Test Drive Peugeot 308 Peugeot 308 ALLURE PureTech 130 KM

308 do testu trafiła wersja hatchback w bogatej opcji Allure, doposażona w kilka dodatkowych opcji.

 

Pod maską testowanego Peugeota pracowała trzycylindrowa, zaledwie 1,2-litrowa, doładowana jednostka benzynowa PureTech. W prezentowanym egzemplarzu silnik występuje w słabszej 110-konnej wersji (jest jeszcze odmiana 130-konna) i jest zintegrowany z 6-biegową, manualną skrzynią biegów. Miałem ogromną przyjemność po testować w różnych warunkach dzięki Salonowi Peugeot Prasek w Lublinie. Testowany Peugeot rozpędza się do pierwszej „setki” w 10,1 sekundy. To naprawdę niezłe wyniki, a na żywo odczucia z jazdy są jeszcze lepsze. Spora w tym zasługa niemałego momentu obrotowego 205 Nm osiąganego już przy 1500 obr./min. i dobrego ze stopniowania skrzyni biegów. Dzięki temu jazda trzycylindrowym 308 jest naprawdę przyjemna. Silnik bardzo płynnie wkręca się na obroty już od „samego dołu”, jest przy tym bardzo elastyczny i praktycznie na każdym biegu gwałtownie reaguje na gaz. 308 z tą jednostką napędową radzi sobie bardzo dobrze zarówno w mieście jak i w trasie. Dodatkowo Peugeot ma bardzo przyjemnie i sprężyście zestrojone zawieszenie, co razem bardzo dobrym układem kierowniczym wręcz prowokuje do dynamicznej jazdy. W szybko pokonywanych zakrętach jest stabilny i przewidywalny a układ kierowniczy przekazuje kierowcy dużo informacji o tym, co dzieje się z autem. Niemałą rolę odgrywa tutaj sama kierownica – mała, odpowiednio gruba i przyjemna w dotyku, którą można ustawić bardzo nisko oraz wysunięte do góry zegary znajdujące się w polu widzenia. Funkcjonalny i dobrze umieszczony jest również 9,2- calowy ekran dotykowy, przez który sterujemy większością funkcji auta. Poza tym sterowanie z ekranu nawigacją, radiem, czy dodatkowymi funkcjami auta nie przysparza żadnych problemów. Całe menu jest napisane po polsku i dość intuicyjne. Wnętrze 308 jest wystarczająco przestronne z przodu ale umiarkowane z tyłu. O ile kierowca i jego pasażer nie powinni mieć najmniejszego problemu z miejscem na nogi czy nad głowami, o tyle na tylnej kanapie aż takich luksusów nie ma. Poza tym jest tu bardzo wygodnie i przytulnie w dobrym tego słowa znaczeniu. Jakość w kabinie jest w tej bogatej wersji Allure na bardzo dobrym poziomie. Całość jest starannie zmontowana i spasowana między sobą. Allure to również sportowe przednie fotele, otwór do przewożenia długich przedmiotów w tylnej kanapie czy multimedialny ekran dotykowy. Bagażnik o pojemności 398 l to katalogowo jeden z największych w swojej klasie. Ze złożonymi tylnymi siedzeniami pojemność przestrzeni bagażowej zwiększa się do 1206 l. Peugeot 308 osiąga bardzo satysfakcjonujące zużycie paliwa. Spalanie w mieście wahało się pomiędzy 6,5 a 7 l/100 km. Samochód dzięki swoim niewielkim rozmiarom est bardzo zwinny. Również zwarte proporcje auta pozwalają dynamicznie pokonywać kręte drogi. Peugeot 308 to kompakt uniwersalny, nadaje się równie dobrze jako auto miejskie, ale także jako samochód na dłuższe trasy. To co będę dobrze wspominał to genialne przednie światła ledowe, które działały doskonale w nocy, dzięki nim mogłem czuć się w pełni bezpieczny na drodze. Peugeot przekonuje jednak do siebie designem, bogatą elektroniką i oszczędnym dynamicznym silnikiem. Dziękuję Firmie Peugeot Prasek Lublin www.dealer.peugeot.pl/peugeot-lublin za użyczenie samochodu do testu.

Peugeot Prasek Lublin

ul. Władysława Grabskiego 25, Lublin

www.dealer.peugeot.pl/peugeot-lublin