swoją cegiełkę w proces rozwoju firmy.

ML: Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów dostępna na miejscu. W jakie dni i w jakich godzinach można zbadać pojazd i czym się w tej kwestii wyróżniacie?

PF: OSKP jest czynna od poniedziałku do piątku, w godzinach 700 - 1700. W soboty od 700 do 1400. Stacja ma doskonale wykwalifikowanych i znających branżę diagnostów i fabrycznie nową linię, co w połączeniu daje wysoką jakość usługi a przede wszystkim bezpieczeństwo naszych klientów.

ML: Co znajdziemy w ofercie sklepu motoryzacyjnego?

PF: Wszystkie części do samochodów osobowych i dostawczych, akcesoria i gadżety motoryzacyjne, kosmetyki i chemię samochodową oraz wiele innych artykułów motoryzacyjnych.

IMG 8860

ML: Jakim Pan jest człowiekiem?

PF: Zawsze staram się być dokładny w tym, co robię – cenię ład i porządek. Nie potrafię funkcjonować i pracować w bałaganie.

ML: Przejdźmy do Pana pasji, jaką jest lotnictwo. Skąd ona się wzięła?

PF: Lotnictwem interesuję się od dziecka. Początkowo składałem modele samolotów i zawsze marzyłem o lataniu. Z czasem, po ukończeniu odpowiednich kursów i zdaniu egzaminów, marzenie stało się rzeczywistością.

ML: Co daje Panu pilotowanie samolotu?

PF: Każdą wolną chwilę staram się spędzać na lotnisku. Pilotowanie daje mi wiele radości, odpoczynek i odskocznię.

ML: A od ilu lat Pan pilotuje?

PF: Samodzielnie - około 20 lat.

ML: To naprawdę kawał czasu. Lata Pan tylko w bezwietrzne dni?

PF: Przyjemność z latania czerpię w każdych warunkach atmosferycznych.

ML: Czy realizuje Pan marzenia?

PF: Na tyle, na ile czas mi pozwoli. Działamy w wielu branżach – autohandel, transport, paliwa, a to wymaga dużego zaangażowania. Pomimo licznych obowiązków, staram się realizować marzenia.

ML: Czy jest Pan człowiekiem spełnionym?

PF: Wydaje mi się, że tak, ale mam kolejne plany do zrealizowania.

IMG 8750

ML: W tamtym roku otrzymał Pan Niedźwiedzia Biznesu w kategorii Średnie Przedsiębiorstwo. Czym dla Pana jest ta nagroda?

PF: Wyróżnieniem, ale przede wszystkim motywacją do dalszej pracy. To bardzo miłe docenienie wysiłków naszego zespołu.

ML: Co Pan myśli o samochodach z napędem elektrycznym?

PF: Moim zdaniem, ślepy zaułek dla motoryzacji. Uważam osobiście, że lepszy jest diesel z najwyższą normą Euro przez niskie zużycie paliwa .

ML: Co jest zatem przyszłością?

PF: Ze względu na ekologię, przyszłościowym napędem jest wodór i to w tym kierunku powinna zmierzać motoryzacja.

ML: Życzymy sukcesów i dziękujemy za rozmowę.

PF: Również dziękuję.

 

 001 000