Bezpłatne narzędzia marketingowe dla każdego przedsiębiorcy

Chciałbyś uzyskiwać lepsze efekty ze swoich działań marketingowych, ale nie możesz zwiększyć budżetu na promocję? Poznaj kilka tanich, a nawet całkowicie darmowych narzędzi marketingowych, dzięki którym zaoszczędzisz pieniądze, nie tracąc, a nawet zyskując na skuteczności reklamy.



1. Evernote.

Jeśli chodzi o marketing firmy, organizacja ma ogromne znaczenie. Pomysły mogą pojawić się w każdym momencie. Nawet spisane na kartce mogą się zgubić lub w zbiorze licznych notatek trudno będzie usystematyzować spisywane przez nieokreślony czas sprawy. Aplikacja Evernote nie tylko ułatwia spisywanie pomysłów i inspiracji trzymając je w jednym miejscu, ale pozwoli na dostęp do nich z każdego urządzenia mobilnego. Elektroniczne notatek możesz oznaczać na wiele sposobów, kategoryzować i wyszukiwać korzystając z różnych filtrów.

2. Mailchimp.

Świetne narzędzi do e-mail marketingu. Marketing e-mailowy jest ważny dla budowania relacji z klientami obecnymi, potencjalnymi oraz byłymi konsumentami, ponieważ umożliwia interakcję w dogodnym dla nich czasie, za pomocą newslettera w skrzynce mailowej. Mailchimp to intuicyjne i proste w obsłudze, regularnie aktualizowane narzędzie potrzebne do skutecznej komunikacji z klientami oraz kontrolowania ich reakcji. Wśród wielu, w tym także płatnych, podobnych aplikacji Mailchimp jest idealny dla początkujących marketerów.

3. Google AdWords Keyword Planner.

To bezpłatne narzędzie, dzięki któremu znajdziesz odpowiednią listę słów kluczowych pasujących dla twojej firmy lub produktu. Google AdWords oferuje kilka rozwiązań, dzięki którym dowiesz się, za pomocą jakich słów użytkownicy szukają produktów i usług, które oferujesz. Ta wiedza pomoże ci odpowiednio optymalizować treści na stronie internetowej oraz aktualnie publikowane posty, aby trafiły do właściwej grupy odbiorców.

4. Cross marketing (promocja krzyżowa).

Współpracuj z firmą z innej branży, aby podzielić koszty promocji! Wygodna sytuacja dla obu stron, w której promujecie zarówno siebie, jak i partnera marketingowego. Wówczas klient przy zakupie na przykład fotela w danej firmie otrzymujemy rabat na komplet garnków w jej firmie partnerskiej i odwrotnie. Ten model jest często spotykany w sieci, wykorzystywany skutecznie przez blogerów i vlogerów. Zapraszając do współpracy inną firmę również możecie postawić na skuteczne i niedrogie rozwiązania jak wspólny webinar, post blogowy, relacja z promocji produktu/marki, wystąpienie w podcaście, zorganizowanie wspólnego eventu itp.

5. Canva.

Serwis pozwalający na stworzenie dobrej jakości własnych grafik na potrzeby np. social mediów, a także druku: ulotki, zaproszenia, plakaty. Użyj aktualnych trendów i w kilku prostych krokach stwórz własne materiały promocyjne.