DŁUGOTERMINOWE NARZĘDZIE MARKETINGOWE- CZYM JEST CONTENT MARKETING?

Marketing to coś więcej niż wzbudzenie zainteresowania naszym produktem bądź usługą u potencjalnego nabywcy. To przede wszystkim budowanie zaangażowania, dzięki czemu możemy nie tylko pozyskać klienta, ale również utrzymać go i zbudować z nim długofalową relację. Do tego świetnie posłuży content marketing. Co kryje się pod tą nazwą?

 

Content marketing jest zamiennie nazywany marketingiem treści. Jest to nie tylko bardzo ważny, ale również bardzo pojemny obszar marketingu. Opiera się na tworzeniu komunikatów i wszelkiego rodzaju tekstów, które mają za zadanie dotrzeć do odbiorcy.

W ten sposób rozpoczyna się proces tworzenia i budowania relacji z klientem. Content marketing spełnia wiele funkcji i pozwala na osiągnięcie podstawowego celu marketingu, jakim jest sprzedaż i zwiększenie zysków.

Content marketing edukuje, informuje, opowiada historię, a wszystko po to, aby zbudować więź ze swoim klientem. Content marketing nie bazuje na prostych i nachalnych komunikatach sprzedażowych, ale przedstawia zalety produktu i korzyści, jakie niesie za sobą jego nabycie. Dlaczego content marketing pozwala budować długofalowe relacje? Język tekstu jest dostosowany do konkretnej grupy docelowej, angażując ją i budując jej zaufanie. Atutem content marketingu jest różnorodność. Istnieje wiele sposobów na zmianę treści, a możliwości przekazu słownego są bardzo szerokie. W ramach treści możemy tworzyć artykuły eksperckie, blogi czy treści w mediach społecznościowych. Slogany, hasła- wszystko to content marketing! Nie są to jedyne jego narzędzia. Ponadto należy wymienić: ikonografiki, newslettery, zdjęcia, video i pliki oraz kanały dystrybucji naszego contentu.

Ten typ marketingu uwzględnia preferencje klientów, którzy mają już dosyć nachalnej reklamy. Celem marketingu powinno być wsłuchiwanie się w potrzeby klienta, co content marketing doskonale rozumie i potrafi. Intrygujące treści pozwalają wzbudzić zainteresowanie i wywołać zaangażowanie, co zwiększa liczbę potencjalnych nabywców i przekłada się na konkretne wyniki finansowe firmy. Co najważniejsze, ten typ marketingu opiera się na wzajemnych korzyściach. Content marketing to działanie na podstawie przemyślanej strategii z uwzględnieniem potrzeb naszej grupy docelowej: oferowany docelowym klientom content (w postaci treści lub przekazu graficznego) zawiera odpowiedź na ich potrzeby. Jest edukacyjnym, lekkim w formie i przydatnym narzędziem. Śmiało można go nazwać długoterminowym, ponieważ jest to stopniowy i czasochłonny proces realizowania strategii. Marketing treści ma na celu sprzedaż nie samej marki, ale wartości, które za nią stoją. Wśród nich należy wymienić: osobowość, styl życia i cechy i wszystko to z czym marka chce być utożsamiana.

Przykłady dobrego content marketingu:

  • sklep ogrodniczy – newsletter lub darmowa gazetka z kalendarzem ogrodnika (o co zadba w ogrodzie w danym miesiącu)

  • księgarnia – lista książek miesiąca, darmowa recenzja podręczników, kurs szybkiego czytania, video-biblioterapia

  • drogeria – porady kosmetyczne

  • sklep z zabawkami – pomysły na kreatywne spędzanie czasu z dziećmi, pomysły na prezenty dla konkretnych kategorii wiekowych i zainteresowań

Content marketing pomaga nie tylko pozyskać nowych klientów, ale także utrzymać ich. Jest narzędziem przemyślanej kampanii marketingowej, która dobrze prowadzona zwraca się z miesiąca na miesiąc.