5 pomysłów na content wideo

Popularność i znaczenie wideo w marketingu wciąż rośnie. Nie ma się czemu dziwić, to jeden z najprostszych narzędzi do zdobycia uwagi odbiorcy i pozostawienia swojej konkurencji w tyle. Udowodniono, że aż 60 tysięcy razy szybciej nasz mózg przetwarza informacje wizualne, od tekstowych czy audio. Nie warto dyskutować z badaniami publicznymi, jak i komercyjnymi, które zgodnie potwierdzają, że wideo zdominuje content online w ciągu kilku najbliższych lat. Według statystyk opracowanych przez Cisco, w 2021 roku na świecie, w każdej sekundzie średnio aż 60 milionów ludzi będzie oglądało treści wideo.

Oczywiście, nie oznacza to, że treści bez aspektu wideo nie są już poszukiwane. Jednak przytoczone wyżej dane mówią same za siebie. Wideo łączy w sobie siłę wizualnej stymulacji głosu i osobowości, poparte obrazem, co ma stworzyć niewymuszone, aczkolwiek trudne do zignorowania wrażenie na klientach. Nawet pojedynczy filmik tematyczny może mieć ogromny wpływ na SEO i współczynnik konwersji. Szkoda byłoby z tej wiedzy nie skorzystać.

Jednak jak wykorzystać te informacje w swojej strategii marketingowej? W jakiś sposób prezentować treści w formie wideo?

Poznaj sprawdzone pomysły na formy audiowizualne dla Twojego biznesu

OPINIE, RECENZJE, TESTY

Filmy z referencjami mogą być wszechstronnym narzędziem: oprócz budowania zaufania i wiarygodności, można je wykorzystać do zaprezentowania cech Twojego produktu.

Opinie możesz nagrywać w formie sondy je podczas wydarzeń, w których bierzesz udział, na targach lub po wydaniu swojego najnowszego projektu. Możesz też poprosić konkretnych klientów o krótki film z recenzją. Inną ciekawą propozycją są różnego rodzaju testy. testowanie produktu, porównywanie produktu, prezentowanie jego szczegółów.

WEBINARIA edukacyjne

Jeśli chodzi o oferowanie przydatnych porad i edukowanie widzów, webinary online są jednym z najcenniejszych rodzajów treści wideo we współczesnym marketingu. Webinar możesz zorganizować na youtubie, LinkedInie, Instagramie, Facebooku lub jednej z platform wideokonferencyjnych, np. na zoom. Jest to jedna z najbogatszych form wideo marketingu, dzięki temu, że możesz czas webinarowy wykorzystać na kilka sposobów:

- Q&A czyli odpowiedzi na pytania zadawane przez klientów, obserwatorów

- Recenzowanie produktu wraz z klientami, testowanie produktu

- Prowadzenie dyskusji panelowej z kilkoma ekspertami

- Prowadzenie mikro-szkolenia, oferowanie wartościowej wiedzy w pigułce

- Webinar oferujący zalążek tego, co kryje się w danej ofercie specjalnej, czyli webinar sprzedażowy

WIDEO Z OBRAZÓW

Na początek możesz poeksperymentować z inną ciekawą formą filmów, bez pokazywania twarzy czy chodzenia z kamerą, jeżeli nie jesteś do tego przyzwyczajony. W aplikacjach, takich jak Movavi czy Canva stworzysz wysokiej jakości, ładny filmik używając do tego pięknych zdjęć czy plansz z prezentacji. Możesz urozmaicić całość o napisy, lektora lub muzykę. Dobranie odpowiednich obrazów do treści dodatkowo działa na wyobraźnię i motywację odbiorcy.

ANIMACJE

Animowane filmy to fantastyczny sposób dla małych firm z ograniczonym budżetem na wypróbowanie treści wideo, ponieważ możesz je utworzyć na swoim laptopie za grosze. Animacja zapewnia wizualną i emocjonalną stymulację, a także czynnik „wow”, który sprawia, że treść wideo zapada w pamięć.

SCENY Z BACKSTAGE, CZYLI FIRMA ZZA KULIS

Tego typu filmy oferują wciągające wrażenia. Ludzie lubią podglądać co się dzieje za kulisami, taka już nasza natura. Pokazując im codzienną pracę Twojego zespołu, burze mózgów, dowcipy, miejsce pracy czy sposób ogranizacji, ułatwiasz potencjalnym klientom kontakt z Tobą i budujesz silne zaufanie do marki. Pamiętaj, że celem nadrzędnym tej formy wideo jest pokazanie ludzkiej twarzy firmy.