Social media na tapecie: Pinterest

Pinterest i biznes? Czemu nie! Wciąż zbyt mało wiemy o tym założonym w 2010 roku serwisie, a najchętniej używamy go w poszukiwaniu inspiracji... I tu właśnie jest również klucz otwierający firmom drogę to efektywnego wykorzystywania tej platformy do promowania swojego biznesu.



Pinterest to serwis, który miesięcznie odwiedza blisko 200 milionów użytkowników na całym świecie. Jest idealnym miejscem do prezentacji produktów i usług, ponieważ to tam kierują się użytkownicy dopiero przygotowujący się do zakupu. Szukają inspiracji, aby potem wypatrzony produkt znaleźć w sklepie, najczęściej online.

Chyba każdy, kto miał styczność z portalem Pinterest, wie, że jest on bardzo uzależniający! Można od przypinania zdjęcia wymarzonego górskiego domku willi przejść do organizacji wypadu w Bieszczady wraz z poradami dotyczącymi pakowania, survivalowymi metodami na przetrwanie burzy i produktami typu „musisz to mieć” na kempingu.
Portal opracował unikalną formułę, która zatrzymuje użytkownika na całe godziny. Polega na trzech krokach: wyszukiwania, przypinania postów, tworzenia tablic.
Pinterest, chociaż zaliczany jest do serwisów mediów społecznościowych, częściowo działa jak wyszukiwarka obrazów Google.
Kiedy użytkownik Pinteresta wpisuje w oknie wyszukiwania hasło „namioty dla rodziny” to setki zdjęć namiotów należących do sklepów internetowych, influencerów, magazynów podróżniczych i innych użytkowników Pinteresta wyświetla się według zasady „najlepszy wynik”. Użytkownik przewija obrazy, aż zabraknie odpowiednich pinów, co może się nie zdarzyć przez całe godziny.
W swoim profilu posiadasz tablicę, na której możesz przypinać i kategoryzować piny (własne oraz te, które obserwujesz). Odpowiednie ich opisanie i tagowanie umożliwi użytkownikom odnalezienie np. twojej tablicy z pinami produktów lub ich zastosowań.
Na przykład, jeśli prowadzisz biuro podróży, możesz stworzyć tablice dla miejsc, które polecasz na weekendowe wycieczki, rejsy, wyjazdy dla seniorów, kolonie, luksusowe hotele, z którymi posiadasz umowy itp. Możliwość tworzenia tablic w formie „obszarów tematycznych” to naprawdę prosty sposób, aby pomóc odbiorcom w znalezieniu potrzebnych informacji i zachęcić ich do przeglądania innych twoich pinów, a w konsekwencji skorzystać z usług twojej firmy.

PINTERESTDepositphotos 162773770 xl 2015

JAK ZACZĄĆ WYKORZYSTYWAĆ PINTEREST W BIZNESIE?

Kiedy jesteś już przekonany o możliwościach serwisu Pinterest, załóż firmowe konto, a następnie dodaj przycisk Pinterest „Zapisz” do swojej strony firmowej. To najłatwiejszy sposób na pokazanie, że twoją firmę można śledzić na „portalu szpilek” i tym samym rozpowszechnienie obrazów swojej marki. Przykładowo, jeżeli klient przeglądając twoją witrynę firmową widzi grafikę, która mu się podoba, może za pomocą przycisku „Zapisz” dodać go do swojego konta Pinterest lub tablic, co oznacza, że jeszcze więcej osób ma szanse zobaczyć twoje produkty na Pintereście.
Firmowe konta Pinterest posiadają dodatkowa funkcje dzielenia pinów na artykuły, przepisy, aplikacje i produkty. Umożliwia to dostarczanie użytkownikom nie tylko obrazów, ale także informacji o dostępności czy cenie produktu oraz wartościowych, edukacyjnych artykułów bazujących na twojej ofercie.
Do swoich pinów dodawaj linki źródłowe i opisy zachęcające do działania (tzw. call to action), dzięki którym przekierujesz potencjalnych klientów np. do strony firmowej lub sklepu online.
W serwisie można się reklamować za pomocą promowanych pinów. Wykorzystaj je w swoich marketingowych kampaniach internetowych.
Wybierz spójną formę opisów swojego kanału, tablic i produktów. Pamiętaj o tagowaniu swoich pinów, tworzeniu kreatywnych, nie za długich opisów i podawaniu linków.

Poświęcenie odrobiny czasu na zapoznanie się z funkcjonowaniem portalu Pinterest i „zaaklimatyzowanie” swojej firmy w tym serwisie jest warte inwestycji. W ten sposób zaprezentujesz swoją markę i produkty na zaangażowanym rynku z dużą siłą nabywczą.